BF Januari 2015
Min första är född i slutet av dec och hon kunde aldrig använda kortärmad body utan att ligga inlindad i en filt. Det var en kall vinter förvisso men vi hade ca 20-21 grader inomhus.
Första tre mån hade vi långärmat på henne.
Min första är född i slutet av dec och hon kunde aldrig använda kortärmad body utan att ligga inlindad i en filt. Det var en kall vinter förvisso men vi hade ca 20-21 grader inomhus.
Första tre mån hade vi långärmat på henne.
Jag började känna i v 18, 19 när jag förstod vad det var. Nu känner jag det då och då (19+5). Känns som små buffar och som att den rullar runt. Har känt med handen några gånger. Men sparkar är det ju inte än, snarare bara fosterrörelser.
Kände av 4 små puffar på jobbet häromdagen, säkert för att jag satt stilla och kunde notera dem. Kändes som någon petade mig i magen innifrån. Sedan dess har jag inte känt något och är nu i v 19+4. Häftig känsla! Innan har det mest varit bubbel och ibland som att jag har fått några sekunders håll i livmodern, men det har nog inte varit riktiga fosterrörelser. Hoppas på att känna mer buffar snart.
För noh
Hej!
Förlossning beräknat till den 28/1 och det är den första bebisen i magen för min del :) Har redan tre stycken fina bonusbarn som nu får en till liten syskonknodd. Är superexalterad! Är i vecka 16 +2 just nu och har inte känt av varken sparkar eller hicka. Magen började synas denna veckan. Hur är det med era magar? Syns de mycket?
Var på rul för knappt två veckor sedan och vill dit igen! Se min lilla tjej sparka, vinka och sno runt. Jag längtar efter henne så jag nästan får krupp!
Tråkigt, Modesty, man vill ju "följa med" under rul, ha en bm som stannar upp och berättar vad hon ser, och är pedagogisk. Jag är nöjd med min ultraljudsbarnmorska förutom att hon var försenad och tog ganska tråkiga foton mot hur fint vi såg babyn. Men det ser jag som mindre viktigt eftersom bebisen ändå kommer i egen hög person om några månader.
Ja, det var tråkigt... Kollegan var ju bra... funderar på att ringa och berätta- om hon inte får veta hur man upplever det så får hon ju inte möjligheten att ändra sig.
ÅÅh jag älskar att titta på förlossningsserier när jag är gravid. Började på "One born every minute" idag.
Jag tankar hem men en hel del avsnitt finns på Youtube men otextat då. Det är från England.Nja, jag tycker inte det men jag vet inte om jag känt lika om detta vart min första graviditet.
Verkar lite obehagligt å andra sidan att få massa bedövning i förebyggande syfte, och dropp som de tydligen sätter på alla föderskor där borta. Varför inte utgå från en naturlig förlossning och efterhand sätta in bedövning och lindring? Känns som att amerikansk sjukvård bara är skitskraj för eventuella fel och de stämningar som följer :/