dags för syskon!
Hoppas ni andra som haft problem får en ok dag!
Har du slutat blöda?? Åh men då lever fröet kanske!! Hoppas hoppas hoppas! Jag håller tummarna för dig!
Nej, använd inte tampong! (du har säkert fått svar innan) Det kommer ev fler klumpar och det är en ökad risk för infektion om du använder tampong (eller badar) så gör inte det. Vet att man helst vill det men bindor är din bästa vän de närmaste dagarna tyvärr...
Pratade förresten med maken igår om mina tankar kring det här med både mf och att skaffa syskon och nu känns det mycket bättre men vi fick pratat en bra stund innan vi kom "dit" så att säga. Det kändes bra att han vet hur mina tankar går och han sa att han hade ju också tvivel vissa stunder men att han till syvende och sist vill att vår dotter skall få ett syskon och att han inte alls känner den stressen kring att de måste komma med inte så många år emellan utan han ser det mer som att de kommer att ha varandra senare i livet när vi blir gamla och då spelar det ingen roll om det är 3 eller 8 år mellan dem och det har han ju helt rätt i
Och ju äldre dottern blir desto mer självständig kommer hon ju att vara när ett ev syskon kommer vilket underlättar för mig den första bebistiden.
Ja sist när det hände i april så sa bm att blir det ett tredje får vi rätt till utredning men hon jag pratade med för ett par veckor sedan sa att det måste vara tre inom ett år. Vi fick ju mf, sedan blev sonen till, mf i april och nu ev ett tredje. Men då får vi inte utredning nu då? Utan måste hända ytterligare en gång?
Mitt var ett mycket tidigt missfall, gav inga utslag alls på gravtest på gynakuten. Pratade med en mycket snäll sköterska en lång stund och nu känns det helt ok. Skönt att få klart besked iaf... Nu ser jag på denna blödningen som "mens" (eftersom det känns som det och inte känns lika drastiskt som att tänka att det är mf) och så fortsätter vi att strunta i skydd och se vad som händer.
är nog kört för oss denna månaden, brunt på pappret lite till och från under dagen. Men ingebn mensvärk och fortfarande känsliga bröst/vårtor. Men det kommer nog igång ordentligt senare under kvällen. Bara o ta nya tag !!
Intressant att höra det resonemanget om lite senare mf vs lite tidigare. Nu känns det än mer ok att försöka igen med en gång. Hoppas vi båda lyckas på stört och att det stannar kvar denna gång!!
Skönt att höra att du ser framåt! Bara upp i sadeln igen, snart sitter du där med din runda fina mage. många kramar