Inlägg från: Erika 146 |Visa alla inlägg
  • Erika 146

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Önskar alla en trevlig midsommar!

Vår Meja växer så det knakar, blev 3v i tisdags och vi var på Bvc i onsdags och då vägde hon 4740g och 55cm. Hon har ökat 500g på en vecka ð???

• Erika 146

Lupin84

Beror på vad ofta är Meja bajsar senaste veckan mer sällan än de första och då är det iaf bajs i blöjan 6-8ggr/dygn.
    Har ju inget att jämföra med och är bara glad att hon bajsar

• Erika 146

Hur går ni tillväga när ni köper ex minifom?

Min sambo blev nekad att köpa nåt för magen. De på Apoteket ville att han skulle ringa 1177 och få rekommendation av dom men fick till svar där att "hon är ju bara 2v" och då undrar msn ju hur gamla de ska va för att de ska va ok att köpa nåt?
    Nu blir hon 4v på tis och har riktigt jobbigt ett par ggr/dygn med att bajsa/fisa. Det är hemskt att inte kunna göra nåt och se henne ha så ont! Provat pysventil några ggr utan större resultat och masserar magen så gott vi kan..

• Erika 146

Har dåligt med rutiner förutom att vi startar dagen 8-9 och försöker komma i säng 22-23 men vi sover inte förens några timmar senare då hon alltid har en bråkig period vid läggdags, börjar vid 21 oftast. Äter och byter blöja 3-4 och vid 6-7 ibland blöjbyte därimellan.
    Hur nattar ni era små och hur sover de (sängen/babynest/spjälsäng)?

• Erika 146

Ammar kanske varannan/var 3:e timme dagtid och byter bröst lika. Så ena får "vila" minst 3h. Då vet jag att det är välfyllt och att hon ammar länge på samma och får i sig även den feta mjölken. Hon går oxå upp mellan 400-500g/vecka ð???

Trulle
    Min tjej har en sån bråkpreiod vid bröstet, ammar, släpper, skriker och gapar med bröstet i mun och skriker. Ibland sker det ett par ggr/dygn. Men har minskat nu då hon gillar nappen mer nu. Så det bråkiga har väl varit/är för att snutta och inte äta... Får stoppa i napp och gå gå gå gå här hemma, i famnen eller bärselen.

• Erika 146

Meja är för övrigt 5v idag. Så kag hoppas ju att det ger med sig och blir bättre och bättre

• Erika 146

Jag vill oxå träna, gym och rida är min melodi men är inte heller helt 100 i bäckenet. Kör promenader (måste ju ändå ut med hunden) och orkar som mest 3km just nu, sen blir det sporadiska knip övningar och insugs övningar för magen. Gick ner 10 av 20kg bara dagarna efter fl så hälften kvar. Har mätt mig så är taggad på att komma igång, vikten har faktiskt mindre betydelse men vill ju ligga på normal iaf ð???

• Erika 146

Lupin
    Börja med promenader, det får både du och bebis nytta av. Börja försiktigt sen ökar du både takt och km allt eftersom. Sen rekommenderar jag styrketräning för att få en sjysst kropp, alltså ingen mer cardio förutom promenader.

• Erika 146

Vi ska till Gotland v31 annars är vi på hemmaplan, har hus som det finns sysselsättning med

Nån mer som trott sig att avslaget gått över för att sen börja igen?
    Hade uppehåll i flera dagar (hade inte ens trosskydd) och sen börja det igen... Eller kan det va nån typ av mens?
    Blöder inte mycket men det är ändå blod och inte bara blandade flytningar.

• Erika 146

Trulle

Åh va surt :-/ då är de nog så för det kommer inte så mycket, kan ju ha trosskydd... Meja blir 6v på tisdag. Ska på efterkontroll på fredag, hoppas allt ser bra ut. Det känns bra där nere iaf
    Nån som vågat sig på sex än?
    Saknar det och hoppas avslaget är borta för gott snart och att jag får grönt ljus på kontrollen

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014