Veronicaumea skrev 2014-05-14 14:21:58 följande:
Hej.
Jag är i v. 29+3 och har jättemycket sammandragningar. De gör inte ont men är väldigt intensiva, har blivit sjukskriven på halvtid för att de ska lugna sig och det har hjälpt :) Gjorde en undersökning för drygt en vecka sen och det har iaf inte påverkat livmodertappen och bebisen verkar ha det bra därinne så nu är jag lugnare men man blir ju orolig!
Har också funderingar på hur man ska klä barnet när man ska gå ut, bor ju i norra Sverige så augusti kan ju ibland vara höstkallt. Samtidigt ska man ju inte klä dem för varmt och de är ju ganska skyddade mot vind etc i vagnen. Har hund så kommer vara tvungen att ge mig ut oavsett väder, annars hade jag nog stannat inne de varmaste dagarna ;) Är första barnet så lite nojig är man ju.. ;P
Har dom tagit en urinodling på dig? Jag hade ju inga som helst andra symtom än just sammandragningar, kan ju vara värt att kolla UVI och GBS (specifik odling). Bra att din livmodertapp är opåverkad, det lugnar verkligen en att få höra!
Hehe ja det är med kläder och bebisar är inte alltid det lättaste men med sunt förnuft så löser det sig. Jag tycker TYVÄRR att jag ofta ser föräldrar klä sina barn helt fel...antingen knappt några kläder alls fast de själva är bra påklädda, och/eller tvärtom med massa tjocka kläder gallskrikandes nerstoppade i vagn...helst med filt också inne i ett köpcenter *suck*.