Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

BF Januari 2015

escapee skrev 2014-12-18 12:18:27 följande:

Ja? Eller varför skulle hon inte kunna bedöma de redan menar du? Ja är ju ett komplicerat fall då ja har endometrios också å har en del smärtor.. Så dom vill inte att jag e gravid "för länge", sen vill dom helst inte göra en igångsättning heller då de e stor risk för förstföderskor att de blir snitt då... Åh eftersom man intw vet hur mina organ ligger på insidan (av Endometriosen) så vill man helst inte öppna mig!

Aha då förstår jag precis.

Jag tänkte på dom som går över tiden och behöver det, och då bestäms det ju inte i förtid trodde jag.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    Modesty1972 skrev 2014-12-21 17:26:33 följande:

Det är kanske olika på olika sjukhus. Får ni ett rum för er själva brukar det inte vara några problem ... men om det är en sal med flera brukar man inte få ta emot några besök på rummet - men man kan ofta ta emot besök någon annanstans. Detta är min erfarenhet - så det finns säkert fler varianter...

Jag vet redan att vårt BB har besöksförbud pga RS viruset som just nu är på sin peak.
  • LängtansBlåaBlomma

Vi tänkte stanna så länge vi kan, och få tips och råd, eftersom vi är förstagångsföräldrar. Men visst, det vet man inte i förväg förstås, vi kanske bara vill hem till verkligheten :) för jag förstår att det är en annorlunda sluten värld på BB.

• LängtansBlåaBlomma
    Sunnan skrev 2014-12-23 06:27:38 följande:

Åh självömkan! Gick precis in i v 40 (39+0) och har drabbats av magsjuka, sannolikt vinterkräksjukan. Har varit uppe sen kl 3 och spyr som en gris. Maken mår bra änsålänge men det är nog bara en tidsfråga innan han blir sjuk också. Julen är inställd för vår del iaf

:( nej vad trist!
  • LängtansBlåaBlomma

Maria: Det går upp och ner för mig med. Just nu är jag lite rastlös och skulle kunna åka in nu. Sen kan jag vara trött och tänka att nu ikväll orkar jag inte.

Överlag mår jag bra och väntar gärna en vecka till, jag trivs med att vara gravid och mår i stort sett som vanligt. Samtidigt är jag förväntansfull och nyfiken inför förlossningen.

• LängtansBlåaBlomma

Jag fick ont i magen igår kväll/natt, liksom övre delen av ryggen och magen. Den blir alldeles hård och spänd. Tänker att det är tarmarna som hamnar i kläm och är tröga pga all julmat. Gjorde ont att vända sig om. Känner av det nu med, som att jag är jättehungrig eller stenhård i magen. Men det är koncentrerat över magen. Min mage är verkligen känslig nu.

• LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2014-12-27 17:04:02 följande:

Jag vet inte om du ligger i riskzonen för det men till mig som har högt blodtryck har de sagt att jag måste vara uppmärksam på symptom som ont i övre delen av magen då det kan var havandeskapsförgiftning. Du har inga andra tecken på något sådant? Typ svullnat mkt eller så? Annars kan det säkert vara julmaten också

Jag hade ju ont i det revbenen tidigare (ca v 24-36) och fick diagnosen Tietzes syndrom. Sen nu när jag under en vecka hade svullna fötter och händer tog jag prover på gallvärdet vilket var normalt. Så jag tror inte det. Säkert julmat :)
  • LängtansBlåaBlomma

Jag är redan uttråkad, fem dagar INNAN bf! Hur ska det då gå om jag går över tiden?!

• LängtansBlåaBlomma
    akita skrev 2014-12-28 01:38:34 följande:

Gör som jag, starta en massa småprojekt att fördriva tiden med. :)

Ska lära mig att sy muddar på en pyjamas jag köpte, stickar fortfarande på en babyfilt och planerar en babybok. Har tusen idéer till som jag skulle kunna sätta igång, men tror inte att tiden kommer räcka till med en vecka kvar till BF. :)

Måste hitta på lite såntq. Göra i ordning kläderna och bädda spjälsängen är jag redan klar med. men nåt ska jag väl komma på. Lite tråkigt i längden bara att surfa på familjeliv och se serier.
Svar på tråden BF Januari 2015