Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

BF Januari 2015

Qaroliine skrev 2014-08-12 12:43:46 följande:

Min första är född i slutet av dec och hon kunde aldrig använda kortärmad body utan att ligga inlindad i en filt. Det var en kall vinter förvisso men vi hade ca 20-21 grader inomhus.

Första tre mån hade vi långärmat på henne.

Kan man ha på en liten kofta om det är kallt?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma

Jag började känna i v 18, 19 när jag förstod vad det var. Nu känner jag det då och då (19+5). Känns som små buffar och som att den rullar runt. Har känt med handen några gånger. Men sparkar är det ju inte än, snarare bara fosterrörelser.

• LängtansBlåaBlomma
    Vinterdröm skrev 2014-08-14 08:42:05 följande:

Kände av 4 små puffar på jobbet häromdagen, säkert för att jag satt stilla och kunde notera dem. Kändes som någon petade mig i magen innifrån. Sedan dess har jag inte känt något och är nu i v 19+4. Häftig känsla!  Innan har det mest varit bubbel och ibland som att jag har fått några sekunders håll i livmodern, men det har nog inte varit riktiga fosterrörelser. Hoppas på att känna mer buffar snart.

Jag känner mest när jag sitter eller ligger ner. Då blir jag glad.
  • LängtansBlåaBlomma

För noh

Broddelina skrev 2014-08-15 15:52:45 följande:

Hej!

Förlossning beräknat till den 28/1 och det är den första bebisen i magen för min del :) Har redan tre stycken fina bonusbarn som nu får en till liten syskonknodd. Är superexalterad! Är i vecka 16 +2 just nu och har inte känt av varken sparkar eller hicka. Magen började synas denna veckan. Hur är det med era magar? Syns de mycket? 

För mig började det synas i vecka 19. Ungefär samtidigt började jag känna "popcorn" i magen.
  • LängtansBlåaBlomma

Var på rul för knappt två veckor sedan och vill dit igen! Se min lilla tjej sparka, vinka och sno runt. Jag längtar efter henne så jag nästan får krupp!

• LängtansBlåaBlomma

Tråkigt, Modesty, man vill ju "följa med" under rul, ha en bm som stannar upp och berättar vad hon ser, och är pedagogisk. Jag är nöjd med min ultraljudsbarnmorska förutom att hon var försenad och tog ganska tråkiga foton mot hur fint vi såg babyn. Men det ser jag som mindre viktigt eftersom bebisen ändå kommer i egen hög person om några månader.

• LängtansBlåaBlomma
    Modesty1972 skrev 2014-08-20 07:13:44 följande:

Ja, det var tråkigt... Kollegan var ju bra... funderar på att ringa och berätta- om hon inte får veta hur man upplever det så får hon ju inte möjligheten att ändra sig.

Egentligen det mest kloka du kan göra. Annars får hon ingen feedback eftersom hon oftast jobbar ensam.
  • LängtansBlåaBlomma
    Bettanspettan skrev 2014-08-20 20:12:41 följande:

ÅÅh jag älskar att titta på förlossningsserier när jag är gravid. Började på "One born every minute" idag.

Hur kan man se den serien, finns den på nån webbplats, typ tv3 play?
  • LängtansBlåaBlomma
    Bettanspettan skrev 2014-08-20 21:29:22 följande:

Jag tankar hem men en hel del avsnitt finns på Youtube men otextat då. Det är från England.Nja, jag tycker inte det men jag vet inte om jag känt lika om detta vart min första graviditet.

Kanske ska se i undervisningssyfte ;) är inte alls orolig för förlossningen men det kan ju ändras.
  • LängtansBlåaBlomma

Verkar lite obehagligt å andra sidan att få massa bedövning i förebyggande syfte, och dropp som de tydligen sätter på alla föderskor där borta. Varför inte utgå från en naturlig förlossning och efterhand sätta in bedövning och lindring? Känns som att amerikansk sjukvård bara är skitskraj för eventuella fel och de stämningar som följer :/

Svar på tråden BF Januari 2015