Inlägg från: bluegrass |Visa alla inlägg
  • bluegrass

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Här har värkarna börjat komma spontant utan dropp. Kommer nu var 5e min och sitter i ca en minut. De gör lite ont, men det går bra att andas igenom dem. Ligger i badkaret i förlossningsrummet, mkt skönt. Börjar dock bli lite rädd för smärtan som ska komma när jag känner detta...

• bluegrass

Jag hade värkstorm mellan halv tre och halv fyra, sjukt ont och bad därför om EDA. Den är nu på plats och livet känns underbart! Så skönt att få en paus!
    Men det har stannat upp värkarna. Bara öppen 5 cm, så de kopplar dropp snart. Troligen en ganska lång stund kvar således!

• bluegrass

Jag födde en pojke kl 18.22 efter mkt bra och lagom lång förlossning. 3790 g, 52 cm lång och helt perfekt. Så oerhört härligt!! Så det gick fort på slutet !

• bluegrass

Tack gör gratulationerna! Här är underverket. Vi tror att han ska heta Ivar. Det känns helt underbart att han är här!

• bluegrass

Hej!
    Sagström- vad duktig du är som orkar jobba! Låter positivt med dina symtom'!

EQ85- jobbigt med tromboflebit och blodförtunnande! Hoppas du slipper sprutorna snart!

Luspudel- låter bra med färdknäpp och symtom!

Här är det bra! Bebisen ( som vi inte är helt hundra på vad han heter än; Ivar eller Didrik) mår fint. Är lite gul, så vi får kolla bilirubin ngra efter ggr, men det verkar inte som han behöver sola. Annars funkar allt bra. Han vaknar rel ofta på nätterna, men jag sover ikapp på dagen. Han verkar inte ha magont el dyl än. Jag har sjukt mkt mjölk, han orkar inte äta en bråkdel av det. Hoppas det ställer in sig snart, för det spänner mkt!
    Syskonen är fortfarande bara glada och stolta, de har inte visat ngn svartsjuka eller så än.

Jag är knäppt nog lite avundsjuk på er som inte fött än. Den här förlossningen var så häftig och de där timmarna efteråt är så ljuvliga. Känns som att jag vill föda många barn till, men det kommer nog att ändra sig när Ivar/Didrik blir lite mer krävande!

• bluegrass

Luspudel- vi är hemma. Åkte hem dagen efter förlossningen. Så vi åker lite fram och tillbaka till sjukhuset för att kolla bilirubin.

EQ85- precis så är det!

• bluegrass

Mårran- trorbijte det betyder ngt att den inte är fixerad. Hos många omföderskor gör den väl det precis när det startar?

Bra att de kom på det där med GBS, det var ju i grevens tid!

Sagström- härligt med din energi!!

Apropå glädjen hos syskonen:

Här är i söndags när vi precis kommit hem

Och här är när de kollade på film nyss.

De vill ha honom och gosa med honom väldigt mkt. Och han sover mest så han protesterar inte ! Väldigt mysigt!

• bluegrass

Mårran- vilken himla tur att hon kom på det till slut! Klantigt att missa det först. Hoppas att förlossningen startar lugnt och tar lagom lång tid!

• bluegrass

Luspudel- spännande! Det kan väl vara sipprande fostervatten?

Heja heja heja er! Förstår att det börjar bli tungt och att ni är less. Med mitt första barn gick jag över 11 dagar, så jag vet hur dryg väntan är och hur oproportionerligt ledsen jag var varje morgon när det inte startat.

Men jag är ändå fortfarande avundsjuk på er som snart ska föda och uppleva första timmarna, första dygnet, första syskonmötet !
    Här är allt fortfarande bra. Didrik är en nöjd prick som äter, sover och bajsar mest. Han är nöjd i babysitter och har inga skrikperioder än.
    Min man är hemma denna v också. Det är väl först efter det som trebarnschocken kommer !

Ang kosthållning...
    Åt extremt onyttigt sista delen av grav och slutade träna i v 36. Har fortsatt äta onyttigt nu, nu är vi mkt inne på att unna oss och fira att han är här med diverse opastöriserade ostar, charkvaror, vin, choklad etc.
    Magen är en stor utåtstpende degklump och jag har absolut inga kläder som passar. Och har bara gått ned ca 7-8 av ca 16 kg.
    Men jag orkar inte tänka på det nu.
    Får ta tag i det senare. Jag var för att vara mig ovanligt vältränad och smal före denna grav, så jag har verkligen ett stort jobb framför mig om jag ska komma tillbaka dit.
    Men nu tänker jag fortsätta njuta och unna mig och räknar med att vara insvept i handduk på stranden i sommar !

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?