Boken "Vaccinationer: risker och skador"
www.jacionline.org/article/S0091-6749(05)02128-7/fulltext
Questionaire---derived from the earlier Swedish study on anthroposophic children....
www.jacionline.org/article/S0091-6749(05)02128-7/fulltext
Nu spelar det iofs inte någon roll vad jag läst och inte läst, men biomedicin och näringslära har jag faktiskt också läst, om än bara på A-nivå.
Mitt specialområde är dock som du skriver fysik, men ett område inom fysiken som är väldigt statistiktungt,
Då jag även har forskarbakgrund har jag hjälpt medicinare med statistiken och är således medförfattare till en del inom medicinområdet.
Att ta upp antroposoferna som stöd för att vaccin skulle orsaka allergier är att dra väldigt långt gående paralleller.
Det finns mycket annat i den antroposofiska livsstilen som blivit ensamt studerat och har starkare korrelation än de studier du visar,
Att du tidigare inte varit påläst inom vaccin betyder inte att andra inte varit det. Vad jag kan se har ingen här i tråden varit odelat positiv till vaccin.
Du gör som du vill med dina barn, men du bör veta att du inte har vetenskapen bakom dig i ditt beslut.
En ganska bra sammanfattning om HPV-vaccin, med länkar till artiklar som länkar till studier.
www.skepticalraptor.com/skepticalraptorblog.php/one-stop-shop-science-myth-debunking-gardasil/