Boots skrev 2014-05-26 09:06:37 följande:
Okej men då hade jag nog ägglossning i förrgår då. Hade fått lite mindre flytningar samma dag då och sen dess har det bara blivit torrare. Vad tråkigt att du fick missfall. Är du extra rädd för att få det igen? Hoppas du blir gravid snabbt igen!
Vet ännu inte om jag är extra rädd faktiskt, kommer nog att känna det först när vi blir gravida igen. Vad jag läst så finns det
ingen ökad risk för missfall igen om man bara fått ett eller två. Det är först vid tre missfall som det finns en liten ökad risk för ytterligare missfall, tror 2-4% ökad risk och det är ju också vid tre missfall som man får göra en utredning. Sen fick jag ju missfall i en väldigt "vanlig" vecka eller vad man skall säga. Dels så är det ju "vanligt" med missfall när hjärtat skall börja slå, typ v6 och sen när moderkakan börjar bildas och tar över pö om pö, typ v9 och framåt. Och mitt kom i vecka 9 och vi vet att hjärtat slog som det skulle, det hade vi sett bara två dagar innan missfallet så då var det väl något med moderkakan som gick snett antar jag.
Jag är ändå jätteglad för att vi kan bli gravida utan några "hjälpmedel" då vår dotter kom till mha en kur Pergotime då min ÄL inte kommit igång särskilt bra efter att jag slutade med p-piller. Och nu tog det sig på första försöket! Vi visste ju inte ens om vi kunde bli gravida igen utan hjälp så det är väldigt positivt. Sen så är jag glad för att min kropp ändå fattade att något var fel och skötte missfallet själv så att jag slapp ett MA med antingen medicinsk abort eller skrapning, verkar var som att välja mellan pest eller kolera ungefär :-/
Är också glad för att jag har slutat blöda, har hört om många som småblött i månader efter sina missfall och det måste ju vara jättejobbigt!
Så allmänt hoppfull är jag ändå kan jag väl säga
Spännande att din ÄL varit, då håller vi tummarna för att allt går som det skall och att du snart kan testa positivt! När tänkte du testa?