-
-
Har mycket name it och newbie ändå för gillar kläderna men de är ju så olika i stl iaf när man har en tjej av större modellförväntansfull2014 skrev 2014-08-07 12:10:30 följande:Tänk vad olika våra små e Här är jag mest nöjd med Newbie å Name it Men hur funkar Lindex kläder för er? Tycker att de har mer stretch å mer omfång.
Å måste säga att du har en väldigt söt tjej å snygg vagn Har likadan. Men det känns som att den inte kommer att räcka så länge till...
beställde från lindex och fick det igår, samma där! 2 av 4 bodysar var smalare i modellen fast det var stl 68 på alla.. supertråkigt.
Tack! jag älskar verkligen vagnen men kommer nog få byta till sittdel tidigare än jag trott då jag redan nu får bygga upp under madrassen för hon vill upp och se. Samma i babyskyddet då trycker hon fram sig och blir förbannad för hon är fastspänd hahaha -
Jag vek en liten handduk två ggr och så tog jag en filt och vek den en gång och vek in ena änden och la på handduken och allt under madrassen, då blev det som en liten backe och Meja ligger ändå ner men mer vinklad upp med överkroppen så hon ser ut. Så nu har hon upptäckt raden av pingusar som hänger i suflettenförväntansfull2014 skrev 2014-08-09 10:09:43 följande:Låter ju som min kille Vill mer å mer bli buren då han är mer med å ser allt. Hur har du byggt upp i vagnen? Babydkyddet kommer här att bytas ut nu under hösten, vill att han växer till sig lite till. Speciellt mer i vikt. Men de är lite jobbigt när de vill mer än vad deras kroppar vill. Trots detta har våran kille varit helt otrolig. Vi har åkt ca 170 mil på 2 veckor å varit i 3 städer å han har inte gnällt mycket?
Det lär nog bli byte till barnstol för oss med om inte allt för länge. vad är minimum vikt för barnstol? -
Det var samma här med sömn på dagtid, hon sov flera timmar om jag höll henne annars bara korta stunder vilket gjorde henne missnöjd precis hela tiden. Vagnen funkade oxå om jag vaggade/körde på tröskel men man kan liksom inte ha det så! Vi köpte en Akta graco swing n bounce (kolikgunga i folkmun), dyrt med idag hade jag kunnat betala det dubbla för vilken frihet!! Hon älskar den och sover allra bäst i den på dagarna, oftast 1,5-2h ibland 4-5h! Sjukt gladare tjej när hon är vaken oxå och har fått sovit som hon behöver.
Meja har varit bra sen födseln med sovning på nätterna, när jag ammade gick det 2-3h mellan måltiderna och nu äter hon i regel sista flaskan mellan 23-00 och sover sen 4-5h äter sen sover 2-3h och sen börjar dagen runt 9.
Kan 3mån bebisar bli åksjuka? Nån som vet? -
Eloge till dig förväntansfull som både fixar ammning och ge tillägg!
Jag gick över helt på ersättning då jag kände att jag inte skulle orka både och. Mejas vikt var aldrig ett problem däremot var hon missnöjd, sov dåligt på dagarna och bråkade ofta vid amning. Provade att pumpa en kväll och mjölken var av dålig kvalitet.
Meja var oxå svår att få att ta flaskan. Om du inte redan provat, pumpa ur bröstmjölk och ge på flaskan, även att någon helt annan (mamma/svärmor etc) ger henne kan få det att släppa. Lycka till -
Nja det är/var mest en fundering, hon har krånglat så i babyskyddet och förra veckan skrek hon lungerna ur sig och vi hade bara åkt 100m... Köpte ny stol (0-18kg) men det var inte helt bra ändå + att hon krånglat i vagnen även fast jag bytte till sittdel (fick dra henne efter mig i 4km så hon var framåtvänd) sen fick jag för mig att hon spydde så mycket just när hon satt i bilen.förväntansfull2014 skrev 2014-08-20 12:13:51 följande:
Erika 146: Det tror jag att de kan bli. Blir eran bebbe dålig eller hur visar det sig? Jobbigt för er
Allt var nog bara tillfälligt, hon trivs bättre nu i bilstolen och även i vagnen ( om inte idag var ett undantag) men skulle hon vara åksjuk tycker jag att hon skulle va galen hela tiden varje gång.. Får se hur det utvecklar sig :) Gumman blir 3 mån nästa onsdag. -
Jag har haft tur, babyskyddet köpte vi av vänner och likaså den nya stolen (akta graco duologic) så vi har sparat massor! Glad att jag inte köpte ett helt nytt babyskydd när vi redan fått byta.
Jag ger henne NAN sensitive, det är magdroppar i det, många med kolikbarn ger det. NAN PRO 1 fick hon lite magknip av så höll på med minifom men med sensitive behövs inte det. Jag gör alltid i ordning en maxad portion (150ml vatten och 5mått ersättning) så äter hon hur mycket hon vill men nu efter ca 3v på ersättning äter hon mellan 130ml och 160ml ungefär 6-7ggr dygn.
Det gör inget att du inte pumpar ut full portion du kan fylla på med färdigblandad ersättning i samma flaska eller först ge bröstmjölk och sen ersättningen.
Det spelade ingen roll här heller att sambon gav och jag gick hemifrån... Men så kom mamma och tog henne och Meja tog flaskan klockrent utan minsta protest efter det gick det bättre för oss men med lite krångel, höll i sig ca 1v tills jag slutat amma helt. -
Pluttan har fått sina sprutor idag, INTE kul.. jätteledsen tjej redan på första, hade otur att andra bvc-sköterskan hade semester annars brukar de tydligen ta båda sprutorna samtidigt. Nu har hon sovit till och från sen vi kom hem, ca 3h. Hoppas hon slipper feber.
Hon var 61cm lång nu och vägde 6860, ökat 500g på en månad, verkar lugna sig med ökningarna vilket jag är tacksam för, kanske kan hon ha stl 68 några månader nu Har lagt undan 3st ica papperskassar med kläder redan så hon har haft ett dyrt klädkonto hahaha
Vad gör ni om dagarna och hur roar ni era bebbar när de är vakna?
-
Förväntansfull
Hur har det gått för dig? -
Ni vars bebbar inte villiga i vagnen, är det även i sittdelen? Meja är mycket nöjdare i sittdelen nu fast det tog ett par promenader för henne att komma på att den var bättre ð??? Så nu promeneras det mycket! Hunden är nöjd över det och så hoppas jag gå av mig lite kilon, har 11kg kvar.
Dagarna sjukt fort! Försöker ha några dagar i veckan som vi bara är hemma, annars är det alltid nåt, mamma/bby dejt hos varann, fika på stan eller bbycafe, bbysång. Föräldragruppen drar igång igen nästa vecka vilket oxå blir kul och ännu en aktivitet att roa oss med ð???
Meja är inte så road av att nack/rygg träna men försöker ha henne på mage iaf en gång om dagen. Bbygym och leksaker som låter och rör sig är roliga men man får byta snabbt för att hålla hennes humör. Det brinner fort när det inte passar hahað???