• Anonym (less)

Vad ska jag göra som jag inte redan har gjort?

jag ska försöka göra en lång historia kort... 2003 träffade jag en man, 2004 flyttade vi ihop, oktober 2004 fick vi barn, januari 2005 separerade vi för det fungerade inte då jag gjorde allt och han bara gnällde...

han hade fri tillgång till barnen och mitt hem efter separationen jag styrde inte och han fick träffa barnen som han kunde efter jobb och så

juni 2005 kommer första stämningen till tingsrätten

han krävde gemensam vårdnad och halva boendet och utökat umgänge som jag aldrig sagt nej till

då han inte hade passande bostad, han bodde inneboende hos sin bror 5 personer plus han där han också tänkte proppa in våra barn i en trea... så boendet nej, gemensam vårdnad nej och umgänget fick han då fastslaget men han tog MINDRE än han fick

det var liksom storyn genom hela allt detta, krävde alltid MER umgänge men väl i rätten så tog han mindre...

mellan 2005 till 2008 var vi i tingsrätten ca 12 gånger...

han och hans familj förföljde trakasserade mig och min familj och mina vänner

dom mordhotade oss

brände ut en kompis bil

jag kände mig som jag levde i boken gömda

han slog barnen det var ett helvete

jag vann vartenda mål om det nu är en vinst att ligga i tvist om barnen

sista gången vann jag för han stämt mig utan fog det betyder alltså att han satt och ljög i tingsrätten och då mina vittnen kunde överbevisa honom så åkte han på hela kalaset

i vanliga fall så betalar ju var för sig i familjerättsmål

2008 hittade jag en bostad på annan ort 40 mil bort och bara flyttade

jag orkade inte mer

hovrätten stämplade papperen går ej att överklaga

umgänget fastställdes och det fastställdes också kontaktperson vid hämtning och lämning av barnen eftersom han aldrig kunde låta bli att bråka med mig

TROTS att allt var fastställt och gällande så då vi flyttat kontaktade han familjerätten där vi bodde och ville att dom skulle hjälpa honom få mer umgänge? och ordna boende åt honom då han kom på besök...

detta rann ut i sanden...

5 års tystnad

en dag plingar det i telefonen... ett sms från hans nya fru där hon hoppas att jag är en civiliserad kvinna och att dom ska få ha barnen som normala familjer har...

min första tanke var att bara SKRIVA ALLT

men jag besinnade mig

raderade...

jag förstod att hon vet INGET

1 års tystnad till

nu har det gått 6 år

för en månad sedan får jag ett brev från familjerätten där dom skriver att han kontaktat dom och vill gå på samarbetssamtal med mig??????? VA?????? varför???????

hovrätten har sagt sitt och vi kan inte ha kontakt för han kan inte ge fan i mig...

och nu...

samarbetssamtal... om vad??????? 

han har umgänge... det är bara att köra på...

familjerätten har nu informerat honom om att jag INTE tänker gå på samarbetssamtal med honom efter all skit...

vad gör jag nu?

ingenting????

barnen är inte intresserade av att träffa honom, jag har frågat

jag har aldrig pratat illa om honom
    jag har iofs inte pratat gott heller
    har inte sagt något

jag är omgift... allt är lugnt och fint...

vad gör jag??????????

vad fan gör jag?????????

jag kommer givet INTE motverka umgänge...

men liksom 6 år...

hur fan tänker han... vad vill han? 

förälder är man HELA TIDEN 
    inte bara då man vill själv...

• Svar på tråden Vad ska jag göra som jag inte redan har gjort?
  • Anonym (less)

nu är jag jävligt elak och beräknande...

MEN

han har ju aldrig någonsin betalat något förutom umgänget

inga presenter

inga julklappar

JAG HAR STÅTT FÖR ALLT

glasögon

aktiviteter

grejer till aktiviteter

ja allt ni fattar

jag har räknat ut att varje umgängeshelg kommer kosta honom 3000 kr alltså minst 6000 kr i månaden

och eftersom han är snål...

så hoppas jag att han inte tycker att det är värt det...

JAG VET ATT JAG ÄR ELAK men jag är så trött på denna människa...

så jävla trött...

• Drottningen70
    Anonym (I) skrev 2014-05-11 18:56:09 följande:
    Bara att vänta och se hur det blir vid en verkställighet.

Det finns å andra sidan heller inger hinder för den verkställighet som redan finns...
  • Drottningen70
    Anonym (less) skrev 2014-05-11 18:58:14 följande:

MEN

inga presenter

inga julklappar

JAG HAR STÅTT FÖR ALLT

glasögon

aktiviteter

grejer till aktiviteter

ja allt ni fattar

jag har räknat ut att varje umgängeshelg kommer kosta honom 3000 kr alltså minst 6000 kr i månaden

så jävla trött...

