• snö 81

BIM Juni 2014

joss82 skrev 2014-05-15 16:02:03 följande:
    Åh, vad jag känner mig otålig för tillfället! Allting blir ju bara en enda väntan! Nu vill jag att äl ska komma snart, men det innebär ju egentligen bara ytterligare en väntan på BIM. Suck. Bra att jag har mycket inplanerat de närmaste dagarna så jag får tänka på annat. Har också svårt att släppa tanken på att det kanske inte kommer gå. Vi har ju nyss börjat, ändå är jag rädd att det inte ska funka Skäms.

Jag känner samma, vill bara att tiden ska gå. När man har äl händer det ju i alla fall något, man har så att säga saker att sysselsätta sig med ;)
    Även fast vi lyckades bli gravid för inte alls länge sedan är jag ändå rädd att det nu ska ta lång tid innan det händer nåt igen. Sen är jag såklart rädd för missfall igen då...

• snö 81
    Furtuna skrev 2014-05-16 12:13:44 följande:
    Inväntar vad som förhoppningsvis blir årets sista mens.. Borde komma imorgon :)

Och jag hoppas att jag har årets sista mens just nu. Håller tummarna för oss :)
  • snö 81
    Milie skrev 2014-05-19 10:37:55 följande:
    Jag tror att om man har sex en dag och sen får utslag på ägglossningsstickan dagen efter så blir det helt enkelt fyra dagar i rad. Visst är det så att sekretet är mycket mer tunnflytande runt ägglossningen? Då måste det ju göra mindre om man har sex ofta tänker jag.

Är det någon som kört med Clearblues nya ägglossningstest med dubbel hormonindikator? Får man väldigt tidigt ett utslag? Typ fyra dagar innan? Tänkte vad jag ska räkna som utslag med den här SME(sperm meets the egg)-planen. Ska jag vänta tills det blir den markeringen som innebär högst/maximal? 

Jag har testat den med dubbel hormonindikator, men jag fick aldrig någon blinkande gubbe. Det gick direkt från inget utslag till max fertilitet. Så jag tyckte att det bara var onödigt dyrt eftersom den vanliga clearblue ger mig samma sak.
  • snö 81
    Milie skrev 2014-05-19 15:47:49 följande:
    Jo, så kan det ju kanske också bli. Mig gör det inte så mycket om jag inte får två olika utslag. Jag vill mest bara testa då det kommer något nytt. Hehe. Det är ju ändå maxfertilitet/LH som är det viktiga.
    Jo, det är ju det. Men eftersom den med dubbel är rätt mycket dyrare kände jag mig lite snuvad på konfekten ;)
  • snö 81
    Murrmys skrev 2014-05-19 22:31:26 följande:
    Okej! Läste nånstans att det fanns nåt speciellt fertilitetsglidmedel, är det istf ÄL flytningar då? För de flytningarna fyller väl en funktion, att hjälpa simmarna...dock inte sagt att de inte hittar ändå ;)

Jag har testat fertilitetsglidmedlet eftesom jag tycker jag har så lite egna äl-flytningar. Vet inte om det är så eller om det bara är så att jag märker av dom väldigt lite.
  • snö 81

Tycker att väntan på äl är extra seg denna månad. Mensen är slut sen flera dagar, men jag är ändå bara på cykeldag 7 idag. Beräknad äl är om exakt en vecka, men jag känner mig helt hopplös om att det skulle ta sig denna gång. Vet inte varför jag dippat så, jag vet ju att jag kan bli gravid...

• snö 81

Jag har bestämt mig för att börja med äl-testerna i eftermiddag så nu sitter jag på jobbet och håller på att kissa ner mig, men det är 1½ timme kvar till jag ska ta testet. Blir en lååång timme, haha
    Är bara på dag 8, men eftersom min äl kan variera mellan dag 11-14 så börjar jag i god tid tänkte jag. Kör på stickor denna månad, men har även någon enstaka cb enkel och även dubbel kvar som jag kanske testar med också.

• snö 81
    joss82 skrev 2014-05-22 12:39:13 följande:
    Åh, denna väntan. Äl har varit, nu är det bara att vänta... Och vänta... Och vänta... Och försöka göra annat under tiden så att inte allt bara blir en enda väntan!

Ja, usch. Denna ständiga väntan...
  • snö 81
    Eriksson85 skrev 2014-05-22 13:15:26 följande:
    Måste hoppa in här då mensen kom idag, hoppas verkligen detta är min sista BIM tråd för nu börjar det bli lite många.....
    Åh, ser att det är ditt 11:e försök. Jag hoppas verkligen att juni är din månad!!
  • snö 81

Jag fick blinkande glad gubbe på ÄL-testet imorse. Hade sex igår kväll, borde vi köra på ikväll med eller vänta till imorgon kväll och sen köra varje dag?

Behöver hjälp att tänka ;)

Svar på tråden BIM Juni 2014