• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • Cina84
    julii skrev 2014-10-22 15:27:21 följande:

Hej hur går det?

Måste ju berätta. Ar på ultraljud idag och jag väntar tvillingar :D helt otroligt, inte konstigt jag gått upp mycket i vikt ;)

Heej!

Måste ju hörs hur det är med dig/ er :). Hoppas det är bra och att magens växer lagom fort ;)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-11-05 15:57:22 följande:

Heej!

Måste ju hörs hur det är med dig/ er :). Hoppas det är bra och att magens växer lagom fort ;)

Det är bra förutom ryggont och halsbränna men annars är det bara bra :) är i vecka 16 imorgon :)

Hur går det för dig? Har du kollat upp nå om ivf? Kram
  • Cina84
    julii skrev 2014-11-05 17:44:31 följande:

Det är bra förutom ryggont och halsbränna men annars är det bara bra :) är i vecka 16 imorgon :)

Hur går det för dig? Har du kollat upp nå om ivf? Kram

Vad skönt att du ändå mår hyfsat bra. Tänk, rätt vad det är är dem färdigbakade och ett nytt liv väntar er :D.

Jag ringde till kliniken idag för Att höra om de provsvar vi fått vid fertilitetsutredningen kan användas till ivf:en och det gick bra. Har telefontid med opererande läkare imorgon, ska höra om lite saker då samt om hon har skickat iväg vår remiss. Vill ha iväg den så fort som möjligt då det kan vara upp mot tre månaders väntetid för att komma på ett första planeringssamtal....
  • julii
    Cina84 skrev 2014-11-05 18:15:45 följande:

Vad skönt att du ändå mår hyfsat bra. Tänk, rätt vad det är är dem färdigbakade och ett nytt liv väntar er :D.

Jag ringde till kliniken idag för Att höra om de provsvar vi fått vid fertilitetsutredningen kan användas till ivf:en och det gick bra. Har telefontid med opererande läkare imorgon, ska höra om lite saker då samt om hon har skickat iväg vår remiss. Vill ha iväg den så fort som möjligt då det kan vara upp mot tre månaders väntetid för att komma på ett första planeringssamtal....

Javisst, känns som att man fortfarande inte riktigt fattat det.

Men va skönt att det är på gång iaf. Hoppas att de har skickat remissen och att ni får tid snart! Det måste väl ändå kännas bra att veta hur ni ska gå vidare nu än att leva i ovisshet och inte vet nå?! Nu vet ni ju att ivf är ert alternativ och att det är de ni ska sträva mot :)
  • Cina84
    julii skrev 2014-11-05 19:19:27 följande:

Javisst, känns som att man fortfarande inte riktigt fattat det.

Men va skönt att det är på gång iaf. Hoppas att de har skickat remissen och att ni får tid snart! Det måste väl ändå kännas bra att veta hur ni ska gå vidare nu än att leva i ovisshet och inte vet nå?! Nu vet ni ju att ivf är ert alternativ och att det är de ni ska sträva mot :)

Jo det gör det helt klart! Det ska vara goda chanser så det kunde varit värre.. Bara det inte kommer fram något nytt...igen..som det gjort med alla andra svar på "orsaken och åtgärder" jag fått under året.. Som jag skrivit innan hade jag vetat att det kommer lösa sig hade jag kopplat av men ovissheten gör att jag inte fullt ut vågar tro att ivf kommer ge oss ett barn. Som tur är har jag en sambo som gör allt för att få mig att välja bort de tankarna :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-11-05 19:53:46 följande:

Jo det gör det helt klart! Det ska vara goda chanser så det kunde varit värre.. Bara det inte kommer fram något nytt...igen..som det gjort med alla andra svar på "orsaken och åtgärder" jag fått under året.. Som jag skrivit innan hade jag vetat att det kommer lösa sig hade jag kopplat av men ovissheten gör att jag inte fullt ut vågar tro att ivf kommer ge oss ett barn. Som tur är har jag en sambo som gör allt för att få mig att välja bort de tankarna :)

Skönt att du har sånt stöd, det är viktigt :) nej jag förstår din ovisshet också, men är egentligen inte säker förens man har sitt/sina barn i armarna. Det är ju vanligt med tvillingar genom ivf också ;)
  • Cina84
    julii skrev 2014-11-05 21:41:04 följande:

Skönt att du har sånt stöd, det är viktigt :) nej jag förstår din ovisshet också, men är egentligen inte säker förens man har sitt/sina barn i armarna. Det är ju vanligt med tvillingar genom ivf också ;)

Ja ett bra stöd är a och o och speciellt någon som kan stoppa en från att tänka för en liten stund.. Nej precis, allt kan hända när som men förhoppningsvis minskar risken ju längre man kommer. Ha ha ..jasså... Vem vet hoppet är kanske inte helt ute för mig då ;)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-11-05 22:32:27 följande:

Ja ett bra stöd är a och o och speciellt någon som kan stoppa en från att tänka för en liten stund.. Nej precis, allt kan hända när som men förhoppningsvis minskar risken ju längre man kommer. Ha ha ..jasså... Vem vet hoppet är kanske inte helt ute för mig då ;)

Vad jag förstått så brukar man, eller det är vanligt iaf, att man stoppar tillbaka två ägg :)
  • Cina84
    julii skrev 2014-11-05 22:42:17 följande:

Vad jag förstått så brukar man, eller det är vanligt iaf, att man stoppar tillbaka två ägg :)

Jag har läst mest är att man endast sätter in ett ägg. Med anledningen att det är en lite större risk för komplikationer med två foster istället för ett och det vill inte klinikerna ta den risken. Själv tänker jag att det spontant borde vara bättre att sätta in två, att chansen måste vara större att något av dem fäster. Får googla det lite mera ;)
  • Cina84

Men det hade inte gjort mig något om det hade blivit två. Vill så gärna få två barn tvillingar eller inte <3

Svar på tråden Bollen är i rullning