Kostnader för umgängesresor är det iof meningen att ni ska dela på...
  • Anonym (I)
    Anonym (less) skrev 2014-05-11 18:58:14 följande:

MEN

inga presenter

inga julklappar

JAG HAR STÅTT FÖR ALLT

glasögon

aktiviteter

grejer till aktiviteter

ja allt ni fattar

så jävla trött...
    Så du har aldrig fått underhåll från Fk heller? Och din flytt medförde dyrare resekostnad så den kan du definitivt åka på.
  • Anonym (också less)
    Anonym (I) skrev 2014-05-11 19:10:43 följande:
    Så du har aldrig fått underhåll från Fk heller? Och din flytt medförde dyrare resekostnad så den kan du definitivt åka på.
    Har du varit ensamstående med barn och fått underhåll från fk? Nej jag skulle inte tro det. Du låter som en sån där besserwiss nej jag menar bitterf.... som bara måste lägga sig i. Såna är vi less på så har du inget vettigt att komma med så lämna den här tråden.
  • Anonym (less)
    Drottningen70 skrev 2014-05-11 19:07:58 följande:

Kostnader för umgängesresor är det iof meningen att ni ska dela på...
    ja du... med tanke på att han inte har lagt en krona på umgänget eller sina barn under deras snart 10 åriga liv så kommer jag inte betala en krona... skicka mig till fogden! han ska inte ha en krona av mina pengar
  • Anonym (less)
    Anonym (också less) skrev 2014-05-11 19:22:28 följande:
    Har du varit ensamstående med barn och fått underhåll från fk? Nej jag skulle inte tro det. Du låter som en sån där besserwiss nej jag menar bitterf.... som bara måste lägga sig i. Såna är vi less på så har du inget vettigt att komma med så lämna den här tråden.
    nu är vi snälla mot varandra,,, men jag förstår vad du menar
  • Anonym (göra nåt?)

Men behöver du göra någonting?
    Du skriver att umgänget är fastställt och det är beslutat att kontaktperson ska vara med. Att han bara behöver kontakta socialen (om jag minns rätt?) för att få igång det.
    Kan du inte bara berätta det för familjerätten och sedan vänta?

Troligen lär det väl dröja ett bra tag innan hans nästa steg med tanke på takten hittills?

Om jag förstår dig rätt så vägrar du inte umgänge, bara att du själv inte vill träffa honom?

Ju längre tid som går utan att han träffar barnen desto sämre sits sitter han ju själv i om han vill träffa dem mot deras vilja, barnen blir äldre och får mer att säga till om själva. Och vill han träffa dem och barnen vill själva, då är ju allt ok (lite förenklat)?

• Anonym (less)
    Anonym (göra nåt?) skrev 2014-05-12 14:03:28 följande:
    Men behöver du göra någonting?
    Du skriver att umgänget är fastställt och det är beslutat att kontaktperson ska vara med. Att han bara behöver kontakta socialen (om jag minns rätt?) för att få igång det.
    Kan du inte bara berätta det för familjerätten och sedan vänta?

Troligen lär det väl dröja ett bra tag innan hans nästa steg med tanke på takten hittills?

Om jag förstår dig rätt så vägrar du inte umgänge, bara att du själv inte vill träffa honom?

Ju längre tid som går utan att han träffar barnen desto sämre sits sitter han ju själv i om han vill träffa dem mot deras vilja, barnen blir äldre och får mer att säga till om själva. Och vill han träffa dem och barnen vill själva, då är ju allt ok (lite förenklat)?
    jag blir ju stressad av hela situationen... liksom... jag vill bara vara säker på att jag inte hamnar i blåsvådret... jag fattar ju inte heller varför han låtsas som han inte vet att han har rätt till umgänge... idiot säger jag
  • Anonym (också less)
    Anonym (less) skrev 2014-05-13 20:15:45 följande:
    jag blir ju stressad av hela situationen... liksom... jag vill bara vara säker på att jag inte hamnar i blåsvådret... jag fattar ju inte heller varför han låtsas som han inte vet att han har rätt till umgänge... idiot säger jag
    Jag förstår dig till fullo men vänd isåfall på blåsvädret så det blåser åt hans håll. Det gör jag hela tiden. Nu är jag så van vid hans soc anmälningar titt som tätt och soc, familjerätten, skola mm. mm. är trötta på honom. Finns inget som chockar mig längre eller så är jag kroniskt chockskadad av hans påhopp och beteende och "sönderutredd". Att ditt ex låtsas som han inte vet jag känner igen syndromet. Det går inte in i skallen på exet vad som gäller och vilka regler han har att förhålla sig till. Samt hålla ett muntligt avtal går inte knappt ens de skriftliga för honom. Allt han vet och gör är bråkar och jävlas. Han fattar ju inte att han gör det mot sina egna barn.
    Men vi har avgränsat allt det så gott det går och livet tuffar på. :)
Svar på tråden Vad ska jag göra som jag inte redan har gjort?