Inlägg från: förväntansfull2014 |Visa alla inlägg
  • förväntansfull2014

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Ang gnälligt å ledsen har min plutt varit några kvällar. Då är det bara tutten som gäller, från 15-23 med att han somnar kortare stunder. Blir helt hysterisk om jag inte har honom i famnen. Har konstaterat att det blir såhär när jag dricker kolsyra, kaffe eller äter stark mat (vilken för mig är svag) han får gaser som bara den utav detta.

Napp valde jag att börja med när han var 3 dagar, fattade principen direkt. Spottar ut den om han är hungrig.

Håller upp huvudet mkt mer å så mer stabilt nu. Så kul med alla framsteg men nu är det ingen nyfödd bebis längre, snyft...

Å i slutet på denna vecka har jag börjat blöda mer så att binda behövs. Det rinner Börjar fundera på om det är min mens som kommit igång. Med äldsta sonen var jag av med avslaget efter 5 v, veckan efter kom mensen.

• förväntansfull2014

Min fina lilla miniplutt, Melvin, blev redan 1 månad i söndags. Går så fort, hjälp På bvc idag så hade han växt en massa. Nu är vi 59 cm lång å väger 4855 gr. Så mjölk i mina gigantiska tuttar det finns, 600 gr på 2 v. Skönt...

Men jag skulle vilja ha en amningsbh som passar. Nackdel när tuttarna har vöxt 4-5 strl under graviditeten å med amningen. Största strl passar inte helt

• förväntansfull2014
    lupin84 skrev 2014-06-18 22:16:28 följande:
    Funderar på spiral... kondom känns inte som vår grej.. blir inga piller. härligt att maten finns! Dem växer allt för fort bara!

Växer alldeles för fort. Melvin såg ut som en jätte nu när grannens bebis hade kommit

Kommer nog osså å köra på spiral, dock koppar då jag inte fixar hormoner. Å längre fram när det är bestämt att det inga mer bebisar skall komma så kommer jag att sterilisera mig.
  • förväntansfull2014

Fick det tidigt med första barnet, trots att jag amma kom mensen efter ca 5 v.

Nu vet jag inte om det är mensen jag fick el om det kan vara avslaget fortfarande.

• förväntansfull2014
    lupin84 skrev 2014-06-21 22:25:55 följande:
    Bajsar era små mkt/ ofta? Här är de bajs flera gånger varje dag... var inte alls såhär ofta med dem två äldre?!

Nej, nu två dagar sen sist. Har dock under dessa dagar pruttat grymt mkt. Å när det är en bajsdag då blir de allt mellan 3-7 blöjor om dagen.
  • förväntansfull2014
    Amalian83 skrev 2014-06-23 19:13:20 följande:
    Jag har mina svärföräldrar på besök i 6(!) dagar. De bor långt bort så de passar på nu i semestertider.

Min tjej har ju börjat gnälla mer, vill inte ligga själv, vill amma oftare etc. Jag testar nu att utesluta komjölk ( märker att hon har magknip), men det kan ju också vara en sådan utvecklingsperiod som jag fått tipsat om i tråden tidigare. Hur som helst, vad tror ni min svärmors teori är?? Jo, att jag skämmer bort ungen. Alltså: min tjej på fyra veckor är bortskämd för att hennes mamma lyfter upp henne när hon gråter, tillämpar fri amning samt låter henne sova på bröstet på dagarna när inget annat sovsätt fungerar. Eeeh?

Kanske överreagerar jag, men jag tyckte det var fräckt sagt. Fem dagar kvar....

Verkligen inte, det är ju detta våra små behöver. Att vi finns till för deras behov då de är helt beronde av oss. Jag gör själv så som du gör till din tjej till min son. Ett par dagar när det var som "gnälligast" fick inte ens pappa ta i bebis, han skrek då bara. Så stå på dig gentemot svärmor.

När min haft magknip har jag märkt att det blivit värre av stark mat, kaffe/cola å kolsyrat dricka/vatten. Kanske nåt som din tjej osså reagerar på.

Lycka till under dessa dagar.
  • förväntansfull2014

Usch, min plutt har blivit sjuk:'( Hostar, är lite täppt i näsan, varm men visar ingen förhöjd temp på örontempen, gnällig å det är vi inte i vanliga fall. Va man lider med dem...

Plutten har den senaste veckan varit vaken efter nattmålet från ca 4-6. Vart på glatt humör å inte velat sova förrän efter nästa amning å då sovit från 7-10 typ. Nån annan som upplevt detta?

• förväntansfull2014

Inga direkta rutiner här. Försöker dock att Melvin ätit å somnat till kl 22 på kvällen. Oftast vaknar han å vill äta vid 2-3, sen mellan 5-6.

Dagtid äter min gärna med max 1-1,5 h emellan om han är vaken, kanske lite längre om han sover. Är vi ute med vagnen så kan han sova i 3-4 h utan mat.

Hur gör ni vid amningen, äter de från ena eller båda tuttarna? Har hittills bara gett från ena, kanske dax att ge från båda

Hade underreds kontroll i fredags å allt hade läkt, godkänd vid knip men fick ont inuti när hon kände... Så kontroll hos läkaren imån, hoppas att det är ok. Sluta typ i helgen å blöda, ingen höjdare att blöda i lite mer än 6 v.

• förväntansfull2014

Allt nere hos Greta är ok Ingen infektion, avslaget nästan helt borta å enl ul är livmodern som den ska vara. Skönt...

Fick vägt plutten me, 5395 gr å 60,5 cm lång. Undra varför 56-kläderna typ är försmå, hihi. Känns ganska så lagom med en ökning på 540 gr å 1,5 cm på två veckor. Blir ju tungt ändå å bära dom små snart

Vart sover era små? Igår fick plutten sova i sin säng från start så skönt men kändes konstigt.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014