Sagolina skrev 2014-06-04 08:43:38 följande:
Har lärt mig hantera illamåendet bättre, mycket vatten och frukt är min lösning, så livet har återvänt till det vanliga. Lite extra trött, sonens tidiga mornar känns inte särskilt kul, men satsar på att vila lite under dagen när han sover.
Har ni berättat för släkt och vänner redan? Vi har inte berättat åt familjerna ännu, men känns som om det börjar bli dags. När vi väntade sonen berättade vi efter vul i v12 åt de närmaste och vid jul, v16 fick resten veta. Nu tror jag det blir svårt att hålla hemligt så länge, sommar och magen sväller redan, så går inte lätt att dölja snart.
Skönt att du hittat något som lindrat! Jag försöker att inte tvinga i mig något alls för det slutar bara dåligt.. istället tar jag bara det jag får i mig och försöker vara nöjd me det. Går ju bra än så länge,men vill ju inte gå upp alltför mycket i vikt heller. På inskrivningen hade jag ju gått ner men tar väl inte länge innan det vänder.
Vi berättade åt föräldrar syskon med familjer för en vecka sen och denhär veckan har jag berättat åt 2 av mina närmaste vänner. Känns skönt att inte vara alldeles ensam med detta heller då man inte mår så bra. Men på fredag går jag in i v 10 så hoppas det börjar vända snart..