Inlägg från: sagström |Visa alla inlägg
  • sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

God morgon. Läget? Vaknade alldeles för tidigt. Sov från ca 12-05 så nu ligger jag i sängen igen.

Är ni på bb kanske?

• sagström

Tiger; håller med de andra. Sök hjälp, så jobbigt för dig med det här nu. Och sol bluegrass skrev så kanske vanliga vc är ovana/rädda för att behandla gravida. Man får ju knappt ta nässpray.

Krya krya!!

Mårran; åh era stackare, 30*! Här på västkusten verkar det bli lite svalare idag och jag är sååå tacksam. Strax över 20 duger gott för mig.

Kul med uppdraget, det låter ju jättekul och fasen vad effektiv du är.

Jag mår fortfarande lite illa från igår men lite bättre idag. Lite smått och gott på schemat idag men inget längre än på promenadavstånd i kvarteren.

Jag har planerat att ta ett par lergigan ikväll när jag ska sova. Fick dem utskriva förra gången jag var gravid och gick över tiden. Blev helt knäpp och kunde knappt sova alls då plus så hjälper de ju mot illamåendet. Känner mig som värsta junkien men jag längtar redan efter lite sömnhjälp????.

Stay cool tjejer och ta en glass.

• sagström

Tiger; Är det i armhålan? Fick för mig att det var på halsen av nån anledning.

Den ser ju jättesvullen ut. Har du nån som kan passa dina barn och du tar med dig mannen till läkaren? Tycker du ska kolla upp det.

Hur mår du just nu? Förstår att men inte vill åka iväg om man har hög feber, då orkar man ju inget.

Jag tycker att du ska ringa förlossningen och säga att du är väldigt orolig då du har gått över tiden och nu fått en jättesvullen lymfkörtel samt feber och mår inte alls bra. Du kan säga att du är rädd för att det kan ha med graviditeten att göra samt om det kan vara något som påverkar bebisen.

Just oro för barnet i magen tror jag de tar på mer allvar. Vill du bli igångsatt nu? I så fall kan du ju alltid lägga till att du tycker att bebisen har rört sig mindre. Det måste vara jättejobbigt för dig, tycker jag har det jobbigt som bara är "vanligt gravid" på övertid.

Mårran; har du redan sår på brösten? Jag försöker härda mina lite nu för slippa när bebisen kommer.

• sagström

Tiger; bra att du ringde ändå! Lycka till.

Har haft ont i magen idag oh tror att en del av slemproppen kommit men det har sen gjort 2-3 tidigare senaste månaden så betyder inte mycket.

• sagström

Jobbigt Tiger. Vi tänker på dig och håller tummarna att du blir bra snart. Vilken tur att du sökte hjälp igen!

• sagström

Tiger; fasen vad jobbigt. Och helt sjukt att det tar så lång tid. Håller tummarna att du blir bra riktigt snart.

Mårran; heja heja. Låter som att det kommer snart. Kanske på självaste morsdag.

Har haft en del ont i magen hela helgen men inte förvärkar, mest bara ont. Idag har jag varit på loppis hela dagen. Jag går igång på loppis så jag har suttit/stå/gått en del, kanske det hjälper till på traven. Haft riktigt skön dag i alla fall och hängde lite med en kompis som är beräknad en vecka efter mig, nu hoppas jag verkligen att jag hinner före henne, kommer bli ännu mer deppig annars.

• sagström

Åh vad spännande Mårran! Det kommer komma så snart! Idag tror jag.

Min BM sa att det kan sätta igång för oss omföderskor och sen lägga av och att det då händer mycket i kroppen så när det sen sätter igång igen kan det gå väldigt snabbt.

Uppdatera oss hur det går? Jag kommer kolla hela tiden hur det går.

Här har magontet släpp efter ca 2 dygn, trist. Dock var det inga förvärkar utan bara ont. Får bli lite sexytime ikväll tror jag, blev inget i helgen, tappar sugen när man har ont.

