• JhjärtaK

BIM Juni 2014

viljan90 skrev 2014-06-07 14:48:01 följande:

Så drygt med denna eviga väntan.. Antingen på ÄL lr BIM... Enl min womanlogg ska jag ha ÄL den 11/6 men efter som mensen dök upp tidigt förra månaden så började jag testa redan i onsdags.. Med testlagrets äl stickor.. Grejen är den att det neg alla gånger förutom imorse då de va två streck.. De som ska visa positivt var svag men man såg den, ungeför hälften så svag som den andra.. Men nu när jag prövade igen... Så var de helt blankt.. Inga tecken på äl.. Till min fubdering.. Ska inte kontrollstrecket som visar positivt vara lika starkt som de andra för att indikera att äl är inom ett dygn??! Snälla kan nån förklara... Börjar bli riktigt trött på dessa jäkla test..

Jo, på ÄL-test skall de två strecken vara lika starka eller så skall teststrecket vara starkare.
  • JhjärtaK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-07 17:06:23 följande:

Ja tålamodet är långt borta just nu. Börjar bli orolig att jag inte har någon ägglossning. Äl-sekretet verkar vara borta nu:/

Använder du de med dubbel hormonindikatorn? Testar du flera gånger om dagen? Och kan man kolla på strecken? :) många frågor nu men det är så skönt att bolla tankarna:)
    Nej testar med de rosa och igår och idag har jag testat två gånger för jag kände att ÄL verkligen borde vara på gång och fick detta nu

• JhjärtaK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-07 17:44:32 följande:

Oj läste lite snabbt:)

Men va bra då hade du ju rätt, det är alltid skönt:) då är det bara att mysa på:)

Ja och fantastiskt att min kropp kommit igång såpass snabbt efter mitt mf i vecka 9, ÄL kom bara tre dagar senare om jag räknar missfallsdagen som första mensdag.
  • JhjärtaK
    Södertös skrev 2014-06-07 19:21:00 följande:

Tack smile1.gif Men hur är det... kan man kolla det för att se om man är gravid med? O stiger graderna med en gång eller måste man va i en spec vecka?
    Tempen stiger efter ÄL och brukar hålla sig högre över BIM och fortsatt framåt om man är gravid men om man inte lyckats bli gravid går tempen ner igen någon dag innan mens som jag förstått det.
  • JhjärtaK
    eagle87 skrev 2014-06-07 20:05:55 följande:

Jag är så jävla röd kommer mer o mer rosa på pappret. Hoppas hoppas hoppas det inte är mens på g. Så så rädd nu. Mår illa.
    Kanske skall du testa med en annan typ av test? Har fått tidiga plus med testlagrets stickor och även CB digitala med veckoindikator har gett "Gravid" innan BIM för mig.
  • JhjärtaK
    Mollemolle81 skrev 2014-06-07 22:29:14 följande:

Härligt att sin kropp verkar kommit igång så snabbt efter mf! Min verkar oxå vara tillbaka efter mf, precis som vanligt beTer den sig än så länge...äl sekret nu idag och det började lite smått för ett par dgr sen! Så äl imorgon eller på måndag tror jag! Är utomlands nu men åker hemåt om en timme...glömde mina cb stickor hemma men så fort jag kommer hem imorgon fm ska jag testa för å se om jag formen glad gubbe! Vi ligger ju i samma fas, nu får ci följas åt å se om vi får plus direkt efter mf!
    Jag håller tummarna för oss båda
  • JhjärtaK
    Evening primrose skrev 2014-06-07 23:42:43 följande:

Jag fick min dotter direkt efter mf, lycka till till er!

? Lilla E ?
    Tack så mycket!
  • JhjärtaK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-08 00:37:58 följande:

Ja verkligen:)

Jag hoppas jag får ägglossning. Slutade med minipiller precis så man vet ju aldrig
    Det skall väl vara lite enklare för kroppen att komma igång efter minipiller än efter P-piller iaf har jag fått för mig. Hoppas att kroppen din kickar igång!
  • JhjärtaK
    eagle87 skrev 2014-06-08 00:05:42 följande:

Känns som mensen kommit igång nu.

Nej så tråkigt! Var det spökstreck du fick då kanske? Eller ett tidigt missfall? Vilket märke använde du?
  • JhjärtaK
    Murrmys skrev 2014-06-08 06:51:25 följande:

Ovanligt kort mens denna gång, 4 dagars blödning. Kan ha att höra med att kopparspiral sägs göra mensen "värre" än normalt, och detta är min normala :) spännande att se hur det utvecklar sig med ÄL nu framöver...vet att när jag plussade med sonen hade jag lutealfas på 11 dagar så om det är så nu med innebär det ÄL 17/6, appen fertilityfriend sätter ÄL till 14/6, men är ju första månaden så det är väl nån standardgrej :)

Har hängt med lite dåligt här men skumläst en del, verkar inte vara många som plusar än? Hur går det för er alla?!

Här är det ÄL och kommer att ha BIM på midsommarafton så nu börjar väntan

Jag har samma lutealfas nu som innan dottern föddes, undrar om det är vanligt att den ändras av att få barn?
Svar på tråden BIM Juni 2014