• snö 81

BIM Juni 2014

EnStyckAnna skrev 2014-05-28 19:33:42 följande:

Ni som har haft MF, hur länge blödde ni och hur snabbt kom ägglossningen igång igen?
    Jag började blöda i förrgår och blödde rejält hela dagen igår, idag är det bara lite bruna blödningar.. Vill så gärna börja försöka igen..
    Vi har ju en son sen innan och har så smått börjat planera för ett bröllop nästa sommar, vill gärna ha en liten innan dess som helst ska vara i lämplig ålder för att dens föräldrar ska kunna ha ett roligt bröllop.. ;)
    Håller tummarna för er alla som har BIM nu i dagarna!

Jag blödde ordentligt i 2,5-3 dagar. Efter det hade jag bruna flytningar i ca 4 dagar. Första mensen kom 5 veckor efter missfallet, men jag märkte aldrig av någon ÄL innan zen mensen.
  • snö 81
    kossann skrev 2014-06-01 18:06:13 följande:
    Ni som har testat, blir det inte för "kladdigt" av den? När jag var hos läkaren för att kolla äggreserven, så sa han att jag hade tunn slemhinna och att glidmedel kan hjälpa till att få ägget att fastna. Men jag är lite rädd för att det blir för kladdigt där nere...  
    Jo, det blir rätt kladdigt där nere, men jag tycker ändå det funkar bra.
    Jag har inte sagt till mannen att jag använt sånt glidmedel så han tror väl bara att jag är extra sugeh, haha
  • snö 81
    Mira14 skrev 2014-06-02 17:30:46 följande:
    Det är mellan mens och ÄL som antalet dagar ofta varierar! Dagarna mellan ÄL och mens ska vara ganska konstant men nu senast så hade jag 15 istället för 13.. Ovanligt tydligen!

Men jag tycker det är jättesvårt att veta hur lång lutalfasen är. Måste man tempa för att få koll på det?
    Ett positivt äl-test säger ju inget om exakt när äl är

• snö 81

Jag är rätt övertygad om att jag får gå över i julitråden snart.

Har grym mensvärk, PMS och noll tecken på graviditet. Beräknad mens på tisdag så allt stämmer in på det :(

• snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-06-06 16:30:12 följande:

Hur kan jag inte få glad gubbe på ÄL testet idag??? Har molande värk så in i bänken och haft ÄL-flytningar nu i fyra dagar! Funderar på att ta ett nytt test ikväll vid kl 20 då det gått ytterligare fyra timmar.

Är det någon som använt CB digitala och kollat hur strecken ser ut på stickan när ni matat ut den?

Strecket brukar vara lika starkt som kontrollstrecket när jag får glad gubbe på digitala.
  • snö 81

Har varit helt övertygad länge att det inte tog sig denna månad. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, molvärk i magen kommer och går. Men när ingen mens kommit på BIM +1 tog jag ett test för skoj skull. Än så länge tror jag inte på det...

• snö 81
    Palmhjärtat skrev 2014-06-11 17:37:04 följande:

Tjejer, vad säger ni om denna bilden, är det bara jag som ser vad jag vill se? eller tolkar ni det också som ett plus? 2 dagar innan BIM (vet att 10/6 står som bim på listan men det ska vara 13/6).. php37yt7M24361.jpg

Det ser ju ut som mitt test :)

Jag har inte vågat tro eller ta in mitt ännu, men ditt ser ju lika positivt ut som mitt morgontest gjorde.

Grattis!
  • snö 81
    Palmhjärtat skrev 2014-06-11 22:42:34 följande:
    Detta testet är taget nu ikväll (efter att jag inte kissat eller druckit på 4 timmar) och nu är det ju ingen tvekan längre! Herremingud! phpaOznkf07491.jpg

Ja nu är det verkligen ett solklart plus!! Grattis igen!

Jag tog ett nytt test imorse, ett Clearblue. Ytterst svagt positivt resultat, så för mig verkar det inte stiga... än ialla fall.
    Men brösten gör mer ont idag än tidigare och jag mår alltjämt illa. Men jag tror inte på det ännu utan väntar fortfarande på mens eller mf.

• snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-06-12 13:16:05 följande:

Det är jättesvårt att se ökning oftare än varannan dag tycker jag och man måste alltid använda samma typ av tester, annars är det störtomöjligt. Din stegring håller nog på skall du se! smile1.gif

Kanske kan du ta ett cb digitalt med morgonurin om det skulle stilla din oro lite? Har du passerat BIM?
    Ja, jag är på BIM+2 om jag går utifrån hur min cykel brukar vara - alltså 27 dagar. Men äl-stegringen kom 2 dagar senare än den brukar och molvärken höll i sig någon dag efter det också. Så det kan eventuellt vara så att min äl inträffade senare än jag tänkt.
    Mina bröst började ömma i söndags kväll och idag känns dom dom två stora blåmärken. Så den stegringen är ett tydligt tecken... Men men, jag får väl avvakta och se :(
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-06-12 13:29:24 följande:

Det är nog så då att din ÄL kom 2-3 dagar senare kanske och att du nu är på BIM eller BIM-1. Tror ändå att du skulle få Gravid 1-2 (minst!) om du tog ett cb digitalt.

Vad får dig att tro att det kommer att bli ett missfall?
    Jag hade ett missfall i mars så efter det känner jag mig extra orolig. Och börjar det med att man tror sig vara över BIM och får ett knappt synligt positivt resultat så blir man ju nojjig.

Men jag tar i alla fall inte ut något i förskott utan väntar några dagar och ser om det stegrar eller börjar blöda. Men nu blev jag jäkligt sugen på att gå och köpa ett digitalt test och ta imorgon bitti :)
  • snö 81

Började blöda nu på morgonen. Efter två svaga gravtest onsdag och torsdag borde det väl innebära ett tidigt missfall...?!

Nåja, jag går hur som helst över till julitråden

• snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-06-13 07:21:18 följande:
    Kan vara ett tidigt mf men kan också vara en genombrottsblödning. Ta ett nytt gravtest om en vecka. Var det en genombrottsblödning så är det isf starkt positivt om inte så var det nog ett tidigt mf.

Oavsett lycka till!
    Har bara fått jättestads streck när jag testat och det är nog för att kroppen varit på väg att göra sig av med det.

Nåja, nya tag i juli!!
  • snö 81

Fel ord sög sig in :)

jättesvaga menade jag såklart

Svar på tråden BIM Juni 2014