Annars sitter jag chockad efter gårdagens valresultat. De där SD, vad hände?

Massabarn; ska det bli två bebisar här idag?

Tiger; hur mår du?

• sagström

Bluegrass; hur gammal är Didrik nu? Så konstigt det känns att du är igång med bebislivet nu när vi andra sitter här och väntar. Det var så nyss du var i vår situation vilket ju betyder att det inte är långt kvar tills vi är där (svårt att greppa).

Hur går det med lillen?

• sagström

Men åh, känns som att det är väldigt nära för er båda Mårran och Tiger! Så himla spännande.

Här händer absolut inget på bebisfronten, men jag har släppt lite att jag gått över tiden. Bf +3 idag, första dagen var lite vacuum men nu är det nästan som att "vi får väl se om det blir nån bebis" och fram tills dess försöker jag sysselsätta mig med lite av varje.

Bluegrass; han är så söt din lille bebis. Och bebislivet låter ju alldeles fantastiskt, längtar massor. Lite orolig för min lilla bara som snart är 2 1/2, hon är så bestämde och pratar fortfarande väldigt lite. Känns som att det kommer släppa väldigt snart oh då hoppas jag det blir lite lugnare. Hon har fria tider på dagis som tur är så om hon är för jobbig så får mannen hämta och lämna henne om dagarna så får vi ta fighterna ihop med henne.

Mårran; blåser liknande vindar i hela Europa verkar det som men bra ändå att de fick färre procent. Vart i Finland var det du bodde? Minns inte om du skrivit det? Pratar ni svenska hemma?

Tiger; vad skönt att det verkar ha vänt. Hoppas nästa det tar en dag eller två till innan bebisen kommer nu då så du hinner samla lite krafter.

• sagström

Hundtok; grattis! Låter som en jättebra förlossning, så snabbt den gick!

Eq85; det är ju jättesnart. Måste vara jättepirrigt!

Mårran och Tiger; vad händer med er? Har det satt igång på riktigt.

Och Tiger hur mår du? Svullnade?

Det enda som händer här är att jag har så svårt att sova på nätterna. Blir ofta väldigt få timmar. Man tror inte man kan få mer krämpor men så växer bebisen ännu mer och det trycker mer och utrymmet i magen känna minimalt, ryggen värker etc etc, lite trött på det här nu. Vet ju att allt känns mycket jobbigare med för att man inte får sova.

• sagström

Tiger; åh vad segt. Man vill ju att det ska gå fort nu när man har ett par förlossningar bakom sig. Hoppas verkligen det kommer igång ordentligt. Håller tummarna för dig.

Jag blir alldeles kallsvettig om fötterna när jag läser om allas värkar och livmoderhalsar etc, hjälp tänk att det snart är dags! Men som vanligt väääldigt lugnt här.

Mårran; skönt för dig att komma ut lite. Har haft min kompis med bebisen här och gosat lite. Jag träffar den flera gånger i veckan och hon säger varje gång att det är bra att sniffa på nyfödda för att få igång sin egen förlossning, får

Se om det hjälper.

Har hört talas om hallonbladste många gånger men orkar inte pröva. Man måste väl dricka rätt mycket?

Hundtok; låter som en väldigt bra förlossning, grattis igen.

Eq85; åh, jag som är nervös för min 2,5 åring, du kommer ha händerna fulla! 3(?) blöjbarn. Vad har du för "sort" på de två du har hemma?

• sagström

EQ85; samma som mig.

Hur går det tjejer? Tiger?
    Det enda som händer här är att magen fortsätter växa. Nu i v 41 känns den ännu större, den går liksom uppåt.

• sagström

Tiger grr; stort grattis! Så härligt att höra. Upplyftande med alla fina förlossningar, njut nu.

