Inlägg från: bluegrass |Visa alla inlägg
  • bluegrass

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Besa- vad roligt att höra från dig. Men vad tråkigt med en så jobbig start. Skönt att det vänt nu! Hoppas att amningen löser sig och att du får ha det lugnt och bra nu!

Mårran- spännande! Har det fortsatt?

• bluegrass

Luspudel- åh vad härligt! Stort grattis!! Bad snabbt det gick på slutet!

Tezza och mårran- låter lovande! Hur känns det nu?

Tiger- jobbigt med infektion. Hoppas att det snabbt går över!

• bluegrass

Sagström- du är ju jättefin i den! Tycker att du ser representabel ut!
    Vad jobbar du med?

• bluegrass

Tezza-åh vad härligt stort stort grattis!

Tiger- fy vad jobbigt! Så himla otur att få det just nu. VC låter som en bra idé när de är så stora. Hoppas du får bra hjälp!

Sagström- låter som ett intressant, svårt och mkt viktigt jobb. Förstår känslan att förlossningen känns alltmer avlägsen. Precis så var det för mig med nr ett när jag gick över tiden.

Nu har vi helt bestämt oss för Didrik. Idag är han 12 dagar och fortsatt en nöjd prick. Här är en bild från igår

• bluegrass

Tiger- stackars stackars dig! Feber och frossa låter inte bra. Jag tycker att du ska söka igen trots att det är helg. Tog de CRP ( snabbsänka) på dig för att se om det verkade bakteriellt? Var hen säker på att det var en körtel och inte en abscess/ varböld som behöver tömmas? Jag tycker att det låter som du behöver antibiotika, finns många sorter man kan äta som gravid. Du måste ju bli bättre inför förlossningen!
    Ang smärtlindring kan man äta Citodon, som innehåller Paracetamol och även ett morfinderivat. Hjälper mkt bättre än Alvedon.
    Ring jour-VC och berätta om febern och inte minst frossan och säg att du behöver ny bedömning idag!

Sagström- kan skriva under på problem
    med kläder efter förlossning. Har absolut inget som passar. Har antingen mina gravbyxor, vilket får magen att puta ännu mer, eller kjol och amningslinne. Behöver köpa nytt, men känns trist att lägga pengar på kläder till denna förhoppningsvis tillfälliga kropp!

• bluegrass

Eller förresten- ring förlossningen och fråga vad de tycker att du ska göra. Gynjouren kanske kan titta på körteln och ordinera antibiotika och smärtlindring. De är mindre rädda för att behandla gravida. Och mer måna om att försöka behandla infektioner i för förlossningen skulle jag tro.
    Hoppas det löser sig fort!

• bluegrass

Tiger- oj vad svullet!
    Dumt att de inte tog ngn sänka. Förstår inte alls hur läkaren resonerade. Det är ju snarare ännu viktigare att behandla infektioner hos gravida. Jag tycker att du ska säga precis som det är till förlossningen; att du har hög feber, frossa och en jättesvullen lymfkörtel. Fråga om infektionen kan påverka bebisen negativt, om du inte borde komma in och ta en sänka och ev ha antibiotika.

Jag hade bihåleinflammation i v 38 eller nåt och åt penicillin. Gyn var då måna att kolla om CRP och se efter att det sjönk som det skulle fast de egentligen ju inte alls har med sådana infektioner att göra. Tycker absolut du ska ringa, de är ju till för att hjälpa till med funderingar och detta är ju viktigt!
    Och jag åt rätt mkt citodon när jag hade som värst ont i bihålorna!

Krya på dig!

• bluegrass

Mårran- vad jobbigt med sprickorna!
    Jag har fått stora sprickor i vä bröst nu av amningen. Gör riktigt ont att amma. Längtar till det går över. Hoppas det läker fort för dig!

• bluegrass

Vad synd att hon inte kunde hjälpa till!!
    Men bra att du ringde! Hoppas att du träffar en bra läkare på närakuten och får bra hjälp!!

