Inlägg från: bejb |Visa alla inlägg
  • bejb

BF Januari 2015

Man tar så för givet att må bra. Har ju haft ett konstant illamående nu 2 v men igår och tydligen idag också går det mycket bättre och jag kan nästan äta helt normalt! Man får ju sån energi och blir så glad då man orkar lite igen!! Hoppas det vänt nu!

• bejb
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-22 23:10:20 följande:
    Åh precis samma här! Har ett barn som är född maj-12 och ville ha ett skolår emellan. Men eftersom förra graviditeten var tung, vi höll på att förlora henne i PSD, kolik, osv var vi länge osäkra på om vi hade ork att gå igenom allt en gång till - så här är vi, med två skolår emellan, men lika bra ändå!
    Vi har också en tjej född i maj och lillebror/lillasyster kommer i januari så de blir 2år och 8 mån emellan ungefär. Sist försökte vi ju ett halvår men nu tog det sig på första försöket. Hade gärna velat ha 3 år emellan,men nu blev de såhär istället och nöjda är vi ändå :)
  • bejb

Var på inskrivning idag i v 7+3. Nästa gång blir först 5.8?! Tycker det låt väldigt avlägset.. Då e jag ju redan i v 18. Detta pga att de har semester i juli. Men ultra får vi åka på kring midsommar så då får man ju se lite så allt står rätt till. Vi gjorde inget kub sist utan de kolla bara nacksvullnad på ul. Tror det blir så igen.

• bejb

Har ju fått må lite bättre nu några dagar och trodde det vänt,men idag har varit en mardröm! Har vänt sig i magen genast jag ätit nåt.. Och nu på eftermiddagen kunde ja inte hålla tillbaka så då kom allt upp. Känner mig helt utslagen och eländig :( gubben på jobb till 22 och ensam hemma med dottern. Ingen som kan komma och sköta henne en stund. Orkade inte hålla mig och började gråta och då kom min lilla älskling och sa "mamma lessen inte grååta" har världens underbaraste dotter. Tack o liv för att hon finns dagar som denna då allt känns så jobbigt. Måste bara få gnälla av mig lite

• bejb
    maarny skrev 2014-05-30 10:54:51 följande:
    Någon som ökat i vikt än? Jag har +2,5KG :( äter nästan hela tiden för att slippa må illa så det är ju förklaringen. Hoppas verkligen illamåendet försvinner snart.
    i v 8+0 och gått ner 3 kg hittills. har ju inte mått så bra :/
  • bejb

bokade tid till första ultraljudet igår,så om ca 2v är det dags. Vi gör inget kub test utan tänker bara kolla på ultraljudet så allt ser bra ut. så gjorde vi sist också och bra gick det. Varken sambon eller jag vill ta reda på för mycket.. det blir som det blir och vi är båda unga och friska så man får bara hoppas att allt går bra :)

mitt illamående har blivit lite bättre.. senaste veckan har varit ganska jobbig,men nu har jag igen mått bra 2 dagar så skönt att det kommer nån sån dag emellanåt också så man kan ladda med lite energi och får ner mat :)

• bejb
    Sagolina skrev 2014-06-04 08:43:38 följande:
    Har lärt mig hantera illamåendet bättre, mycket vatten och frukt är min lösning, så livet har återvänt till det vanliga. Lite extra trött, sonens tidiga mornar känns inte särskilt kul, men satsar på att vila lite under dagen när han sover.

Har ni berättat för släkt och vänner redan? Vi har inte berättat åt familjerna ännu, men känns som om det börjar bli dags. När vi väntade sonen berättade vi efter vul i v12 åt de närmaste och vid jul, v16 fick resten veta. Nu tror jag det blir svårt att hålla hemligt så länge, sommar och magen sväller redan, så går inte lätt att dölja snart.
    Skönt att du hittat något som lindrat! Jag försöker att inte tvinga i mig något alls för det slutar bara dåligt.. istället tar jag bara det jag får i mig och försöker vara nöjd me det. Går ju bra än så länge,men vill ju inte gå upp alltför mycket i vikt heller. På inskrivningen hade jag ju gått ner men tar väl inte länge innan det vänder.

Vi berättade åt föräldrar syskon med familjer för en vecka sen och denhär veckan har jag berättat åt 2 av mina närmaste vänner. Känns skönt att inte vara alldeles ensam med detta heller då man inte mår så bra. Men på fredag går jag in i v 10 så hoppas det börjar vända snart..
  • bejb
    Väntande skrev 2014-06-04 13:55:15 följande:
    (Jag åt en panpizza till frukost ...) SKAMMEN!! :/

Kunde inte komma på något jag skulle klara av å äta utom det - å jag var sååå hungrig! Kommer jag aldrig våga säga till någon utom er här inne! Man ska ju fortsätta träna å äta bra, så jag får superångesten!!! Det var inte så fokuserat för tio år sedan när jag väntade första, det var mer "ät vad du vill, det är du värd", haha. Men det känns mer pressat 2014 att man ska gymma och äta skitbra mat hela dagarna ... Någon som känner igen sig?
    Du ska inte ha dåligt samvete eller skuldkänslor för att du inte får i dig så nyttig mat för tillfället. Då du får tillbaka matlusten och kan börja äta lite mer normalt igen så får du försöka få i dig mer hälsosam mat.
    Jag tog upp detta då jag var på inskrivningen och berättade att jag hade dåligt samvete då jag inte får i mig nån ordentlig mat,men hon lugnade mig bara och sa fostret får i sig det den behöver ändå (det blir istället mamman som blir helt utan energi och ork..) Hon rekommenderade mig att ta lite multitabs så jag får i mig folsyran,mineraler och annat nyttigt. Då/Om illamåendet avtar nån gång får jag försöka få i mig lite bättre mat igen.
  • bejb

Tur att inte gravidspyttor smittar! stackars lilla dottern kom in på toan och såg där jag låg med huvudet i byttan! :/ I vecka 10 nu, och andra spyan hittills. Sist spydde jag ju dagligen,men nu har jag istället obehag för mat och illamående från morgon till kväll. Efter denna graviditet blir det inga flera kan jag lova! Fy fan!!!

• bejb
    Almagest skrev 2014-06-13 09:25:53 följande:
    Jag är också supersvullen. Folk har börjat snegla, och det är jobbigt, för jag är bara i vecka nio, vill inte berätta än. :/ Ingen utåtbuktande navel dock, men det fick jag aldrig med förra barnet, man är skapt så olika. :)
    Jag har ju haft lite mammamage från förra graviditeten och nu är magen ju lite uppsvälld också så jag ser ut att vara i v 15 redan.. :) Men är bara i v 11 ännu. Vi har ännu bara berättat åt de närmaste men småningom börjar det väl synas (och höras på byn) Då man som vi bor i en liten by så vet ju alla genast vad det är frågan om då man börjar springa till den lilla rådgivningsbyrån här i byn på kontroller :)

Svar på tråden BF Januari 2015