Inlägg från: Trolla |Visa alla inlägg
  • Trolla

dags för syskon!

magd0704 skrev 2014-06-27 21:58:02 följande:
    Till er som håller på och testar, jag testade svagt svagt (bild här ovan) bim+2 med clearblue och negativt med apotekets bim+3 på morgonen. Blev lite fundersam och köpte ett clearblue digital med veckoindikator som visade "gravid" bim+3 på eftermiddagen. Absolut värt den lilla extra kostnaden för att slippa analysera streck... :) Så våga investera i digitalt! :D

Jag håller helt med!! Jag plussade svagt i tisdags med vanliga cb, gravid 1-2 på det digitala i onsdags och negativt med apotekets nu på morgonen. Ska aldrig mer köpa nåt annat än cb!
  • Trolla
    JhjärtaK skrev 2014-06-28 09:56:32 följande:
    Kan tipsa om testlagrets stickor också. Visar väldigt tidigt (tidigare än CB digital) och har aldrig fått spök på dem. Har det varit något där om än så så svagt så har jag varit gravid.

Igår fick jag svaagt fortfarande på tl sticka och Inte Gravid på CB digital så hcg har sjunkit rätt så snabbt som tur är.

Men hur skall vi göra med nästa försök? Vänta eller försöka på nytt då detta mf kom vid BIM?

Om ni orkar så försök direkt igen. Du är säkert en sån där "överfertil" kvinna jag pratade om, om du kanske släpper ett livsdugligt ägg nästa gång men jag förstår om du vill vänta.
  • Trolla
    MirandaMay skrev 2014-06-28 16:39:06 följande:

Och just det, jag kommer också behöva syskonvagn igen. Hade det med ettan och tvåan som det bara skiljer ett år och fem mån mellan. Sen kom trean 3 1/2 år efter tvåan och nu kommer bebisen exakt två år efter trean.

Har ni några tips? Jag hade en skruttig gammal Emmaljunga till min första "kull" haha.

Jag vill också ha tips! Blir inte klok på vad man ska tänka på. Har en Emmaljunga city cross till dottern och är supernöjd med den. Men vet inte riktigt om man har samma behov med en Syskonvagn?
  • Trolla

BIM-lista:

8/6 - Lantligadrömmar - Son-09, son-13

8/6 - lindgrenmaria91

25/6 - Isis Bianco - Son född dec -12. Pågående IVF-behandling.

29/7 - Ereeka - dotter född maj -12

22/8 - JhjärtaK - dotter mars -12

<3 BF-lista <3

20/1 - Limpa - Dotter född juni -12

23/1 - Mandis - Har en son född 2012.

?/1 - Karinkanin - Son född -13.

5/2 - 3oyo

15/2 - Erli - son född september- 13

28/2 - Angeni - Två barn april-09 och juli-10.

3/3 - MirandaMay - Har tre barn 08, 09, 13.

5/3 - magd0704 - son född oktober -11

6/3 - Trolla - dotter född nov 12

Uppdaterar då jag såg att jag glömt ta bort mig från bim- listan

• Trolla

Jag blöder. Jag har låst in mig på kontoret på jobbet och kämpar mot tårarna.

• Trolla

Jag har bara skrapats förut. Hur länge blöder man när man får ett "normalt" mf? Blir det som att få mens? Typ 6 dagar då för min del. Jag har lite ont nu och blöder precis som vid mens. Så det är kört.

• Trolla
    magd0704 skrev 2014-06-30 12:14:52 följande:
    Samma här. Kunde sluta tidigt och åkte hem. Som mensvärk och mörkt blod. Jävla piss....

Fy fan. Fy fan för att inte få vara glad en vecka ens. Kramar till dig.
  • Trolla
    JhjärtaK skrev 2014-06-30 14:37:33 följande:
    Jag har haft två mf och vid det första i vecka 9 blödde jag i två veckor drygt. En vecka innan det faktiskt blev mf och sedan en dryg vecka efteråt. ÄL kom 3 veckor efter att mf skedde.

Nu när det blev mf i vecka 4+0 typ (svårt att säga när det faktiskt blev) så har jag idag knappt blött något alls, så skall man räkna in sedan jag började få bruna flytningar så 1,5 vecka ungefär. En vecka sedan jag började blöda färskt blod.

Så tråkigt, beklagar verkligen!

Ok då vet jag vad jag ska ställa in mig på. Tack för att du delar med dig!
    MirandaMay skrev 2014-06-30 13:36:43 följande:
    Magd och trolla är så ledsen för er skull!!!! Fan fan fan!!! tusen kramar och tankar till er!!

Tack. Känns piss, var ju så glad. Ska snart äntligen få gå hem och grina. Planerar att tröstäta glass i en vecka och sen rycka upp mig.
  • Trolla
    JhjärtaK skrev 2014-06-30 22:39:24 följande:
    Jag håller tummarna för att allt går så bra det bara kan. Jag gjorde aldrig någon kontroll efter jag hade slutat att blöda förra gången men denna tror jag att jag skall göra det för att försäkra mig om att allt är ute.

Har du ont så se till att äta smärtstillande, räcker gott och väl med den psykiska smärtan. Ta hand om dig och även ni andra som också har ruskiga motgångar nu!

Nej jag tänkte också strunta i kontroll. Tycker verkligen det är jobbigt att ligga i gynstolen så jag undviker det så länge jag kan. Nu på morgonen känns det som om smärtan dämpats lite, både fysiskt och psykiskt. Känns bra att slippa skrapas och om det nu ska ske så ska det ju ske så tidigt som möjligt. Var ju bara i v 5, så det var ju bra.

När jag kom hem igår hade jag hållt ihop mig i ca 5 timmar på jobbet, och såg framför mig hur jag skulle komma hem, lägga mig på soffan och tröstäta en stor skål jordgubbar med glass. När jag kommer hem upptäcker jag att dottern mölat i sig alla jordgubbar, vilket blev droppen. Satte mig på golvet i köket och. Stortjöt "ingen bebis, inga jordgubbar, INGENTING får jag!!". Jamen det är ju ungefär lika illa?

Magd och Apelsin, ska ni försöka direkt igen nästa månad? Har ni haft mf förut? Hur mår ni idag?
  • Trolla

Här kommer en potentiellt dum fråga... Kan man använda tampong när man fått mf? I natt - OBS ÄCKELVARNING - kom det ut en liten "klump" och jag tänker att om det ska komma mer sånt så kanske man inte ska ha tampong? Fast jag var ju bara i v 5, så då kanske det inte kommer så mkt?

Svar på tråden dags för syskon!