Inlägg från: förväntansfull2014 |Visa alla inlägg
  • förväntansfull2014

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Har haft folk här hela tiden sen i onsdags. Sambon fyller 40 år så hans föräldrar, bror å sambo samt min bror å sambo å deras barn vart här igår. Vart full rulle från tidig morgon till sent på natten med en extremt pigg bebis mellan tre å fem. Så nu längtar jag tills söndag då alla åkt hem samt till måndag då jag kommer att vara ensam hemma med inga planer.

Fick massa blöjor från sambons bror Fyra små pkt Libero a 36 st/pkt. Det riktigt sjuka är att dessa fyra paketen kostar endast 60 kr i Norge??? De kostar 20 kr pkt å köp 4 å betala för 3. Så gissa att jag kommer att köpa blöjor i Norge när vi åker till besök hos dem Någon fördel när man har långt till släkten...

• förväntansfull2014

Åh vad svårt det är att bestämma ett namn till miniplutten... Vet inte vad det är som tar emot att välja det jag gav i förslag. Farmor, farfar å pappa kallar honom vid detta namn. Kanske därför, det känns konstigt. Han är 17 dar å behöver ju få sitt namn...

• förväntansfull2014
    Sweetboxen skrev 2014-06-03 07:03:52 följande:
    Min första natt utan amning! Woop woop, nästan 8 tim sömn, jag bör omfamna denna dag med bara glädje idag då..;P

Wow, snacka om supermjölk Men va härligt att få rebosta me ihållande sömn.

Här äter vi ca 3 ggr natten å ca 2-3 h emellan.
  • förväntansfull2014

Var på bvc igår å plutten har gått upo 250 gr sedan i onsdags. Lycka Jag har tillräckligt med näring i tuttarna, yeah... Å han har växt 2,5 cm sedan födseln.

Sambon fick välja namn tillslut å jag hoppas att jag vänjer mig vid det å kommer att kalla honom vid sitt namn snart. Å nambet blev Melvin.

• förväntansfull2014
    maribel skrev 2014-06-03 10:51:47 följande:
    Åh vad skönt! Ja, jag ska till bvc imorgon och har ju också haft dålig viktuppgång, men nu har plutt ätit oftare så hoppas på öka vikt så jag slipper ersättning och oro.

Kom på två saker som gör mig irriterad(förutom att inte få sova)

1.folk som tror man har massor av tid för att man är föräldraledig, grannen var förbi igår och klämde ur sig, - åh vad lyxigt att vara hemma nu med så fint väder, kan du ju sitta i solen på dagarna med en kopp kaffe!

Ja, igår hann jag aldrig utanför dörren och fick duscha först när mannen kom hem.

2.Alla som ska "hälsa på " bebisen och måste överösa honom med 100 pussar i ansiktet. Nu är han förkyld.

Sorry, lite avreagering.

Fint namn, vi gjorde samma här. Mannen fick välja då jag inte kunnat hitta något som känns helt rätt! Så svårt med killnamn. Här blev det William.

Ja min äter konstant under min vakna del av dygnet. Sen kl 7 idag har han haft tutten i munnen bortsett från kanske 1-1,5 h. Man hinner inte med det man vill.

Hoppas att din kille osså gått upp i vikt, vi behöver verkligen inte den steessen me.

Bara väntar på detta kaos med att inte kommer någonstans. Tog beslutet att dusch kvällstid nu då sambon började jobba igår.

Jobbigt med förkylning, men använd bröstmjölk som nässpray, det är bäst.

Fint namn William, vi hade det me under den stora sållningen.
  • förväntansfull2014
    Sweetboxen skrev 2014-06-03 13:57:55 följande:
    Härligt o slippa tänka på näringsgraden!! :)

Melvin är jättefint!

Ja verkligen, å inatt åt han bara en gång. Vart heller inte helt fel

Tack, ja Melvin är fint. Bara lite svårt att få det till min bebis...

Hur går det för dig med allt? Bluesen något bättre? Här kommer lite emellanåt fortfarande
  • förväntansfull2014

4 v idag å har kvar avslag:( Fortfarande blod men är mkt slemigt. Dock inte mkt då jag nu bara använder trosskydd.

Trodde att det var slut efter 2 v men nope det kom tillbaks...

• förväntansfull2014
    maribel skrev 2014-06-11 23:13:33 följande:
    Besök på Bvc idag, plutt som ätit och ätit på hans "stackars" mamma hela nätterna har gått upp 430g på en vecka! Behöver inte fundera längre på om han blir mätt antar jag

Vad härligt Då har du fått en hungrig bebis
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014