mariaheterjag skrev 2014-09-12 18:03:02 följande:
Jag var hos barnmorskan igår men hon tog inget sf-mått? Sa bara att livmodern gick upp till naveln nu. Vi tog heller inga prover. Gjorde ni andra det? Kanske var för att jag sa att jag mådde bra. Hjärtslagen var i alla fall 140.
Däremot började vi prata lite om förlossningen då jag känner mig lite orolig. Jag ska få gå till en läkare och kolla så att mina bristningar jag fick med första barnet verkligen är helt läkta och inte riskerar att spricka upp igen. Jag tror iofs det men kan vara skönt med en försäkran. Sen började vi även prata om bedövning som man kan få under slutskedet av förlossningen, typ när man ska krysta och ska lägga upp en plan för det sedan. Kändes bra att börja fundera lite redan nu!
Jag har fått samma känsla då jag varit senaste gången att de inte kolla så noga.. urinprov t.ex. har jag inte tagit sen inskrivningen i v 8 och är ju nu i v 24. De har inte heller kollat vikten,blodtryck,hb och sist kolla de inte hjärtljud heller eftersom vi skulle på ultraljud samma dag.
Då jag väntade första barnet var jag ju ofta på kontroll men nu andra gången verkar det inte vara lika viktigt.. :/