![bejb](/avatar/thumb/bejb/0429292518b24ddad43188b0221cbddb.jpg)
-
jag är i v 5+6 idag ovh jag mådde toppen ännu förra torsdag men dagen efter då jag gick in i sjätte veckan började illamåendet :( imorgon ringer jag till läkare och hör för såhär klarar jag inte av att må. Samma var det förra graviditeten då kräktes jag v6-v20 ungefär.. och hade en riktigt jobbig halsbränna då också. Men det har jag ju sluppit nu..hittills iallafallescapee skrev 2014-05-15 11:19:25 följande:Jag har bf den 10/1 tror jag... Är i V5+3... Har nästan inga symtom heller. Kissar ofta, lite lite ont i brösten... Knappt märkbart. Svullen mage, typ mensvärk. Ont i både svank å mage.., sen är ja trött till å från.. Hungrig väldigt ofta också... Gjorde vul igår å ovanför är så står de hur de gick !
-
tack och lov att jag inte jobbar. hela veckan måndag till fredag har jag spenderat förmiddagarna (och även eftermiddagarna vissa dagar) på soffan och försökt att inte börja spy :/
fy jag har så dåligt samvete då jag inte orkat vara en bättre mamma åt min lilla tjej. hon har igen varit så söt och kommit och strykt handen på magen och sagt "aahaa mamma gulla" :) snart 2 år men verkar på något vis vara så mycket större och förståndigare helt plötsligt. imorgon får hon åka till sin mormor & morfar och sova över för gubben och jag ska på dejt på kvällen..hoppas man skulle få må lite bättre en liten stund iallafall.
nästa vecka ringer jag till läkare om det fortsätter såhär.. har ju knappt kunnat äta på hela veckan och gått ner 2 kg redan -
jag är i v 6+2 och mår så j*vla illa hela morgon och förmiddag..först mot kvällen börjar det reda upp sig. Spyr inte,men har ingen matlust och känner mig äcklad av allt,fast jag är jättehungrig.
Försöker äta något smått ofta och drickat vatten. Provat sea band också men de hade ingen effekt eller så hittade jag inte den rätta punkten. Så just nu känns det inte så kul :( Hoppas det går om snart -
sissi81 skrev 2014-05-19 07:20:45 följande:Till er som mår illa......jag fick tipset av min BM första o andra graviditeten att ta åksjuketabletter (postafen) mot illamåeendet. Tog 1/2 tablett per dag de första veckorna o kände aldrig av illamåeendet igen. Jag kunde tagit en hel tablett också enligt henne men testade 1/2 och det räckte för mej.
Bor i Finland. Var till apotek i helgen,men enda hjälpmedlet de kunde erbjuda var ses band. Och de funkar inte på mig :( verkar vara svårare att äta nån medicin här :( -
Atja skrev 2014-05-19 06:50:33 följande:Jaha, jag packar väl ihop mitt och byter tråd igen ;') Fick tidigt missfall imorse och det var inte oväntat då mina gravtest sjönk i styrka :( Besvikelsen är ju enorm men jag har varit väldigt ödmjuk och inte tillåtit mig att bli för glad så därför känns det helt okej för mig ändå, nya tag nästa äl. Lycka till alla
Beklagar! Sköt om dej och hoppas du inte behöver vänta länge till innan plus! Kram -
Jaaahapp. Har pratat med en läkare nu om illamåendet,det enda hon kunde skriva ut var något som lägger ett"lock" så inte magsyran ska smita uppåt, alltså mot halsbränna. Och så rekommenderade hon akupunktur..funkar det,nån som vet!?? Lite skit bara att jag måste köra 100 km för att få akupunktur,och jag börjar ju må illa i bilen också. Blä.. Nu blev jag riktigt uppgiven! Vad har vi gett oss in på nu igen ;(
-
maarny skrev 2014-05-20 07:43:42 följande:Knep mot illamående, åksjuketabletterna postafen finns på apoteket plus en rejäl hög bananer på nattduksbordet ;) funkat bra för mig som gått från inga symptom till grymt illamående. Vaknar mitt i natten i en svettig pöl och har panik, då är det en banan i munnen direkt som hjälper. Även om det just då är det äckligaste som finns så desto snabbare jag får i mig bananen desto snabbare blir jag bra. Man blir trött av tabletter och sover med än normalt, en nackdel just nu när jag ligger.på Mallorca och vill se ön men hellre de än illamående. ( jag mår illa även dagtid) Lycka till!
Jag mår också otroligt illa. Blää!! Försöker med sea band,men tycker de har ingen effekt. Jag är sååå hungrig,men genast jag ska äta något så går de bara inte. Förra graviditeten mådde jag också illa,men då blev de bra efter kräkandet på morgon,men nu spyr jag inte utan mår bara dåligt och är hungrig hela dan. Banan går tyvärr inte just nu heller..hann ta 2 tuggor och så kom de nästan upp igen. Bor i finland och här skriver läkare inte ut nån medicin alls mot illamående(varför vet jag inte??!) det enda läkarn rekommendera var akupunktur som jag måste köra 100 km tur-retur för att slippa till. Och man mår ju inte så vidare i bilen heller :/ hoppas du kan njuta lite också och inte bara må illa nu -
sissi81 skrev 2014-05-20 11:59:59 följande:Du har ingen möjlighet att nån köper postafen (åksjuketabletter)i sverige till dej o skickar. 1/2 om dagen gör undervärk på mej.
Förstår bara inte hur det kan vara så svårt att få äta de här då ni i sverige får äta dom... De är ju riskfritt?? -
Väntande skrev 2014-05-20 20:12:16 följande:Nu har jag mått illa sedan jag vaknade imorse ... Jag pallar inte mer!!! Någon annan som mår så här sjukt illa??? Jag spyr inte, men det känns som att jag åkt båt på öppet hav i flera veckor. Det tvärgungar!!! Så att jag nästan måste stödja mig när jag står upp för att det gungar så mycket! Har mått illa sedan en vecka tillbaka, men den här dagen slår alla tidigare :/ det värsta är att jag ska jobba imorgon å jag har ingen aning om hur jag ska lyckas med det om jag vaknar så här igen! Jag pendlar ju dessutom och illamåendet blir värre då ... Kan man få något utskrivet!? Vad fan gör man?? Alltså - det är gungandet som är värst för jag kan knappt stå upp.
Vi sitter i samma båt! :( ja har haft de så i 2 v o inget hjälper!! Man känner ju sig så svag o ynklig. Hoppas det lättar snart -
Tack och lov en dag utan illamående-hittills!! Såhär bra har jag inte mått på två veckor! Har kunnat äta både lite frukost,en saftglass och 2 köttpiroger till lunch! Halleluja! Och så fick jag tag på postafen på apoteket!! :)
Vi hade tänkt vänta tills efter ultraljudet i v 12,men jag vet inte..börjar vara svårt att hålla hemligt nu tycker jag. Kan ju inte åka utanför hemmet då jag mår så dåligt hela tiden.. på söndag ska vi iallafall ha 2 års kalas för vår älskade dotter och då kommer våra familjer hit. Kanske vi borde berätta då iallafall så har man nån man kan ventilera lite med