• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • Cina84

Det gick inte så bra idag :(. Det var inga cystor på äggstocken utan det var äggledaren som var defekt. Så den tog hon bort. Sedan kollade hon om det var passage i den andra men det var det inte. Så det som kommer nu är provrörsbefruktning vilket känns som att det är ett så stort projekt... Ska ringa imorgon och boka samtalstid med doktorn där vi ska diskutera hur vi går vidare. Jag som trodde att detta var det sista som skulle göras sen skulle det fixa sig..

• Lilith75

Oj nej, det var ju tråkigt att höra! Får hoppas att provrörsbefruktningen går vägen och att ni inte behöver vänta alltför länge! *kram*

• Blåblomman

Vad tråkigt att höra Cina84. Men då vet ni nu hur ni ska gå vidare och föreslår de ivf så känns det ju inte hopplöst. Jag håller tummarna att ni får starta omgående! Kram

• julii
    Cina84 skrev 2014-10-29 21:57:08 följande:

Det gick inte så bra idag :(. Det var inga cystor på äggstocken utan det var äggledaren som var defekt. Så den tog hon bort. Sedan kollade hon om det var passage i den andra men det var det inte. Så det som kommer nu är provrörsbefruktning vilket känns som att det är ett så stort projekt... Ska ringa imorgon och boka samtalstid med doktorn där vi ska diskutera hur vi går vidare. Jag som trodde att detta var det sista som skulle göras sen skulle det fixa sig..

Jätte tråkigt att höra! Men tur att det finns fler alternativ kvar. Håller tummarna för att ivf ska fungera för er!
  • Cina84

Lilith 75, blåblomman, julii tack för tummarna <3. Var i kontakt med min läkare nu och hon sa att vi har goda chanser till att det ska ta sig via provförsbefruktning i och med att detta var problemet och att hon dessutom såg att min slemhinna var fin. Så det ger ju hopp. Tänk att det skulle vara så här komplicerat att få en liten. Men men, som kag skrivit innan, ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.

• Lilith75

Det låter ju jättebra att läkaren tyckte ni har goda chanser att lyckas! Tyvärr kommer barn inte på beställning för alla, utan för vissa av oss är vägen dit både lång och krokig. Men ingenting är omöjligt! 

• Cina84
    Lilith75 skrev 2014-10-30 16:19:52 följande:

Det låter ju jättebra att läkaren tyckte ni har goda chanser att lyckas! Tyvärr kommer barn inte på beställning för alla, utan för vissa av oss är vägen dit både lång och krokig. Men ingenting är omöjligt! 

Sen kommer nästa sak. Om vi nu lyckad få ett barn vill jag ju gärna ha ett till så de har varandra i livet senare. Men syskon är inte gratis...de kostar mycket pengar att få till ett vad jag har snabbläst mg till. Undrar vad som är meningen när en del kan skaffa tio stycken och andra knappt ett?!?
  • Cina84

Lilith 75:

Men visst är jag glad att hon sa att hi har goda chanser. Helt klart är jag det!

• Lilith75
    Cina84 skrev 2014-10-30 17:22:13 följande:
    Sen kommer nästa sak. Om vi nu lyckad få ett barn vill jag ju gärna ha ett till så de har varandra i livet senare. Men syskon är inte gratis...de kostar mycket pengar att få till ett vad jag har snabbläst mg till. Undrar vad som är meningen när en del kan skaffa tio stycken och andra knappt ett?!?
    Ja, livet är orättvist... :(
Svar på tråden Bollen är i rullning