• bluegrass

Tiger- hur går det? Vad jobbigt att bli runtbollad så mkt. Men väldigt bra att du förhoppningsvis får bra hjälp nu. Hoppas du fick sova lite inatt iaf!

• bluegrass

Tiger- fy sjutton! Vad otroligt jobbigt med väntan och brist på besked.

Mårran - heja! Låter mkt lovande!

Sagström- mysigt med loppis, hoppas det var värkstartande!

Här jobbade min man idag sin första dag. Jag och barnen åkte på utflykt till en lek/upplevelsegård. Didrik låg i vagnen mest och hängde i baby-Björn när de stora körde höghöjdsbanan i skogen. Allt gick fint. Skönt!

• bluegrass

Mårran- spännande!! Hoppas du hinner vila lite till och att det sedan börjar göra riktigt ont !
    Lycka till!

Massabarn- har du haft ngra fler värkar? Hur långt borta är maken?

• bluegrass

Sagström- ja, enormt upprörande med SDs framgångar, trodde inte resultatet skulle bli så illa. Och högerextremismen i hela Europa! Läskigt och tragiskt!

Didrik är 16 dagar, tiden går fort! Om jag inte blivit igångsatt skulle jag vara på BF +11 idag. Brukar gå över mkt, så han skulle säkert inte ha kommit isf.
    Allt går förvånansvärt bra tycker jag. Han är en lugn nöjd prick. Äter, sover, bajsar. Får fler och längre vakna stunder och trivs då ofta bra i babysittern. Hans mönster på nätterna är amning ca 22.30, 02, 04.30, 06.30. Sedan kommer de stora in och vill gosa så då blir det ingen mer sömn för mig. Första sovpasset sover han i vagga, sedan i vår säng. Nattamningarna går rel fort, ca 15 min tror jag och jag somnar snabbt om.
    Han är otroligt mysig och gosig och jag försöker att ta vara på tiden och bara vara med honom iaf några stunder varje dag.
    Har känt mig ganska lugn och avslappnad med ettan och tvåan, men märker att jag har ett mer invant lugn nu vilket gör att jag kan slappna av och njuta mer.
    Det är kort sagt fantastiskt faktiskt. Jag känner mig så himla tacksam.
    Ni har verkligen något att se fram emot!

Tiger- vad skönt att det äntligen håller på att vända!

• bluegrass

Tiger- wohoo! Då borde det ju dra igång! Tack !

Tänk att ni är så himla nära nu! Är som sagt lite avis !

• bluegrass

Tiger- åh vad härligt!!! Stort varmt grattis! Vad skönt med en så bra förlossning.

Mårran- hur går det för dig?

Sagström- heja dig! Förstår att det är segt och känns avlägset nu. Förstår också att det känns nervöst med 2,5-åringen. Skönt att hon har fria tider på fsk. Min mellankille har precis fyllt tre och det har hänt enormt mkt sista halvåret. Inte minst språkligt, men det går att resonera på ett annat sätt med honom nu också. Så även om det blir jobbigt o början går det fort till hon säkert känns mkt större och mindre krävande.

EQ85- vad härligt med igångsättning på fre!! Min igångsättning nu med Didrik var en otroligt bra förlossning!

Sissan och hundtok- stort grattis!

Vi var på BVC idag och Didrik har gått upp 410 g på 7 dagar, helt galet! Inga problem med mjölktillgång alltså. Tänk om jag kunde minska i vikt lika snabbt som han ökade, gärna procentuellt!
    Han väger nu 4300g och är 55 cm lång.
    Blir nog en riktigt tjock bebis om ett par månader!

• bluegrass

Hmm, råkade skicka.
    Mårran- vilken pärs! Stort stort grattis!! Förstår att det var jättejobbigt och att du måste vara ganska slut nu efteråt.
    Men härligt att allt gick bra!

EQ- förstår verkligen besvikelsen! Men så bra att kroppen gjorde jobbet sen! Lycka till!

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?