Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Hoppar osså me hit, snart med egen bebis
Flamma: Jättesöt kille du fått...
Hoppar osså me hit, snart med egen bebis
Flamma: Jättesöt kille du fått...
Hoppar in här då våran lille prins kom i torsdags Så fin å vilken känsla att äntligen få träffa honom, jag hade rätt det var en alldels liten perfekt kille.
Fick ju äntligen regelbundna förvärkar från tisdag lunch, gjorde inte ont å kunde sova på nätterna. Dessa höll i sig även på onsdagen. På torsdag fm vid ca 11-12 kommer de med lite mer styrka å vart 10 minut, gör fortfarande inte ont. Åker till mvc för att lämna urinprov vid 14, då kommer de var 7 minut. Kommer hem, tar en promenad å köper mig en glass. Nu ca 5-7 min, gör inte ont. Hemma vid 15.30 å är trött, vilar på soffan. Sambon hemma vid halv 5, då har jag 3 värkar på ca 13 min å lite ondare. Känner att jag behöver lite käk då det känns som att nu är det nog på g, äntligen. Går ut å lagar mat, då jag inte ville ligga mer. Under den kulinariska matlagningen, makaroner å köttbullar, kommer det helt plötsligt 5 värkar var 10 minut. 3 starkare å 2 lättare. Käkar stående, med en tugga å en värk. Typ efter maten 5-6 starka värker på runt 10 min. Sambon helt förvånad å något chockad. Ringer fl vid 17.40 å pratar, känner mig lite löjlig då värkarna blev intensiva för typ 1 h sen å jag tänkt vara hemma länge. Dock har jag typ panikont å känner att jag kommer ju aldrig palla en fl med dessa intensiva å smärtsamma värkar i typ 10 h till. Kommer fram med fl att jag avvaktar ett tag till. Tar mig en varm dusch å börjar känna mer å mer. Kl 18.05 ringer fl igen å vill komma in, å de jaha redan. Vill skicka mig till Mölndal men jag vill till Östra (närmre, å känner till det bättre) ok till slut. Känner att jag dör snart under bilresan av värkarna å trycket. Framme å träffar sköterskan 18.25 å 5 min senare går vattnet, megamassa trots fixering. Plutten har dock bajsat i vattnet. Helt plötsligt trycker allt på, bm lite panik. Vi får undersöka dig, av med blöta kläder å är öppen 8 cm. Strax efter kommer en bm till in. Är inte förberedd men får fram att jag är livrädd för att spricka å vill stå på knä. Hinner inte upp på knä innan första krystbärken kommer, håller emot de två första då jag inte vågar... Två värkar senare är han ute. Vi hann vara på fl i 13 minuter??? Detta gick alldeles för fort för mig, har ju haft två fl på ca 20 h från värkar 3/10 min.
Men helt klart var min fina prins värt allt. Nu är det bara att komma på ett namn som passar honom å som jag å sambon båda tycker om
Grattis Madam
Hur mkt bajsar era små? Min lille plutt gör det bara en gång om dagen, men inget igår. Har för mig att det var oftare.
Annars funkar allt kanon, sån lugn lite kille. Är dock förvånad att han är vaken långa stunder, typ 2 h. Vill på natten sova bredvid oss å gärna så nära som möjligt Babynestet var inget han gilla.
Tack Maribel, då kan jag slappna av lite Inget bajs idag heller men rejäla kissblöjor å amningen är ofta.
Ang avslaget så är det lika för mig. Har blivit väldigt sparsamt med rejäla tillriningar någon gång per dag.
Min plutt (fortfarande namnlös) är vaken jättemycket. Åkte bil i lördags då vart han vaken mellan Göteborg å Skara, ca 1,5 h. Vart förvånad att han inte somna i bilen. Låg å titta å var tyst. Är lätt vaken i 1-2 h i en eller två omgångar per dag. Äter ca var 3:dje timme inatt blev det nog 3 mål mat. Somnar dock lätt om, men så sover han i våran säng osså.
Äntligen har bajserit kommit igång. Å imån kommer bvc hit å första vägningen sedan vi gjorde PKU på sjukhuset. Så hoppas att han har ökat i vikt då vi blir två v gammal på torsdag.
Har navelstumpen lossnat hos era pluttar? På Grants lossna den i förrgår å det ser så äckligt ut. Usch, mår illa bara jag byter blöja.