• snö 81

BIM Juni 2014

joss82 skrev 2014-05-25 10:23:22 följande:

Ni som varit gravida tidigare, hur tidigt har ni känt av symtom? Kan ju inte låta bli att gå och känna efter, även om jag vet att ÄL+5 inte borde innebära några symtom alls... Känner inget heller.

Jag får sjukt ont i brösten och vårtgårdarna blir alldeles svällda. Redan på ÄL+7 kom det
  • snö 81

Fick blinkande glad gubbe igår morse och såg gott om trådiga flytningar under dagen. I morse fick jag fast glad gubbe på äl-testet och rätt bra molvärk i magen så nu är äl på G. Hade sex lördag och söndag kväll, men får ge mig på mannen både ikväll och imorgon kväll tror jag bestämt.

NU jäklar ska det bli bebis denna månad - och en som stannar kvar!!

• snö 81

Kunde inte låta bli att ta en sticka också nu på förmiddagen. Har nu denna äl alltså testat med stickor, clearblues enkla OCH dubbla tester. Vore väl fan om man inte prickade rätt då :)

Älskar dessa bevis på att kroppen fungerar :)

• snö 81
    NILE90 skrev 2014-05-26 11:22:35 följande:
    Visst är det en liten lättnad när man äntligen får två starka streck på stickorna. Drog en ÄL-dans hemma i vardagsrummet i lördags (och söndags) när jag såg mina starka streck. Sambon tyckte jag knäpp. 

Hoppas på att få dra en plus-på-stickan-dans snart också :D 
    Ja, en plus-på-stickan-dans önskar vi inom en snar framtid!! :)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 14:12:35 följande:
    När jag försökte bli gravid med vår dotter så hade jag oregelbunden mens så jag visste aldrig ens ungefär när min ÄL skulle kunna tänkas vara. Kände heller aldrig av den. Så då körde jag med ÄL-stickor från testlagret.se och sedan när de började visa på ÄL så kontrollerade jag med CB digitala (rosa) för att se om de stämde och fick oftast en glad gubbe smile1.gif

Men har du regelbunden cykel och koll på när din ÄL är på ett ungefär (om den bara skiftar 1-2 dagar) så skulle jag köra på CB digitala, aldrig något att tolka utan antingen blir det en glad gubbe eller inte. Vet att många kör på de nya lila CB nu men jag tycker att de verkar så känsliga, kanske för känsliga till och med. 
    Precis så gjorde jag!
    När jag började se stegring på stickorna tog jag CB. Jag hade sedan tidigare månader kvar 4 stickor av den lila och 3 av den rosa så jag har kört både och, plus stickor, nu dom senaste dagarna.
    Glad gubbe både på lila och rosa och maxutslag på stickorna idag. Så nu är bara den stora frågan NÄR släpper ägget? :)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 15:02:01 följande:
    det sägs 12-48 timmar efter fullt utslag. Jag kände att min kom rätt så snabbt efter att jag fick glad gubbe, kanske 12 timmar för sedan var molvärken över och då antar jag att ägget redan hade släppt. 
    Jag har haft molvärk hela dagen, så det är väl på gång att släppa då. 
  • snö 81
    sowe81 skrev 2014-05-26 15:49:26 följande:
    Jag är på äl+10. Har senaste dagarna haft lite spänningar/ilningar i brösten oh lite spänningar i magen. Ska nog ta ett test imorgon, hoppas på ett svagt streck.
    Är 2a försöket efter senaste mf. Den första grav tog sig på 1a (resulterade i vår dotter), 2a grav tog sig på 2a försöket (ma i v11). 3e tog sig på 3e försöket (mf V8).
    Denna äl var på bf-dagen för vår ma-graviditet, så jag hoppas det kan betyda nåt bra smile1.gif
    Håller tummarna för ett plus om du testar imorgon. 
    Jag plussade på äl+11 sist och det blev ett fint streck (dock slutade det i mf)
  • snö 81
    NILE90 skrev 2014-05-26 16:03:15 följande:

Jaa men jag är ganska säker på att jag hade ÄL tidigare den månaden också. Det återstår väl att se nu om jag får mens på ÄL+10 eller om den kommer på ÄL+14.
    Lutealfas kortare än 11 dagar kan försvåra en graviditet så jag hoppas din lutealfas är 14 dagar.
  • snö 81

Höll på att missa månades viktigaste dag igår. Mannen fick prestationsångest så det höll på att gå i stöpet, men eftersom jag har världens bästa sambo som inget hellre vill än att göra mig gravid så löste det sig. Men det kanske inte var århundradets mest romantiska tillställning ;)

Idag har jag sett att flytningarna gått tillbaka till det vanliga och molvärken har släppt, vilket borde innebära att ägglossningen är över för denna månad. Nu kan jag bara hålla alla tummar och tår att någon liten simmare hittar ända fram.

Så nu börjar den långa väntan på BIM.......

• snö 81
    Miini skrev 2014-05-28 13:00:44 följande:
    Något jag blir förvånad över är alla ungdomar som blir gravida så fort dom slarvar minsta lilla med skydd (räknar mig själv till den kategorin) medan folk som har stenkoll på ÄL och temp och allt möjligt får försöka i flera år. Vet dessutom många som har fått första barnet "ojsan hoppsan" och andra barnet har tagit 8-10 försök på sig att komma. Hade gärna velat ha en vetenskaplig förklaring på hur det kan vara så mycket svårare med andra barnet när första var så lätt att få till...
    Att tonåringar råkar bli gravida hit och dit tror jag beror på två saker, dels att de skyddar sig lite si sådär och dels att man är grymt fertil i tonåren.
    Sen undrar jag också varför det går så mycket segare att bli gravid med nr 2 än med nr 1.Upplever att det är många här på FL som fick första barnet på första försöket och med andra så får man försöka och försöka i månader...
Svar på tråden BIM Juni 2014