Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

BF Januari 2015

Jag tyckte det var mysigt på bb! Vi var kvar 2 nätter förra gången sen hade de inte plats för oss mer. Annars hade jag nog stannat en natt till tyckte de var skönt att dom kollade till en och fråga hur det gick osv. Bra att få hjälp med amning och sånt. Men nu är det ju annorlunda eftersom att vi vill hem till storebror antar jag. Skulle inte vilja åka hem direkt dock utan en natt vill jag nog stanna kvar och vila i alla fall.

• mariaheterjag

Hej hur mår ni alla! God fortsättning och hoppas ni har eller har haft en mysig jul

Jag är i vecka 38 nu och börjar verkligen bli nervös inför förlossningen. På julaftonsnatten fick jag som värkar som verkligen gjorde ont, det kom och gick under någon/några timmar. Blev jättenervös och kände verkligen "nej inte nu jag orkar inte". Men sen slutade det bara och i natt var allt lugnt. Så det kanske berodde på överansträngning eller något. Vi firade jul med 11 personer hemma hos oss så det var ganska fullt upp även om jag försökte ta det lugnt.

I alla fall så känner jag mig så opepp på att föda Skulle vilja bli glad av värkar och tänka ja nu sätter det igång. Istället känns det som att jag bara vill skjuta upp allt.

• mariaheterjag

Ja det går väl lite upp och ned för mig med. Men har haft en svacka de sista dagarna. Förra gången var jag nog mer förväntansfull och liksom nyfiken. Men nu när man redan gjort det så känns själva förlossningen mest som en transportsträcka som jag vill ha avklarad. Helst med så lite smärta som möjligt!

• mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-27 16:09:16 följande:

Jag fick ont i magen igår kväll/natt, liksom övre delen av ryggen och magen. Den blir alldeles hård och spänd. Tänker att det är tarmarna som hamnar i kläm och är tröga pga all julmat. Gjorde ont att vända sig om. Känner av det nu med, som att jag är jättehungrig eller stenhård i magen. Men det är koncentrerat över magen. Min mage är verkligen känslig nu.

Jag vet inte om du ligger i riskzonen för det men till mig som har högt blodtryck har de sagt att jag måste vara uppmärksam på symptom som ont i övre delen av magen då det kan var havandeskapsförgiftning. Du har inga andra tecken på något sådant? Typ svullnat mkt eller så? Annars kan det säkert vara julmaten också
  • mariaheterjag

Jag tror att en del av slemproppen kanske gick idag. Fick blod på pappret när jag torka mig efter toalettbesök. Både färskt och liksom mer brunt. Men bara väldigt lite. I natt hade jag som onda sammandragningar hela natten. Känns som att det kan vara dags att packa väskan snart?

Det här är helt nytt för mig, när mitt första barn föddes hade jag inga somhelst sammandragningar eller känningar innan utan det drog bara igång. Slemproppen gick med ett plopp i badkaret strax innan vi åkte till förlossningen. Men nu verkar det kunna bli én mer utdragen process...

• mariaheterjag
    akita skrev 2014-12-29 10:40:42 följande:

Vad ska man egentligen göra om slemproppen går? Ska man ringa in då eller bara avvakta?

Man kan nog avvakta. Men jag visste inte om det verkligen var slemproppen för var mer som en liten blödning så jag ringde förlossningen och de sa att det lät helt normalt. Fortsatte att komma mer under dagen igår och även lite idag så den släpper väl lite i taget....
  • mariaheterjag
    4loveandlemons skrev 2014-12-30 09:24:23 följande:

Hej alla! Jag ligger här på bb och myser med en liten dotter som valde att titta ut igår kväll, en vecka före bf. Livet är underbart!

Grattis! Vad härliigt!
  • mariaheterjag
    snerkan skrev 2014-12-29 23:20:04 följande:

Usch jag oroar mig mer o mer för förlossningen!:/ vill bara att det ska sätta igång så jag har något att fokusera på.

Är livrädd att värkarna ska stanna av o att han ska fastna med huvudet :s

hua!

Jag vill också att det ska sätta igång! Är så jobbigt med denna väntan. Har ju egentligen 2 veckor kvar till bf men fick lätt havandeskapsförgiftning konstaterad igår så nu oroar jag mig för det och vill bara att bebis ska komma ut....

Blev undersökt av läkare igår och hon sa att tappen var väldigt mjuk samt att jag var lite öppen. Men i natt var det extremt lugnt, inte en endaste värk.
  • mariaheterjag
    Sunnan skrev 2014-12-30 14:35:37 följande:

Grattis 4lovea­ndlemo­ns!

Här är det BF idag men livmodertappen är helt omogen så ingen spontan förlossning i sikte. Däremot bestämdes det att det blir igångsättning på torsdag - så nu är det bara att ladda!

Spännande! Då är det bara två dagar kvar för dig
  • mariaheterjag
    snerkan skrev 2014-12-30 17:40:52 följande:

Oj gör de något åt havandeskapsförgiftningen då? Då förstår jag verkligen att du vill att det ska komma igång!

Nä det verkar inte som det eftersom att jag ändå mår "bra". Vi var på Danderyd igår och då kollade de verkligen allt som går med mig och bebisen och sen tog de beslutet att jag fick åka hem. Ska komma tillbaks på fredag för likadan kontroll igen. Om jag blir sämre på någotvis ska de sätta igång mig men de vill helst att det ska starta av sig själv. Funderar på att försöka få igångsättning på fredag hursomhelst, läst att man på vissa ställen gör de vid havandeskapsförgiftning efter vecka 36 oavsett vilken grav just för att det ändå finns en risk även om de säger att den är inte är så stor.
Svar på tråden BF Januari 2015