Inlägg från: Tingeliiiing |Visa alla inlägg
  • Tingeliiiing

BF Januari 2015

Får man större mage tidigt av o ha moderkakan i framvägg o min mage är stor redan tycker jag, (bild finns i bildtråden)... Med mina söner hade jag den i bakvägg o magen va liten.

Kanske bara jag som inbillar mig!

Nån annan som har nån erfarenhet?

• Tingeliiiing
    40 veckor skrev 2014-06-30 11:57:47 följande:

Har bara en liten fundering. jätte många har gjort ul har jag sett. varför har ni gjort det så tidigt? jag ska ha mitt första ul när jag är i vecka 18?!

Jag gjorde ett tidigt ul i v 6 pga blödningar o ett kub ultraljud i v 12

Nästa blir i v 20 rul!
  • Tingeliiiing
    MillaPo skrev 2014-07-01 08:54:20 följande:

Dottern i v 36+6 vilket vi inte va beredda på alls. Trodde bara det va förvärkar men tjii fick vi när dom satte ctg o kolla om ja va öppen vilket ja va 3,5 cm. Bm sa att vi skulle föda barn trodde ja henne inte trotts täta värkar...tog 7,5 h från vi kom in på förlossningen till hon va född.

Ja klurar mest på om denna lilla krabat ska komma förtidigt med?...kan ju likagärna blir julaftonsbarn då...

Vart bf flyttat något?
  • Tingeliiiing
    MillaPo skrev 2014-07-01 21:29:55 följande:

Till den 2 januari istället för 3:e, så ingrn större skillnad. Blev du flyttad från den 3:e?
    Ändå 1 dag :-P

Ja jag Vart flyttade till 31/12
  • Tingeliiiing
    Qaroliine skrev 2014-07-03 13:40:40 följande:

Är det många av er som fått tid till RUL?
    Jag har ej fått än, när jag väntade dottern för 4 år sedan så fick jag tid redan 2½ mån innan.

Tilde 101221
    Jag fick tid till rul och kub två dagar efter inskrivning
  • Tingeliiiing
    mariaheterjag skrev 2014-07-03 18:47:10 följande:

Kubtestet idag gick inte så bra smile4.gif Bebisen sprattlade och såg fin ut men vi fick hög risk på kromosonavvikelse... Så på tisdag ska jag göra moderkaksprov. Är jättenervös!

Usch va jobbigt för dig! Håller tummarna för att det går bra för dig sen kramis
  • Tingeliiiing
    Semlan79 skrev 2014-07-05 00:01:26 följande:

Hade första UL 16/6, då jag var i v.10+5

Dessvärre var bebisen motsvarande 8+5, och saknade hjärtaktivitet. Jag fick ta Mifegyne dagen efter, och ytterligare två dagar efter det Cytotec.

Mitt andra MA. Hade dessutom MF tidigare i år, så det verkar inte riktigt vilja bli någon mer bebis för oss. Kanske nästa gång? Lycka till alla, med era små januaribebisar.

Beklagar verkligen styrkekram
  • Tingeliiiing
    Malin81a skrev 2014-07-13 20:38:37 följande:

Hej igen. Inte varit så aktiv här inne senaste två veckorna pga konstant illamående. Hoppas det går bra för er andra.

Jag var på kub idag. Det gick inte så bra. Fick 1 av 52 på en av de allvarligare kromosomavikelserna. På min ålder ska det vara ca 1 på 900. Tydligen blodprov som inte var bra. Nacken var bra. Nu ska jag få göra moderkaksprov på onsdag. Jag är så nervös. Först att det ska göra jätteont sen när det är klart så kommer jag vara nervös över svaren.

Är det någon som vet hur läskigt det är? Enligt barnmorska inte värre än stick i armen. Svårt att tro på det...

Beklagar att detta hände dig men tappa inte hoppet det kan ju gå jättebra ändå! förstår att du är orolig o nervös, vem skulle inte vara det!

Vet en som gjort detta prov, hon sa att det kändes men det gjorde inte fruktansvärt ont! Väntan efteråt var mkt värre!

Lycka till <3

Håller tummarna!

Kramis
Svar på tråden BF Januari 2015