• my2girls

v.30 Hur mår ni?

En tråd där man får gnälla av sig, ställa frågor, dela erfarenheter med mera Gravid

Själv har jag rätt mycket sammandragningar,tryck och "mensvärk", hemsk foglossning till på köpet. Hur mår ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-11 20:58
    Kan även dela med mig med av att jag har GBS, något jag inte visste vad det var innan men som nu stressar livet ur mig

• Svar på tråden v.30 Hur mår ni?
  • klarlack

Hej! Jag går in i vecka 30 i morgon. Mår väldigt bra måste jag säga, dock vääääldigt trött dom sista dagarna men det har väl att göra med att det var måndag och tisdag:) är du i 30 fulla veckor?

• my2girls
    klarlack skrev 2014-05-13 20:28:00 följande:
    Hej! Jag går in i vecka 30 i morgon. Mår väldigt bra måste jag säga, dock vääääldigt trött dom sista dagarna men det har väl att göra med att det var måndag och tisdag:) är du i 30 fulla veckor?
    Hej, kul med ett svar haha!

Va skönt att du mår bra :D. Jag är i v. 29+4 för att vara exakt! Måste hålla med om tröttheten och har ett sånt tryck nedåt vilket jag tycker är lite tidigt? När har du BF (orkar inte räkna just nu) ?
  • Linda0509

Hej. Jag är i vecka 30+1 och väntar mitt tredje barn BF 20 juli. Fick veta för ca 2 veckor sedan att jag oxå har GBS, hade heller aldrig hört talas om det tidigare. Fick äta en penicillinkur i fem dagar. Kontroll igen den 26/5. Annars har jag mått väldigt bra, endast lite ont i benen efter en lång dag på jobbet.

• my2girls
    Linda0509 skrev 2014-05-13 21:28:49 följande:
    Hej. Jag är i vecka 30+1 och väntar mitt tredje barn smile1.gif BF 20 juli. Fick veta för ca 2 veckor sedan att jag oxå har GBS, hade heller aldrig hört talas om det tidigare. Fick äta en penicillinkur i fem dagar. Kontroll igen den 26/5. Annars har jag mått väldigt bra, endast lite ont i benen efter en lång dag på jobbet.
    Hej!

Jag väntar också mitt tredje barn :), va roligt! Är det någon av er som har sammandragningar/förvärkar?
  • klarlack
    my2girls skrev 2014-05-13 21:16:51 följande:
    Hej, kul med ett svar haha!

Va skönt att du mår bra :D. Jag är i v. 29+4 för att vara exakt! Måste hålla med om tröttheten och har ett sånt tryck nedåt vilket jag tycker är lite tidigt? När har du BF (orkar inte räkna just nu) ?
    Ja om jag räknar själv på datumet som jag är rätt säker på så är jag 29+0 fulla veckor i morgon men BM räknar 29+0 på fredag haha, bara 2 dagar skillnad men vem räknar? Haha.
  • klarlack

Jag väntar också mitt 3:e:) Hur gamla barn har ni?

GBS som ni har, vad är det?

Jag står upp hela dagarna på en truck så mina ben är väldigt trötta:/ har stödstrumpor på mig annars går det inte. Men jag jobbar bara tills på fredag sen har jag semester i två veckor och sen går jag på GP:)

Har ni fått GP?

• klarlack
    my2girls skrev 2014-05-13 21:34:49 följande:
    Hej!

Jag väntar också mitt tredje barn :), va roligt! Är det någon av er som har sammandragningar/förvärkar?
    Jag har inte mycket sammandragningar men lite då och då. Har klarat mig utan det nästan helt dom andra graviditeterna.
  • Linda0509

Har en dotter född 05 o en son född 09. GBS är streptokocker virus i urinen, kan tydligen orsaka att barnet föds för tidigt vad ja förstod. I vissa fall bör man få antibiotika vid förlossningen för att skydda barnet. Jobbar inom handels och har ansökt om GP men har inte fått svar ännu.

Kan ibland känna av lite sammandragningar men inte så att de gör ont.

• jag7

Hej! Är i v 29+4 idag och väntar vårt tredje barn. Här är det sammandragningar så det bara skriker om det. Var på förlossningen förra onsdagen och igår för att stoppa dem. Kom var 4 min och gjorde ont. Suck. Måste vila vila vila. De upptäckte att jag hade uvi och igår fick jag efter flera missar från bm och läkare äntligen antibiotika. Så det är gnälligt. Jag har så himla tråkigt. Lite järnbrist på det med så är allt toppen :) men bebisen rör sig massor och jag längtar så när vi får träffa honom! Så nu fick ni allt mitt gnäll :)

• jag7

Förresten! Jag hade gbs förra graviditeten! Det enda som hände var att jag fick antibiotika vid förlossningen. Så jag skulle försöka att inte oroa mig för det!

Svar på tråden v.30 Hur mår ni?