• jag7

v.30 Hur mår ni?

Hej! Är i v 29+4 idag och väntar vårt tredje barn. Här är det sammandragningar så det bara skriker om det. Var på förlossningen förra onsdagen och igår för att stoppa dem. Kom var 4 min och gjorde ont. Suck. Måste vila vila vila. De upptäckte att jag hade uvi och igår fick jag efter flera missar från bm och läkare äntligen antibiotika. Så det är gnälligt. Jag har så himla tråkigt. Lite järnbrist på det med så är allt toppen :) men bebisen rör sig massor och jag längtar så när vi får träffa honom! Så nu fick ni allt mitt gnäll :)

• jag7

Förresten! Jag hade gbs förra graviditeten! Det enda som hände var att jag fick antibiotika vid förlossningen. Så jag skulle försöka att inte oroa mig för det!

• jag7

Min Bf är 25 juli, jag är 29+4 idag! Skrev fel igår :) Är det samma som du?

Sammandragningar är väldig stressigt tycker jag. Sist jag var inne så hade min livmodertapp faktiskt blivit längre tack vare min vila. Så det känns väldigt bra! Jag hoppas så att medicinen för UVI gör att jag inte får så många sammandragningar. Har varit riktigt rädd flera gånger. Så åk in och kolla om du blir för orolig! Men det är när sammandragningarna gör ont och kommer regelbundet som man måste kolla. Särskilt med GBS kan det ju vara skönt att kolla! Hur ofta har du sammandragningar?

Vi har också sålt det mesta av våra bebis saker. Våra barn är födda 07 och 10, så det känns väldigt skönt :) Har lyckats få ihop det mesta via vänner. Det vi måste köpa är ett skötbord men det tar vi senare :) Känner mig inte stressad!

Har aldrig fött barn på sommaren tidigare så är lite förvirrad vad han ska ha på sig i början. Men vi har tänkt köpa några bas plagg och sedan se hur sommaren är helt enkelt.Kan ju vara svinkallt!

• jag7

Mina sammandragningar verkar ha lugnat sig med antibiotika. Har ännu vanliga men inte de som gör ont. Men jag måste ändå vila sa läkaren. Vilket inte passar mig särskilt bra! När jag hade sammandragningar som värst kom de var 3-4 min men då fick jag åka in direkt. Nu en vanlig dag har jag kanske 2-3 per timme. Läkaren sa att det är okej men över 5 var mycket.

Hade ett par vänner här på middag och det muntrade upp. Men det är lite deppigt och jag är trött på att vara gravid. Känner mig isolerad.

Den där nerven som bebisen kommer åt har börjat dyka upp med!

• jag7

Glömde svara! Livmodertappen var 3,5. Vilket var okej för en tredjegångsföderska!

Svar på tråden v.30 Hur mår ni?