Mårran; åh, din stackare. Jag är på 40+5 idag och jag kan tänka mig att det inte blir lättare. Har tagit en fika i solen med en kompis, fördelen med att gå och vänta är att man hinner med sånt men jag är sjukt trött idag. Sover så himla dåligt. Jag blir ansträngd bara att ligga ner nu så det tar två timmar att somna på kvällen från att jag släcker lampan. Ikväll blir det nog en ny dos av de där tabletterna jag tog förra veckan, hade varit skönt med lite fler timmar.

Jag vill också ha en majbebis! Har börjar inse att det kanske inte blir det.

Blir tokig på min svärmor (som jag är tokig på i vanliga fall med) som ringer varje dag och ojjar sig och tycker så synd, orkar inte med hennes sympatier just nu, inte rätt läge att pröva vår relation. Skrev ett lagom trevligt sms tillbaka där jag svarade att "jag lovar att vi hör av oss om det händer ngt, du behöver inte oroa dig", ångrar nästan redan.

Är din man fortfarande hemma Mårran? Förstår att du har press på dig nu när de andra också går och väntar.

Jag är sjukt sugen på att svara till våra mammor nästa gång att vi är på väg in, de är ju mer nojjiga än oss, de är liksom de som gör att situationen känns ännu mer hetsig. Får se vad mina hormoner säger.

• sagström

Sitter på balkongen och har precis skrivit klart när jag ser svärmor komma på gården. Hon har köpt en elle och några praliner från ett fint chokladströssel här i stan. Åh, vad hemsk jag kände mig. Hon kom upp en stund och pratade i alla fall och nu ska jag lägga mig med tidningen i soffan.

Mårran; kolla din inbox.

• sagström

3.40 kom min lilla i natt.

Vi var inne redan tidigt på morgonen igår men då var jag 0 cm öppen. Fick promenera 2h och hade värkar med 2-3 minuters mellanrum men var ändå 0 cm öppen! Sen stannade det nästan av och vi åkte hem, värkarna kom med ca 20 minuters mellanrum hela dagen och kvällen fram till 22 då de blev mycket starkare. Åkte in igen och var här vid 00 i natt och när de tog hinnorna gick det rätt snabbt.

Mannen har precis varit här med storasystrarna som blev superförtjusta.

Ska försöka vila nu efter två nätter med värkar men man vill ju bara puss den lilla hela tiden.

• sagström

Hej

Har varit lite frånvarande, Fia är 6 dagar idag och allt är så intensivt. Förlossningen känns så långt bort fast det var mindre än en vecka sedan, det går så snabbt nu när man har flera barn, inte samma lugn som efter 1:an och 2:an.

Tänker på det du skrev Mårran att när man gick över tiden och väntade gick tiden så sakta vilket är ovanligt i småbarnsåren, nu är det verkligen tvärtom.

Framför allt känner jag att jag inte hinner sortera alla känslor, de är som ett enda stort hav. Det börjar bli bättre dock. Jag fick en väldig gråtattack nästan exakt 3 dygn efter hon kom ut, började googla på babyblues och hittade att man ofta får en hormonchock med gråt som resultat precis då, förutsägbart... Ändå kändes det så jobbigt just då trots att jag visste vad det var. Det satt i som värst ett dygn och har börjat lugna sig nu. Tänkte mycket på förlossningen som kändes tung men nu börjar jag få distans till den. Hade en drömförlossning med 2:an och hade sett fram emot en likadan upplevelse igen men det blev mycket tuffare denna gången. Nu kan jag ändå se att den blev ok.

Mannen är hemma även nästa vecka, barnen går som vanligt på dagis och vi har det bra. Hann tom med ett frisörbesök igår annars är vi hemma än. Kämpar också med amningen som gör rätt ont och har sår på båda brösten. På återbesöket i tisdags pratade jag med amningsmottagningen och fick bra hjälp, det gör inte så ont längre när jag vet hur jag ska göra för att hon ska ta stort gap men det är rätt trixigt och jag kan bara göra det hemma.

Känner som du Mårran att utdrivingsreflexen gör väldigt ont, jag hoppas verkligen att det flyter på snart med amningen.

