Inlägg från: sagström |Visa alla inlägg
  • sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • sagström

Åh vad glad jag blir att hitta några fler som går och lider (ja, det vet jag ju inte om ni gör men jag gör det i alla fall).

Det låter som att ni alla är väldigt på G med era förlossningar. Min två tidigare har kommit ca en vecka över tiden vilket gör mig lite deppig, räknar med att även denna inte kommer att komma en dag för tidigt.

Har varit inne hela dagen idag, en sån där dag jag bara inte orkar gå ut. Har en väldigt späckad vecka på jobbet nästa vecka så jag ska försöka ladda och vila i helgen fast det enda jag vill är att boa

Besa; hur har dina tidigare grav varit om du ska på överburenkoll redan 8:e? Det är ju bara en vecka kvar.

• sagström

Men fy vad hemskt, jag beklagar verkligen det ni varit med om. Hur längesen var din sista graviditet?

Då förstår jag att de vill sätta igång dig, känns som att det kan bli mer kontrollerar då. Har bakterierna/infektionerna också varit i moderkakan?

• sagström

Bluegrass, hoppa in bara, kul med några i samma läge även fast våra graviditeter och hur nära vi är förlossning verkar skilja lite.

Besa; Håller med om att du borde sättas igång oavsett om du är mogen, kan man inte det? Förutom oro så hur mår du nu?

Idag är jag ledig (ska jobba lite hemma) utan barn, så otroligt skönt! Jag har haft så dåligt humör senaste veckan, visst är det väl så att grav hormonerna stiger i slutet? Jag brukar inte vara så här grining. Stackars min äldsta tjej, hon får känna på mitt humör mest hela tiden.

Boar ni något? Jag är så sugen på att göra massor men jag orkar så lite.

• sagström

Min stora tjej som kom 08 tog ca 24h, inga krystvärkar så sugklocka och yttre tryck, den lilla kom 11 och det tog ca 17h med kanske en kvart (har inte koll men kändes inte så länge) krystar. Jag hoppas på att komma ner till 12h denna gången.

Jag har varit ute lite idag vilket har varit skönt, nu nåt mina hormoner spökar så känner jag att jag lätt inte orkar något, vill bara deppa. Känner mig väldigt otacksam när jag läser hur vissa av er andra har det för rent fysiskt är mina värden precis som de ska men de där jäkla hormonerna spökar, därför jag behöver skriva av mig lite.

Besa, stå på dig! Ibland inom både vård och myndigheter så gör det stor skillnad på vilken hjälp man får. Om det inte är ngn fara att få barnet redan nu så tycker jag att du på måndag ska försöka få träffa någon och säga att du vill bli igångsatt, ge dig inte! Om du dessutom är 3 cm öppen så verkar det som att din kropp är redo.

Som uppmuntran kan jag berätta att jag träffade en kompis idag som hade med sin 7 dagar gamla bebis. Jag fick hålla och lukta lite och han var helt galet söt!! Hon berättade att förlossningen gått på 4 1/2h och gjorde knappt ont, en drömförlossning med andra ord. Hon sa att det kändes som att hon hade skolkat från den riktiga förlossningen (hennes andra). Precis sådant vill man höra just nu känner jag.

Ha en fin kväll.

• sagström

Kul att vi är några som ska ha samtidigt.

Bluegrass; ja de är jämngamla, kul. Min stora är född i mars och den lilla i december. Lilly (stora) var 3 1/2 när lillasyter Vinga kom men nu är Vinga snart 2 1/2 och väldigt bestämd så blir nog lite tuffare för mig. Tur att det är semester snart så man får lite uppbackning.

Jag har väldigt lite känningar tyvärr. Hade en dag för ca två veckor sen med onda värkar nästan en hel dag och den tror jag lite av slemproppen kom i omgångar under två dagar men efter det ingenting.

Min bebis lite rätt och var ruckar sist så jag hoppas hon håller sig där. Har för mig att de fixerar sig senare när man är omföderska, tror tom att bebis kan vänta ända till förlossningen.

Emmelina; hoppas den vänt sig rätt nu

• sagström

Jag ska jobba två veckor till så slutar exakt en vecka innan beräknad förlossning. Tog några dåliga beslut under de där veckorna man mådde bra, bl a att jag skulle jobba så länge. Jag hade inte räknat att bli så påverkad av mina hormoner så här på slutet, minns inte att jag blev det de andra gångerna. Jag mår lite illa hela tiden, trött och känner mig nedstämd dvs lite som de första 5-6 månaderna. Det har vända efter påsk för mig, innan dess hade jag ett par bra månader. Mina värden är ju bra så känner mig så otacksam för att jag inte mår bättre. Nästa vecka ska vi bl. a anordna föreläsningsdag och jag ska vara med på 13 intervjuer. Inte nog med det, jag har satt upp mig på att jobba ideelt på lördagen från 8-16, vet inte hur jag ska orka. Jag är tacksam att få skriva av mig lite här i alla fall. Tiger grr, grattis till er efterlängtade graviditet, blir ett väldigt välkommet barn kan jag tänka mig, välkommen hit.

• sagström

Ja, det kan säkert bero på lite av varje, och framför allt så gör det väl inte saken bättre av att allt är så ihop tryckt där inne nu. Känner att det trycker uppåt väldigt mycket. Är ni andra väldigt trötta? Minns att jag förra grav åkte ut till landet när det var två veckor kvar för att lämna sommardäcken och hämta vinterdäck, sånt där orkar jag inte alls.

Jag har haft en konstig smak i munnen stor del av grav som gjort mig lite illamående, den är tillbaka också.

Kan fylla i att jag är 34 och bor i Göteborg. Kul ja att vi är många som väntar 3:an.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?