MårranTre skrev 2014-05-27 09:12:07 följande:
EQ85: åh vilken lättnad, men fattar att man blir nervös också
hundtok: jaa, grattis!! Vilken snabb förlossning!
sagström: nej ingen bebis ännu
Men har sovit gott! Som du skriver så får man ju mer ont nu, och sov verkligen ovanligt bra i natt. Foglossningen störde nästan inte alls. Vaknade bara en gång av att handen domnat bort och måste kissa. Så jag är underbart utvilad nu. Man tycker att det vore ett passligt läge för förlossning *försöker övertala livmoder att sätta fart nu*
Men känslan i morse var: det kommer ju ALDRIG någon bebis!! Det är en himla tur att barnet rör på sig, så att man iaf slipper oroa sig för måendet i magen.
Är på 41+2 i dag och vid det här laget hade till och med mitt första barn fötts. Så det här är nu officiellt min längsta graviditet. Hah. Ha... AAAARGH.
Man har liksom känslan av att tänk om kroppen inte fixar detta? Och hur kan den inte göra det när den lyckades föda ut ett barn på 7 timmar förra gången?!? Och nu är man inne i någonslags evighetslång latensfas...
Ja vi ska se vad som händer i dag då. Men jag känner mig så besvärlig när alla andra går omkring och väntar runt omkring mig, och min mamma har varit här i 10 dagar och väntat, och mannen jobbar hemifrån för att vi ska hinna köra in snabbt. Och så HÄNDER INGENTING.
ja gudars. inte nervös inför förlossning men inför nästa vecka.
sambons 7 åriga grabb ska tas till skolan, våra två töser på 2,5 och 1,5 ska till förskola ooch samtidigt matcha det med en bebis. =) så DET gör mig nervös. och ifall hon får kolik...
förstår att du känner att alla går och väntar på "dig". och så låser sig kroppen och gör inte som den ska och bör. måste kännas frustrerande. men om du är stressad så bromsar kroppen, så försök göra saker du tycker är roligt, ni kan inte dra på ngn utflykt ihop?
sagström skrev 2014-05-27 05:29:54 följande:
Hundtok; grattis! Låter som en jättebra förlossning, så snabbt den gick!
Eq85; det är ju jättesnart. Måste vara jättepirrigt!
Mårran och Tiger; vad händer med er? Har det satt igång på riktigt.
Och Tiger hur mår du? Svullnade?
Det enda som händer här är att jag har så svårt att sova på nätterna. Blir ofta väldigt få timmar. Man tror inte man kan få mer krämpor men så växer bebisen ännu mer och det trycker mer och utrymmet i magen känna minimalt, ryggen värker etc etc, lite trött på det här nu. Vet ju att allt känns mycket jobbigare med för att man inte får sova.
ja, jag är så pirrig i magen
ja det där med sömn.. jag har inte sovit bra alls på sistone. inte pga graviditeten, utan min minsta på 1,5 år. hon vaknar ofta om nätterna och dem går upp vid 05.45. så jag är rätt trött. men...man "vänjer" sig :(