Syskonen gillar lillasyster, är glad för att den stora tar det så naturligt och bra, tror att den lilla på så sätt accepterar det bättre för hon tar gärna efter den stora. Längtar ändå till att lillasyster (som numera är mellansyster) ska bli typ 3 år och prata/förstå bättre.

Långt inlägg här men vill också skriva att det är kul att ni hänger kvar och att få höra hur ni har det nu.

När jag startade tråden för drygt en månad sen var det körigt på jobbet och jag var så himla trött på att vara gravid. Då pendlade det mellan att vara piece of cake och point of no return varannan dag typ fram till hon kom ut. Det var himlas fint att ha ett gäng andra preggos som förstod precis hur frustrerande det kunde vara så där i slutet så är glad att vi kunde lätta lite på trycket här.

Hoppas ni får en fin långhelg med era familjer och får njuta av era som gullbebisar.

• sagström

Tiger; så söt, och skönt att hon är piggar nu, det kan väl bli lite knasigt med blodsockret i början om jag inte minns fel.

Mårran; skönt att de hittade problemet, hoppas nu de får ut allt. Verkar ju extremt viktigt att det inte är kvar minsta lilla. Tyckte att det lät som att du jag lite väl ont. Det har gått väldigt bra (peppar peppar) för mig och hade nästan bara ont första dygnet så jag behövde tabletter sen har det bara kommit lite ibland efter amningen men gått över rätt fort. Avsäger har nu på 9 dagen minskat rejält och jag hoppas man slipper ha det 8 veckor som man kan läsa om.

Vi har haft en galen helg men två akutbesök här hemma. Vi har varit så skonade från olyckor och aldrig behövt åka in innan så blev nästan lite chock nu. Mannen fick ett galet migränanfall på fredagen och bara låg och kräktes och kunde inte ta sig upp från golvet. Min mamma ringde ambulansen och följde med honom till sjukhuset. Han fick stanna till igår och ett par timmar efter han kom hem ramlade tvååringen och slog i huvudet och blödde en del. Vi avvaktade att åka in men ett par timmar efter hon lagt sig vaknade hon otröstlig så då fick mannen åka in med henne. De var osäkra på om det var hjärnskakning men jag är nästan helt säker. Hon är rätt hängig emellan åt idag och kräktes ett par g

• sagström

Tiger; så söt, och skönt att hon är piggar nu, det kan väl bli lite knasigt med blodsockret i början om jag inte minns fel.

Mårran; skönt att de hittade problemet, hoppas nu de får ut allt. Verkar ju extremt viktigt att det inte är kvar minsta lilla. Tyckte att det lät som att du hade lite väl ont. Förstår dig med penicillinet, åt med mellandottern och det känns liksom fel, men så himla viktigt att du blir bra nu ju. Det har gått väldigt bra (peppar peppar) för mig och hade nästan bara ont första dygnet så jag behövde tabletter sen har det bara kommit lite ibland efter amningen men gått över rätt fort. Avslaget har nu på 9 dagen minskat rejält och jag hoppas man slipper ha det 8 veckor som man kan läsa om.

Vi har haft en galen helg med två akutbesök här hemma. Vi har varit så skonade från olyckor och aldrig behövt åka in innan så blev nästan lite chock nu. Mannen fick ett galet migränanfall på fredagen och bara låg och kräktes och kunde inte ta sig upp från golvet. Han var knappt kontaktbar så min mamma ringde ambulansen och följde med honom till sjukhuset. Han fick stanna till igår och ett par timmar efter han kom hem ramlade tvååringen och slog i huvudet och blödde en del. Vi avvaktade att åka in men ett par timmar efter hon lagt sig vaknade hon otröstlig så då fick mannen åka in med henne. De var osäkra på om det var hjärnskakning men jag är nästan helt säker. Hon är rätt hängig emellan åt idag idag och kräktes ett par gånger på sjukhuset. De limmade i alla fall hennes jack. Så nu ska vi bara vila närmaste dagarna.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?