Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

BF Januari 2015

Jag har en fråga: hur gör ni som har bil med babyskyddet? Ha bebisen i framsätet eller baksätet? Det verkar som att framsätet känns bäst då jag kan ha den nära, samtidigt som att jag kanske koncentrerar mig bättre på körningen om jag har den bak. Och isofixfästen har vi dessutom bara i baksätet. Hur gör ni?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma

Det kommer nog bli bak, av praktiska skäl. Men känns inte helt bra heller, om man vill kunna klappa på barnet eller peta in nappen.

• LängtansBlåaBlomma
    Isola88 skrev 2014-10-30 20:24:28 följande:

Jag tänker att man får sträcka bak en hand och lugna lite och prata och annars är det bara att stanna om bebisen blir jätte ledsen. Det blir mest praktiskt att ha båda barnen bak, för att slippa koppla ur airbagen fram.

Man kan ju ändå inte göra så mycket när man kör.
  • LängtansBlåaBlomma
    Bettanspettan skrev 2014-11-06 21:30:47 följande:

Har ni testat blutsaft? Ger ju lite extra järn iaf. Jag har också ätit niferex ett tag.

Var hos bm igår igen. Står fortfarande still på inskrivnings vikten, inte gått upp ett gram! Men sf måttet var 30 cm vilket är över översta kurvan så bebis växer som den ska ändå.

Jag har haft problem med en nerv som kommer i kläm i ljumsken ganska länge men idag har det blivit ännu värre. Hela mitt vänstra lår domnar bort nu vilket känns väldigt obehagligt. Hoppas verkligen att havandeskapspenningen går igenom!

Jag väger mig inte längre hos bm. Gjorde det på inskrivningen och sen i typ v 25 på egen begäran. Enligt min egen våg har jag gått upp 3kg men magen ligger på 30 cm precis på kurvan så jag känner mig nöjd även om jag får huvudbry varför jag inte går upp mer, barnet väger ju också??
  • LängtansBlåaBlomma
    snerkan skrev 2014-11-11 22:10:10 följande:

Ett tips är ferronol som är ett liknande kosttillskott som blutsaft, men innehåller lite mer järn än blutsaft. :)

Jag har äntligen fått boka tid för lägeskontroll med ul!:) blir om ca en månad, kommer vara i v 36, då är de även beredda att göra ett vändningsförsök om han ligger fel. :s

Har era bm börjat kolla om bebisarna är fixerade?:)

Ja, min bebis har legat åt rätt håll i flera veckor nu (är i v 33) men huvudet är inte fixerat utan ruckbar. Känns skönt att den troligen inte kommer vända sig i säte, nu är det lite för trångt för såna akrobatiska övningar.
  • LängtansBlåaBlomma
    Sunnan skrev 2014-11-12 22:43:33 följande:

Min låg med huvudet neråt och hade gjort så i flera veckor...tills igårkväll när den bestämde sig för att göra en kullerbytta så nu ligger den i säte Jag hoppas innerligt att den snurrar tillbaka igen inom kort!

v 33+0 idag och pga min diabetes kommer vändningsförsök inte bli aktuellt så jag är utelämnad till bebisens samarbetsvilja.

www.google.se/url&source=web&rct=j&ei=Z1NkVPriIIv3av7HgYgL&url=m.youtube.com/watch%3Fv%3DQjhktDYkPKU&ved=0CB0QtwIwAQ&usg=AFQjCNGXCvPEr2uJzP_XthLyuH-hG6Ab7g&sig2=Xt_aUtKydZmw-zC3jNfdyQ

Prova det här?
  • LängtansBlåaBlomma
    Inkaaa skrev 2014-11-13 19:45:07 följande:

Hur vet man om bäbisen har huvudet neråt? Kan man kolla det själv? :)

Jag känner att det sparkar vid övre delen av magen.
  • LängtansBlåaBlomma

Har ni fysiska jobb som fått havandeskapspenning? Jag mår överlag bra och ska jobba tills 3 v innan förlossning.

Svar på tråden BF Januari 2015