• EQ85

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Här sitter man. 37+1. på måndag ska jag på samtal om igångsättning. 
    min bm va väldigt positiv angående hur det kommer gå.
    så ikväll passade jag & sambon på att ha en riktigt mysig kväll ihop, för om de nu sätter igång mig i veckan som kommer så blir det inget mys efter det på ett antal veckor.

så här sitter man, men minimalt med molande. 
    aja, oddsen att detta skulle kunna köra igång det va ju väldigt låga. Tungan ute

• EQ85

ååååh vad mkt som händer här! hoppas ni får rejäla värkar nu

jag va på samtal och återbesök idag på spec-mödra.
    fick tid för igångsättning på fredag, ska ringa dit på morgonen o få en tid, sen ska det tas blodprover så allt är okej i kroppen =)
    och sen igångsättning.

jag är så lycklig, samtidigt är jag lite nervös. tänk att det bara är 3,5 dagar kvar nu :D

• EQ85
    hundtok skrev 2014-05-27 00:33:17 följande:
    Födde en lite flicka igår efter 45 min med ordentliga värkar och endast 1,5 krystvärk. Perfekt förlossning trots igångsättning :)
    grattis!!!! =) 
    lite nyfiken, vad fick du för igångsättning?
    jag ska sättas igång på fredag =)
  • EQ85
    MårranTre skrev 2014-05-27 09:12:07 följande:
    EQ85: åh vilken lättnad, men fattar att man blir nervös också smile2.gif

hundtok: jaa, grattis!! Vilken snabb förlossning!

sagström: nej ingen bebis ännu smile4.gif Men har sovit gott! Som du skriver så får man ju mer ont nu, och sov verkligen ovanligt bra i natt. Foglossningen störde nästan inte alls. Vaknade bara en gång av att handen domnat bort och måste kissa. Så jag är underbart utvilad nu. Man tycker att det vore ett passligt läge för förlossning *försöker övertala livmoder att sätta fart nu*

Men känslan i morse var: det kommer ju ALDRIG någon bebis!! Det är en himla tur att barnet rör på sig, så att man iaf slipper oroa sig för måendet i magen.

Är på 41+2 i dag och vid det här laget hade till och med mitt första barn fötts. Så det här är nu officiellt min längsta graviditet. Hah. Ha... AAAARGH.

Man har liksom känslan av att tänk om kroppen inte fixar detta? Och hur kan den inte göra det när den lyckades föda ut ett barn på 7 timmar förra gången?!? Och nu är man inne i någonslags evighetslång latensfas...

Ja vi ska se vad som händer i dag då. Men jag känner mig så besvärlig när alla andra går omkring och väntar runt omkring mig, och min mamma har varit här i 10 dagar och väntat, och mannen jobbar hemifrån för att vi ska hinna köra in snabbt. Och så HÄNDER INGENTING.
    ja gudars. inte nervös inför förlossning men inför nästa vecka.
    sambons 7 åriga grabb ska tas till skolan, våra två töser på 2,5 och 1,5 ska till förskola ooch samtidigt matcha det med en bebis. =) så DET gör mig nervös. och ifall hon får kolik...

förstår att du känner att alla går och väntar på "dig". och så låser sig kroppen och gör inte som den ska och bör. måste kännas frustrerande. men om du är stressad så bromsar kroppen, så försök göra saker du tycker är roligt, ni kan inte dra på ngn utflykt ihop?
    sagström skrev 2014-05-27 05:29:54 följande:
    Hundtok; grattis! Låter som en jättebra förlossning, så snabbt den gick!

Eq85; det är ju jättesnart. Måste vara jättepirrigt!

Mårran och Tiger; vad händer med er? Har det satt igång på riktigt.
    Och Tiger hur mår du? Svullnade?

Det enda som händer här är att jag har så svårt att sova på nätterna. Blir ofta väldigt få timmar. Man tror inte man kan få mer krämpor men så växer bebisen ännu mer och det trycker mer och utrymmet i magen känna minimalt, ryggen värker etc etc, lite trött på det här nu. Vet ju att allt känns mycket jobbigare med för att man inte får sova.
    ja, jag är så pirrig i magen
    ja det där med sömn.. jag har inte sovit bra alls på sistone. inte pga graviditeten, utan min minsta på 1,5 år. hon vaknar ofta om nätterna och dem går upp vid 05.45. så jag är rätt trött. men...man "vänjer" sig  :(
  • EQ85
    Tiger grr skrev 2014-05-27 09:36:23 följande:
    Min latensfas är superlång denna gång. Hållit på sedan 09-10 igår, först som mensvärk sen mot kvällen lite mer och nu under natten börjat göra rätt ont. Kommer med ca 10 mina mellanrum och måste andas genom varje. Ringde förlossningen för 1,5 h sen för tips för jag har inte kunnat sova mkt inatt pga smärtan. Hon sa att jag kunde få komma in för det fanns plats. Yay! :)
    Har tagit en lång varm dusch och ska väl börja åka snart. Hoppas det hänt ngt därnere så jag får stanna. :)
    ååååh jag håller tummarna stenhårt här!!!!!
  • EQ85
    MårranTre skrev 2014-05-27 10:09:38 följande:
    Utflykt är ett bra tips! I dag ska vi i varje fall åka till mina föräldrars lägenhet och få lunch av dem. Och tänker åka in till biblan när vi hämtar skolbarnet också :) (men tänker att man kanske måste ha bb-väskan med sig i bilen för säkerthets skull smile2.gif då hinner man ju snabbt in till sjukhuset sen ifall det skulle börja hända mitt i stan helt plötsligt!!

