• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • Lilith75

Glömde en sak... Läste att du ska på operation - ett stort lycka till och hoppas verkligen att operationen har lika gott resultat för dig som för mig! :)

• Cina84
    Lilith75 skrev 2014-10-28 15:26:46 följande:

Sorry för mitt sena svar... Jag behövde inte vänta länge på att få min cysta borttagen, det gick väldigt snabbt faktiskt från allra första läkarbesöket (som jag gick på pga att jag inte lyckats bli gravid och då inte hade en aning om att jag hade en cysta) tills det blev operation, ca 1½ månad ungefär. Läkaren som opererade mig sa dagen efter operationen att hon förstås inte kunde säga säkert, men att cystan mycket väl kunde ha gjort så att jag inte blivit gravid tidigare. Den var ändå så pass stor också, nästan 10 cm - tänk att man gått runt med den utan att veta om det! Något som ändå tyder på att det var cystan som hade ett finger med i spelet var att jag nu faktiskt är gravid!!! Att det gick så pass snabbt efter operationen känns som ett riktigt mirakel, hade ju nästan börjat ge upp hoppet och pga min ålder hade vi hunnit gå på bara en behandling också. Är nu i vecka 12+4 och i början av maj borde vi få en ny liten familjemedlem om allt går bra! :)

Tack för ditt svar. Detta var precis vad jag behöver :). Jag har inte heller haft besvär av min förutom att den kanske har sabbat för bebisverkstan. Hoppas så innerligt att den är orsaken!

Tack för dina varma och fina ord :) och grattis till den kommande lill* :) :).
  • Cina84

Imorgon är det dags för operationen. Jag är lite nervös redan, har aldrig blivit varken sövd eller opererad så det är nog mest det som gör mig nervös. Jag kan inte riktigt låta bli att fundera på att tänk om de ser eller hittar något som inte är bra eller som visar på att det är kört. Risken är kanske liten men den finns där.

• julii
    Cina84 skrev 2014-10-28 17:54:17 följande:

Imorgon är det dags för operationen. Jag är lite nervös redan, har aldrig blivit varken sövd eller opererad så det är nog mest det som gör mig nervös. Jag kan inte riktigt låta bli att fundera på att tänk om de ser eller hittar något som inte är bra eller som visar på att det är kört. Risken är kanske liten men den finns där.

Lycka till!!! Jag håller tummarna för att allt ska se bra ut! Kram
  • Cina84
    julii skrev 2014-10-28 22:52:47 följande:

Lycka till!!! Jag håller tummarna för att allt ska se bra ut! Kram

Tack!! :)
  • Blåblomman

Lycka till idag!!
  • Blåblomman

Lycka till idag!!
  • Blåblomman

Lycka till idag!!
  • Cina84
    Blåblomman skrev 2014-10-29 07:05:55 följande:

Lycka till idag!!

Åhh Tack! :)
  • Lilith75

Lycka till med operationen, går säkert bra! Jag var livrädd för allt vad operationer hette tidigare, men för 2 år sen var jag med om en annan operation och allt gick då så smidigt och bra så min rädsla försvann. Blev jättebra bemött av sjukhuspersonalen båda gångerna. När jag opererades i våras var det första gången jag skulle vara på sjukhus över natten så det kändes nog nervöst, men efter operationen var det skönt att ha personalen där som kunde hjälpa en - kändes som att ha blivit överkörd ungefär... Vill naturligtvis inte skrämma upp dig med att säga det, men klart att det känns när man blivit opererad. Jag hade dessutom 3 sår, 2 mindre och ett lite större, så det var väl inte så konstigt - var i alla fall glad att det räckte med en titthålsoperation (trots att det ena såret var längre än i vanliga fall, ca 6 cm) och att de inte behövde öppna upp hela vägen! Återhämtade mig ändå relativt fort efteråt. Håller tummarna för att allt gått bra för dig nu och att det ska lyckas för er också nu efter operationen! :)

Svar på tråden Bollen är i rullning