• EQ85

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Jag har.mkt Sd idag. Proppen går i bitar. Trycker ner i mensvvärk.

Vissa Sd gör rätt ont. Och magen är orolig.

Så kanske händer ngt i ddagarna. :)

Hoppas det kör igång för er som är nära nu =))

• EQ85
    bluegrass skrev 2014-05-10 21:39:48 följande:
    Jag födde en pojke kl 18.22 efter mkt bra och lagom lång förlossning. 3790 g, 52 cm lång och helt perfekt. Så oerhört härligt!! Så det gick fort på slutet !

Åh!!!!! Grattis!!!!!!!
  • EQ85

Här står allt still.

Kanske lika bra dp de ggör allt för att stoppa innan 37+0..

Jag har fått tromboflebit i benet. En blodpropp i ett ytligt kärl. Så nu måste jag ta blodförtunnande i 10 dagar så de löser upp sig.

Idag är det kontroll hos bm. 35+4 idag.

Tycker magen sjunkit o hänger. Kanske sjunkit ner..

• EQ85
    Jacqueline skrev 2014-05-13 07:30:52 följande:
    Varför stoppar dom så länge??
    Här stoppar dom bara fram till 34+0
    här är gränsen 35+0. men det är om det är i en aktiv förlossning, då stoppar dem inte.
    men att jag hade 2 cm tapp kvar och öppen 1,5 cm tyckte dem att de skulle stoppa.
    tösen ligger låååångt ner men fortf rörlig. 35+4 idag.
    dom vill helst att man ska gå till 37+0 då barnet räknas som prematurt fram tills dess och lungorna KAN vara omogna.

men nu har jag fått en ytlig blodpropp i benet och måste ta innohep som är blodförtunnande.
    jag känner att det hade varit skönt om hon kom lite tidigare.  
    MårranTre skrev 2014-05-13 09:48:04 följande:
    Stilla här också... de senaste 2 dagarna har inget alls hänt, inget molande, och bebis har varit väldigt lugn igen. Men i dag är det mer sparkar. Och lite mer molande och orolig mage... men det kan ju pågå länge det här ännu smile4.gif

Börjar kännas väldigt jobbigt nu med foglossningen och ont i fötter och svullna händer. Bebis kunde gärna få komma NU.

Familjen börjar också bli otålig, t.o.m. den kolugna pappan har börjat fråga om det ska hända något snart smile2.gif Jag sa åt barnen att det kan hända när som helst nu, så orkar t.ex. inte ha så mycket besök av deras kompisar (de får åka hem till dem istället).

39+2 i dag alltså... om det blir lika länge att vänta som med syskonen så får jag lida i 10-11 dagar till.

Men det låter ju faktiskt inte som så hemskt länge när man tänker efter!! Men håller tummarna för det blir denna vecka ändå smile1.gif

EQ85: tror att de stoppar fram till 37+0 här också för att lungorna ska hinna bli klara. Min svägerska födde första barnet i vk 36, men tror inte att de försökte stoppa det, de ger kortison för att inte bebis ska få problem med andningen. Men det gick alldeles bra för dem, tösen vägde väl redan 3,3 kg då i vecka 36 så det var tydligen alldeles rätt tid för henne att komma...
    min tös ska väga 3500 vid bf. så nu i helgen är hon nog runt 2800-3000. 
    ska nog mysa lite med mannen, sätter det inte igång så kanske det värmer upp kroppen tills dess att det är på g på riktigt. plus att det tar bort så mkt stress man mår ju inte dåligt av det precis :p
  • EQ85
    MårranTre skrev 2014-05-13 14:19:44 följande:
    EQ85:

"dom vill helst att man ska gå till 37+0 då barnet räknas som prematurt fram tills dess och lungorna KAN vara omogna."

Ahaa, det är ju säkert helt individuellt förstås! Hade inte tänkt på det.

Låter väldigt jobbigt med blodproppen :(
    ja det va så de sa till mig, i lund.
    jag sa att jag blivit stoppad två ggr med bricanyl och då sa läkaren så.
    sen beror det på hur påverkad tappen är, går det att stoppa så går det.
    annars blir det ju bebis
  • EQ85
    sagström skrev 2014-05-13 22:23:21 följande:
    Slemproppen lossnade igår em/natt och på morgonen idag. Men nu händer inget mer, jobbat som vanligt idag. Nu var det tredje gången på en månad som jag fick förvärkar och andra gången delar av slemproppen åkt ut men det händer inget ändå. Försöker att tänka att den kommer bli sen men det är svårt att inte hoppas. Mannen hade visst glömt säga att han skulle jobba sent idag, fick reda på det imorse, var halvglad då????. Så det var bara att cykla till dagis i regnet vid femtiden, ta med dem till Willys och handla och sen cykla hem och laga mat. Som tur var mötte min snälla mamma oss utanför dörren här hemma. Flickorna var snälla idag som tur var och mina hormoner också. 3 dagar kvar på jobbet, jihoo!

