Inlägg från: bluegrass |Visa alla inlägg
  • bluegrass

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Besa- åh vad glad jag blir för din skull!! Stort lycka till nu, det kommer att gå toppen! Snart har du ditt barn hos dig. Stor kram!

• bluegrass

Besa- hur går det? Hoppas att du har bebisen hos dig nu!

Mårran- haha, fotvård känns helt omöjligt. Kan knappt klippa tånaglarna!

Tiger- jag går minst två ggr/v, oftast tre. Men det beror på mitt höga blodtryck och begynnande havandeskapsförgiftning. Visste inte att man går så sällan vid en normal graviditet!

Luspudel- spännande! När har du BF? Grattis till ledigheten!

EQ85- välkommen! Jobbigt med mycket symtom.

Jag har haft det lugnare med förvärkar idag vilket jag är tacksam för mtp makens vandring!
    Ska till BM imorgon och gissningsvis även till förlossningen ( får alltid gå dit för att köra CTG, ta prover och träffa läkare om trycket inte är bra vilket det ej brukar vara). Funderar på att be BM känna på tappen så att jag vet hur orolig jag bör vara för att föda i helgen. Samtidigt vill jag ju inte att det ska starta värkar, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

• bluegrass

Hello Kitty- välkommen!
    Imponerande att du orkar jobba så länge+ har en deadline! Vad jobbar du med?
    Jag slutade jobba 2,5 v före BF. Blev egentligen sjukskriven ca en månad före det pga högt blodtryck, men kände inte att jag kunde gå hem så tidigt ( för mkt att avsluta som jag inte kunde delegera) så jag tog aldrig ngra sjukdagar. Nu är jag hemma och tar ut inarbetat komptid. Hade svårt att koncentrera mig på jobbet på slutet och så sover jag risigt, så jag är rätt trött på dagarna.

• bluegrass

Sagström- skönt med jobb hemifrån!
    Det var luspudel som skulle få hinnsvepning tror jag.
    Det verkar vara väldigt olika det där med om BM vill känna eller inte. Vissa verkar tycka att det är riskfyllt ( typ för att det kan starta??) och bara ska göras på förlossningen.
    Min BM har aldrig gjort det ( haft samma BM alla tre grav), men jag har aldrig frågat. Men mina BM- besök slutar ofta med att jag får gå till förlossningen en trappa ned på koll. Där kände de på tappen ngra gånger i v 38+ min förra grav för att kunna ta ställning till igångsättning.
    Men fråga! Tycker de flesta BM verkar göra det.

• bluegrass

Lite i chock...
    Min blodtryck var skyhögt idag vilket gjorde att förlosdningsläkaren vill sätta igång fl imorgon!!!
    Är i v 39+1, så det är ju inte så chockartat egentligen, men jag var absolut inte förberedd på det.
    Trodde det skulle bli igångsättning, men snarare i typ v 40+ några dagar.
    Sexåringen blev förkrossad mtp vandringen, så de åker dit ikväll iaf och åker hem imorgon bitti så att de iaf får en natt med tält och lägereld.

Jag var öppen 2 cm, tappen var lång men mjuk. De trodde att det kommer att gå att bara ta hål på hinnorna och sedan sätta dropp.

Jag känner mig helt oförberedd. Känns totalt overkligt. Blir nog inte mkt sömn inatt...

• bluegrass

Tack för lyckönskningarna!!
    Det börjar sjunka in lite sakta..
    Har städat så att det ska vara fint när vi kommer hem, packat det sista och passar på att gosa extra mkt med min fina treåring som snart kommer att kännas jättestor!

Har mer förvärkar nu efter hinnsvepningen idag. Läkaren hoppades att det skulle komma igång av den. Men eftersom maken nu är i skogen med dottern över natten hoppas jag inte det!!
    Har dock inte sett ngn slempropp och det gör inte särskilt ont, så det borde ju vara lugnt!

Luspudel- det lät ju som mkt bra status på tappen. Lycka till!

• bluegrass

Godmorgon!
    Hur mår ni?

Själv har jag haft ganska lite symtom efter hinnsvepning igår, så status idag är nog samma. Men gårdagens jour trodde ju att det skulle gå att ta hål på hinnorna, så jag hoppas på det.

Allt känns fortsatt helt overkligt och nervöst och jag har sovit riktigt dåligt.
    Men ändå väldigt kul och spännande!
    Hoppas bara de inte ändrar sig nu när jag ändå är inställd på det, barnvakterna åker 20 mil för att komma hit och sexåringen får avbryta sin vandring!

• bluegrass

Tack!
    Vi ska vara där kl 10, men sedan blir det säkert en hel del väntan om de har mycket.

Då låter det ju som att hinnsvepningen hade lite effekt!

• bluegrass

Jag ligger med CTG på förlossningen.
    De tog hål på hinnorna kl 11. Ännu inga värkar. Mkt spännande!

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?