Åh, måste vara tungt med två så små barn samtidigt som det kommer en till!
    ja för då kanske man kopplar bort tankarna, och är man glad bildas ju oxytocin som hjälper till vid förlossning ;)

ja det är rätt tufft. nu är båda i varsin sorts trots ålder så denna morgonen va INTENSIV... :(
    hundtok skrev 2014-05-27 10:20:09 följande:
    Jag var i 38+4 och var öppen 2 cm så de tig hål på hinnorna. Detta gjordes kl 12. Kl 13.30 hade jag inga känningar alls så jag fick värkstimulerande dropp. Fick små små värkar efter någon timme, de var knappt onda. 17.10 höjdes droppet 4 cm öppen. Och sen fattade min kropp galoppen och droppet stängdes av pga intensiva värkar och ut kom hon som en raket kl 18.20. Fattade inte att hon var född redan när de la upp henne på mitt bröst. Hade ju knappt krystat liksom (krystade två timmar förra gången). 15 min innan hon kom frågade de om jag ville ha epidural men det hanns inte med. Bm trodde inte att det skulle gå så snabbt så inget var framdukat eller fixat. Men eftersom jag inte sprack är jag supernöjd med min förlossning även om det var riktigt jobbigt på slutet och jag hade panik av smärta. Krystvärken kom som en befrielse om man jämför. Idag är jag väldigt öm på näsan så jag verkar ha haft ett stadigt tag om lustgasen iaf :)
    tack för att du delade med dig =)
    jag va öppen 1,5-2 nu igår så får se hur den är på fredag. men talades om en cytotec under tungan och sen när jag öppnat mig mer tar dem hinnorna. men så hör man så mkt dåligt om cytotec från människor runtomkring.
    läkaren borde väl ej ge mig det om det innebär en fara???

• EQ85

Jag har två flickor ;) och nu blir det en tredje.

Tiger grr skrev 2014-05-27 12:09:57 följande:
    Jag är i gränslandet, som jag befarade. 1,5cm tapp kvar men öppen 3 cm. Vi är iväg på lunch nu och får en ny bedömning runt kl.14. Hoppas det hänt ngt mer tills dess annars blir det att få lite smärtstillande och hem och sova. (Vilket inte heller vore helt fel)

Vad sa dom????
  • EQ85

Imorgon ska jag ringa förlossningen o få tid att komma in för igångsättningen. Pirrigt som tusan!! 7.30. =)

• EQ85

tösen är kvar i magen.
    blev aldrig ngn igångsättning. 
    Hon låg för högt upp, 3 cm tapp kvar och bara 1 cm öppen.. och risken att det skulle gå fel va för stor. Så där gick jag med hela packningen m.m skamset tillbaka till bilen, med tårar rinnandes längs kinderna. Jag var knäckt.
    Ska tillbaka imorgon för ny koll.

men igår kväll tyckte jag magen sjunkit, så ringde förlossningen igen o frågade om de kunde göra en koll. barnmorskan sa att läkaren skulle ha gett mig en hinnsvepning men jag sa att det aldrig gjorts.
    då säger hon "ja men kom in så gör jag en på dig".
    så jag åkte in. hon kände på magen och säger att tösen är FIXERAD! wow!! yes!!!
    sen ska hon göra hinnsvepningen. då säger hon "ja men du är ju öppen 2,5 cm och bara 1 cm tapp kvar"
    gissa om jag blev glad!! jag fick värkar inatt men de gav med sig. ska ha lie mys ikväll med sambon. annars blir det nog igångsättning imorgon :D

• EQ85

Tur att ni åkte in. Låter som en långdragen o ganska tuff förlossning. Hoppas ni mår bra nu o kan mysa ihop =)

• EQ85

1/6 kl 17.56 kom vår lilla tös.

3430 gram och 49 cm.

Jag blev igångsatt, dem.tog hål på hinnorna 13.30. Fick epidural vid 15.30.

Sen gick det undan =)

• EQ85
    MårranTre skrev 2014-06-11 15:45:09 följande:
    Grattis!! Jag blev också igångsatt med hål på hinnorna... men hann inte få epiduralen för det gick plötsligt så snabbt i slutskedet! Ser på dina klockslag att våra förlossningar var nästan precis lika långa smile1.gif
    nämen fy vad häftigt =)
    jag började få rätt ont efter 1,5 h (kl15.00) så ringde direkt på bm som kollade, då hade jag öppnat mig 2cm, va öppen 5 cm. så då ringde hon direkt på narkosläkaren så vi skulle hinna sätta den.
    tror den sattes runt 15.30-16. sen öppnade jag mig 4-5 cm till 17.30.

här är Eri Hjärta

• EQ85
    MårranTre skrev 2014-06-16 17:06:10 följande:

ja lite väl häftigt... de sa att jag bara var 4 cm öppen när det gått c. 4 timmar (iofs mycket mjuka kanter på livmoderhalsen), och skrek som en galning i det skedet, kunde inte fatta att var så lite öppen, så då föreslog de bedövningen, men när de skulle sätta den så kände jag krystvärkarna och det var dags att trycka ut tjejen... så det var typ 4 till 10 cm på några minuter bara (tycker synd om alla i rummet, så som jag vrålade i det skedet )

Jättesöt liten Eri

Oj du d va f
  • EQ85

Oj d va fort!!!

Förstår att du vrålade

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?