EQ85, har du haft propp innan? Hur mår du i övrigt?
    tur i oturen du hade igår. 
    ibland blir det kaos att fixa allt med hämtning lämning inhandling osv.. :(

nja, jag har haft grova inflammationer i mina bråck, men denna gången blev hela ådran rödbrunblå.
    så de gjorde UL på benet som visade en "troboflebit". så nu är det 7 sprutor kvar.

hoppas dock jag slipper.
    idag har jag hårda sd, orolig mage, en vörkande tryckande känsla neråt. nu sitter jag helt stilla o försöker vila o njuta av glass.
    men ställer jag mig upp gör det riktigt ont till o från.
    så lite mys ikväll så får vi se. ;)
  • EQ85
    luspudel skrev 2014-05-14 10:02:42 följande:
    Testade den berömda färdknäppen igår kväll och hade sjuk molvärk i ryggen igår kväll. Ett par rejäla sammandragningar och mensvärk men inget mer... Ska prova idag igen ;) Hur går det för er?
    bara o köra igen ligg kvar efteråt med :)

jag ska köra färdknäpp ikväll. får se om det har effekt. :)
  • EQ85
    luspudel skrev 2014-05-14 10:30:08 följande:
    Haha ja det gjorde jag faktiskt smile1.gif Tänk att för nio månader sen gjorde jag exakt samma sak smile5.gif Ja det är ju inte så dumt oavsett om det hjälper eller inte smile2.gif
    nej, jag sa det till sambon, för han trodde att jag bara ville ha sex för att köra igång det.
    det har kört igång lite småvärkar 3 ggr nu. så fick förklara lite fint att nää, det är ju bara ett + OM det kommer igång.
    pga mina bråck hade vi inget sex alls på 4-5 månader, men nu så gick det okej så då vill man ju passa på att myyysa :D så ikväll blir det lite mysstund och förhoppningsvis kör det igång mig så jag kan slippa ha ont överallt.
    ja risken finns att vi får va kvar ngn dag extra isf, men min kropp ballar ur med bråck och inflammationer.
  • EQ85
    bluegrass skrev 2014-05-14 10:58:44 följande:
    Hej!
    Sagström- vad duktig du är som orkar jobba! Låter positivt med dina symtom'!

EQ85- jobbigt med tromboflebit och blodförtunnande! Hoppas du slipper sprutorna snart!

Luspudel- låter bra med färdknäpp och symtom!

Här är det bra! Bebisen ( som vi inte är helt hundra på vad han heter än; Ivar eller Didrik) mår fint. Är lite gul, så vi får kolla bilirubin ngra efter ggr, men det verkar inte som han behöver sola. Annars funkar allt bra. Han vaknar rel ofta på nätterna, men jag sover ikapp på dagen. Han verkar inte ha magont el dyl än. Jag har sjukt mkt mjölk, han orkar inte äta en bråkdel av det. Hoppas det ställer in sig snart, för det spänner mkt!
    Syskonen är fortfarande bara glada och stolta, de har inte visat ngn svartsjuka eller så än.

Jag är knäppt nog lite avundsjuk på er som inte fött än. Den här förlossningen var så häftig och de där timmarna efteråt är så ljuvliga. Känns som att jag vill föda många barn till, men det kommer nog att ändra sig när Ivar/Didrik blir lite mer krävande!
    ååååh !! =) ja att föda ärså underbart, magiskt, häftigt... :D och när man fött så blir man avis på dem som har allting kvar att vänta

tack. ja det är tufft.
    men kanske kan lilla Eri komma tidigare. vi får se
  • EQ85
    sagström skrev 2014-05-14 18:54:00 följande:
    Jag lät nog lite bitter sist (och framför allt på mannen när han framförde det) men det gick riktigt bra sen ändå. Jag är inne i en bra fas med mycket energi (för att vara v 39), men det där går så mycket upp och ner just nu, känner att senaste veckorna är en riktig bergochdalbana där ca 80% är upp och 20% ner.

Vad härligt att höra med din förlossning Bluegrass, ska lägga det på minnet. Minns ju hur det var sist, det känns som en drog precis efteråt och man vill bara göra om det, så otroligt häftigt att föda barn (när allt går som det ska). Mysigt också med syskonens reaktioner, ser fram emot det, våra tjejer är så förväntansfulla nu.

Just nu vågar jag mig inte på fler färdknäppar innan jag slutat jobba för de där förvärkarna tar kol på mig, får nog bli efter helgen.

EQ85, hade du bråck i underlivet också? Eller fick du inte ha sex för bråcken på benen?
    Jag hade ett par jobbiga förra grav (blygdläpparna) och trodde de skulle bli ännu värre denna gången men har faktiskt kännt av dem mycket mindre denna grav. De har liksom gått tillbaka mellan graviditeterna.
    jag hade en del med förra dottern, nu är det extremt.  benen är hemska och underlivet... de har lagt sig direkt efter förlossningen..
    därav vill jag gärna få igång kroppen.
    haft lite mys nu då jag vet att jag är öppen och tappen mogen. men ännu inga ordentliga värkar. får se helt enkelt om det vill sig eller ej.
    bluegrass skrev 2014-05-14 20:45:25 följande:
    Mårran- trorbijte det betyder ngt att den inte är fixerad. Hos många omföderskor gör den väl det precis när det startar?
    Bra att de kom på det där med GBS, det var ju i grevens tid!

Sagström- härligt med din energi!!

Apropå glädjen hos syskonen:

Här är i söndags när vi precis kommit hem

Och här är när de kollade på film nyss.
    De vill ha honom och gosa med honom väldigt mkt. Och han sover mest så han protesterar inte smile1.gif ! Väldigt mysigt! phpqNKrJS20880.jpg
    gud så mysigt!!!
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?