Inlägg från: Erika 146 |Visa alla inlägg
  • Erika 146

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Vi bytte till sittdelen när Meja var 3 mån, hon blir 6 mån nästa vecka. Hon trivdes inte i liggdelen, fick även byta från babyskydd till ett babyskydd/bilstol då oxå.
    Jag har en sån pilé/nalle overall på henne och åkpåse under 10 grader, över 10 grader har hon piléjacka och åkpåse. När det blir 0 grader och mindre har jag en fodrad overall samt åkpåse

• Erika 146

Kokos
    Kan inte heller lämna Meja när hon är vaken, ska ständigt roas eller bara att jag är nära. Är som en virvelvind när hon sover för att få saker gjorda. Hon gnäller inte bara utan skriker argt/blir ledsen om jag så bara går till köket eller på toa. Ej nöjd längre stund i varken gåstol, hoppgunga eller filt på golvet. Känns sjukt hopplöst inland och jag LÄNGTAR ihjäl mig tills hon tar sig fram själv

• Erika 146

Sophial
    Bästa sättet att flaskorna är med bröstmjölk i i början. För oss tog det ca två veckor innan hon tog flaska utan bråk. Ammade ju samtidigt (för att inte få mjölkstockning) men bara när det sprängde i brösten på natten annars pumpade jag på dagtid och pumpade mindre och mindre under ca 8 dagar. Det jag pumpade gav jag i flaska och började efter nån dag blanda med ersättning. Kan vara lättare med flaskträning om din mamma/svärmor kommer och ger, första dygnet var hemskt hon bara skrek rakt ut men när min mamma kom och tog henne tog hon flaskan utan protest, efter de gick det lättare för oss än dock lite småbråkit.

• Erika 146

Sweetboxen

Nyfiken på varför du toatränar din dotter? Aldrig ens tänkt på eller hört nån göra så tidigt

• Erika 146

Meja vägde 8,2 på 6mån kollen och var 67 cm lång ð???
    Någon med tips hur man uppmuntrar de små att krypa/åla?
    Meja går och står hellre än att ligga på mage...... Försökt vara rolig med leksaker framför henne och locka men hon blur mest ilsken ð??

• Erika 146

Under hur lång tid får man dela lika bonus och vad är det minsta pappan måste vara hemma och räknas några ggr/vecka eller måste han vara hemma mer än mig?

• Erika 146

Meja blir 9 mån på fredag och sist vi var på Bvc var vid 8mån koll då vägde hon 8,6 och var 70 lång.

Hon ställer sig men vinglar mycket och släpper plötsligt taget så man får vara med. Hon "ålar" sittandes på rumpan eller springer som en galning i gåstolen Ställer sig nästan i krypställning men vågar inte riktigt. Går mycket med henne för det älskar hon dock inte min rygg :-P

Äter sådär, svårt att få i henne vanlig mat och hon äter gärna två ggr på natten. Sover i eget rum sen drygt en månad tillbaka, mycke spring de första veckorna.

Roar oss med att klappa händer, vinka och gör "indianljud". Väldigt fascinerad/intresserad av hunden och damsugaren.

• Erika 146

Min tjej 9,5 har två nere. Gnäller och dreglar massor periodvis och är lite svullen på några ställen i tandköttet så antar att det dyker upp mer gryn snart ð???

• Erika 146

Meja vägde 9250 och 74 lång på 10mån kollen idag. Hon har "trillat" ner till undre strecket men följer den kurvan nu ð???

• Erika 146

Finns otroligt mycke bus i denna tjejen ????

Fler tänder har kommit, 3 st som börjat spricka fram samtidigt och 3st är redan framme. Snart ska jag börja planera 1års kalas men har äran att gå på ett om några veckor och tänkte sno lite idéer då ????
  • Erika 146

Det är insane! Börjar få panik över kalaset. Vad ska ni bjuda på? Nåt matigt + fika eller bara fika? Och vad är enkelt att fixa till barnen om de inte ska äta sötsaker?9

• Erika 146

Kokos

Visst var de så att du är gravid? Hur gick det med diabetes fått tillbaka den och hann du göra efterkontroll för typ 2 efter förra graviditeten?

• Erika 146

Skönt att det håller sig undan än så länge. Är själv i v15 och haft insulin sen v9 :/ hade inget i mellan men nu vette tusan om det kommer försvinna..
    Lycka till nu ni är snart i mål ju! Vet ni vad det blir?

• Erika 146

Är det några fler som är gravida med syskon eller i försöka tagen? ð???

• Erika 146

Vi får se nästa vecka (kanske) vad det blir. Mest av praktiska skäl vi tar reda på kön denna gången. Trodde jag skulle känna längtan efter en pojk nu men känner precis som förra gången, det spelar ingen roll
    Samma är det för sambon.

4:e barnet är inte dåligt! Full rulle hemma då här blir det stopp efter denna tittat ut.
    Jobbigt med att sockret åker berg och dalbana.... Mitt är väldigt stabilt än så länge, tar 2 enheter till frukost, inget till lunch och 1-2 enheter till middag. Kvällen tar jag mellan 6-8 enheter långtidsverkande.

Den där separationsångesten har Meja haft sen hon föddes, har aldrig kunnat lämna rummet utan gråt. Även om hon nu kryper/går så är det fortfarande likadant och hon kryper efter och hänger i kläderna.
    Sitter jag i soffan tex så kan hon leka själv och ge sig iväg till ett annat rum och stöka till men börjar jag plocka och gå runt kommer hon efter och gnäller/gråter. Har aldrig tagit upp det som ett problem då jag tänkt att det bara är så. Att hon har större behov än vissa andra av just närhet men har ju börjat fundera på varför.
    Hon är ju inte på nåt vis blyg, försiktig eller inåtvänd, snarare raka motsatsen.

• Erika 146

Har ni några tips och trix för att underlätta när de ska kolla kön på rul?

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014