Inlägg från: Tingeliiiing |Visa alla inlägg
  • Tingeliiiing

BF Januari 2015

I morgon så går jag in i v 13 12+0 känns jätte bra, illamåendet har gått över till största del bara en aning kvar! I v 10 (9+3) va senaste ul och då såg allt fint ut blodet strömmade genom navelsträngen o barnet rörde sig massor! Kub ultraljud på tisdag så spännande

• Tingeliiiing
    snerkan skrev 2014-06-19 22:27:59 följande:

Åh måste bara skriva av mig! Åkte av hästen ganska ordentligt idag:s Fy, som att man inte är orolig nog ändå. Har inte känt något ännu så jag hoppas att det inte hänt något. Fick ingen smäll just på magen i alla fall.

Är det någon mer här inne som rider? Hur resonerar ni i om man ska fortsätta rida eller sluta medan man är gravid?

Usch va jobbigt! Om du känner dig mkt orolig bör du åka till gynakuten så du får lugna dig lite inte bra för varken dig eller barn om du går runt orolig o stressad över d!

Jag kan bara säga det att en vinter när jag väntade min första son så va jag påväg ner för en backe o hade mina uggs på mig o dom blev snorhala o jag flög bokstavligt upp i luften o ramla ner plattfall på rumpa och rygg men inget hände med bebis! Nu är ju du inte i v 20 som jag var då så jag tror inte att det är någon fara med din bebis den ligger väldigt skyddat! Lycka till! *Kram*
  • Tingeliiiing
    snerkan skrev 2014-06-22 06:46:15 följande:

Jag har just beställt en sån doppler/angelsound!:s någon som testat sådan?:)

Jag har en hemma o har hittat hjärtat flera gånger nu
  • Tingeliiiing
    anyword skrev 2014-06-22 09:34:47 följande:
    Man ska inte bli rädd om man "hittar" pulsen och räknar ihop den till 80 slag per minut (foster ska ha 120-160). Det är lätt att hitta sin egen stora kroppspulsåder istället för bebisen!
    Barnets slår mkt snabbare som en häst som springer o vår slår mkt långsammare man märker snabbt skillnad om man hittar både sin o sin bebis hjärta
  • Tingeliiiing
    GossipGirl skrev 2014-06-23 19:53:31 följande:

Imorgon ska vi på KUB! Känns väldigt pirrigt. Hoppas att allt ser bra.

Det ska jag med i morgon kl 9:20
  • Tingeliiiing

Kub avklarat 1:19416

Blev framflyttad till v 12+5 bf 31/12

Men jag stannar gärna i denna tråd om jag får!

• Tingeliiiing
    Snuusan skrev 2014-06-24 10:14:21 följande:
    Gud va underbart att få se! Grattis :)
    Åh tack ???? ja det va härligt o se!
  • Tingeliiiing
    Tingeliiiing skrev 2014-06-24 12:28:56 följande:
    Åh tack ???? ja det va härligt o se!
    Oj menade inga ?? Utan en glad gubbe
  • Tingeliiiing
    lislis89 skrev 2014-06-27 14:40:44 följande:

Hej igen allihop! Undrar bara lite om det är någon som har börjat kolla på gravidförsäkringar? Och ni som har tidigare graviditeter, vad har ni haft tidigare?

Jag hade gravidförsäkring hos Trygg-Hansa och har det även denna gång och även mina två barn är försäkrade hos dom med deras trygga barn försäkring
Svar på tråden BF Januari 2015