Inlägg från: bluegrass |Visa alla inlägg
  • bluegrass

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Här är min mage igår v 38+3. Inte speciellt liten iofs, men tycker att den har varit typ sådär ganska många veckor. Jag var större med de andra barnen tror jag.

• bluegrass

Besa- du får ta nässpray och Alvedon så att de inte märket av förkylningen !

Mårran- vad roligt att vara illustratör! Kul att ha ett sådant kreativt yrke!
    Min mage har inte sjunkit än tror jag, men bebisen ligger djupt och fixerat enl BM, men den är kanske lång som sina föräldrar!
    Vad skönt att tillväxten inte har påverkats av UC-medicinerna. Blir du bättre symtommässigt under graviditeterna? Många autoimmuna sjd har ju en tendens att bli det. Har du behövt kortison under grav eller räcker det med typ Asacol, eller vad ger man under graviditet?
    Kom dina barn på samma dag alltså?

• bluegrass

Sagström- vad bra att du minskar på jobbet!
    Har också ökat mer i vikt varje gång. Och jag är tyvärr inte en sådan som går ner så mkt av amningen sedan, utan jag får kämpa hårt. Har gått upp ca 17 kg...
    Vet inte riktigt var de sitter, lite svullen överallt tror jag. Och mkt på rumpa och lår.
    Har så himla stor aptit, så det lär hinna bli lite till innan det är dags...
    Men men, det får jag ta tag i ngn gång i framtiden!

• bluegrass

Emmelina- åh vad skönt! Håller tummarna för att den ligger kvar så!!

Besa- jag kan verkligen inte förstå varför de väntar. Du är ju helt mogen och har fött tidigt förr!!! Men håller tummarna hårt för torsdag nu!

Tiger- fin mage!!

Min bebis sparkar, eller mer trycker också väldigt mkt på revbenen på hö sida. Rörelserna är så stora och påtagliga nu, känns nästan obehagligt. Magen får helt bisarr form när den flyttar på sig. Man ser också tydligt handen eller foten på utsidan när den rör sig. Känner inte riktigt igen det från tidigare graviditeter, funderar på om det beror på lite fostervatten? Hur känns era bebisrörelser? BM beställde inget TUL igår utan tyckte vi skulle vänta till nästa kontroll på fre.

• bluegrass

Besa- förstår det. Hoppas verkligen att det blir to. Allt annat är oacceptabelt! Lyckas du sova trots din oro?

Vad bra att dina rörelser också känns mkt. Ja, håller med om att det är mkt bättre än att känna lite. Nu vet jag ju hela tiden att bebisen är aktiv.
    Är bara lite fundersam över fostervattenmängden för att blodtrycket varit högt så länge och för att SF-måtten står så stilla. Men BM sa igår att hon ändå tycker att kurvan såg ok ut, så jag får väl lita på det.

• bluegrass

Isabellas- ligger runt 75-80 nu, men hade 125 hos BM för ngn v sedan. Men då var jag tokförkyld och hade nog lite feber. Vilopulsen stiger ju mkt pga den ökade blodvolymen.

• bluegrass

Sagström- just ja! Jag hade moderkakan i framvägg sist, men inte nu. Kanske därför det känns annorlunda!

Idag har jag haft rel påtagliga förvärkar hela fm. Känns i ländrygg och ljumskar. Tror inte att det betyder att ngt är på G. Hade det i flera veckor med ettan och tvåan. Men hoppas att det påverkar tappen poditivt inför ev igångsättning kring BF.
    Men blir lite nervös ändå. Min man ska ut och vandra med vår sexåring och ca 10 andra pappor och 18 barn. De är borta fre-sön och tältar. De kommer hålls till rel nära där vi bor, ca 10 mil ( men så vandrar de väl ngn mil från psrkeringen) Vet inte om han har mobiltäckning där.. Det är ju lite dålig timing, men samtidigt vill jag gärna att de ska kunna göra det. Det är en tradition som de gör varje år som de båda längtat mkt efter. Och att göra det senare blir inte samma sak, för min dotter vill ju göra det med de andra barnen. Men samtidigt vore det ju inte så kul om fl startar och jag är ensam med treåringen utan att få tag i maken... Får försöka knipa till nästa v! BF sön enligt senaste mens, men nästa to enl RUL. Och jag brukar gå över, så det borde ju vara lugnt!

• bluegrass

Sagström- vad skönt att du mår bättre och att det går bra att jobba! Och vad gulligt av mannen med pyamasen!
    De ska gå ngn led i närheten av Kolmården. Var i landet var det du bodde? I Sörmland och Östergötland finns många fina vandringsleder där man kan välja ut lagom långa etapper.

Mårran- min mamma är här lö-sön. Startar det på fredagen så har en dagisfröken som bor nära oss erbjudit sig att komma. Så det finns lite uppackning!
    Min första fl började ca 19. Men den andra var igångsättning, så jag vet inte riktigt.

Tavegyl går bra att ta som gravid, övriga antihistaminer mer osäkra.

• bluegrass

Besa- tänker på dig och håller tummarna!! Förstår att det känns nervöst! Hoppas att du lyckas sova lite och att du har din bebis hos dig vid den här tiden imorgon!!

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?