Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)
    "En mycket ovanlig men obehaglig biverkning är att barnet kan bli slappt och svårt att få kontakt med, vilket kan pågå från någon minut till en timme. Det är inte farligt, och inget av de få barn som har råkat ut för den här typen av reaktion har fått några kvarstående besvär".

Så står det på 1177.se som kommentar vad som kan ske i direkt anslutning till vaccination.

Hur kan man tycka att detta inte är allvarligt? Inte farligt? Alltså helt normalt med andra ord? Och hur kan man säga att barnen efter detta inte har fått några kvarstående besvär, har det överhuvudtaget gjorts någon uppföljning som går att läsa om någonstans? Troligen inte. 
    Om detta hände av någon annan anledning, någon annanstans, vilken förälder skulle inte då åka i ilfart till akuten?!

Vart går gränsen för hur allvarliga vaccinbiverkningar det får förekomma egentligen? 
  • Anonym (Vad pågår)
    Kofot skrev 2014-06-04 08:36:27 följande:
    Men allt är inte en konspiration.
    Faktum är att vaccinationer räddar barn från allt mellan invaliditet, svår sjukdom och t.om döden.
    Allt är knappast en konspiration nej. Men där det finns stora pengar att tjäna, finns det knappast enbart rent mjöl i påsen.

Faktum är att näringsrik föda, god hygien och rent vatten räddar barn från allt mellan invaliditet, svår sjukdom och t.om. döden.
  • Anonym (Vad pågår)
    Kofot skrev 2014-06-04 11:15:20 följande:
    Det jag tycker är mer intressant är vad som händer när man inte vaccinerar och barn drabbas av förlamningar, hjärnskador och kanske t.om dör.
    Det jag tycker är än mer intressant, är att detta händer ett oräkneligt antal människor som får läkemedel/vaccin.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Dr B) skrev 2014-06-04 23:45:03 följande:

...och ingen tjänar stora pengar på livsmedel, hygienprodukter och vattenrening???
    Jo det är väl självklart. Bra näringsrik mat, noggrann hygien vid sjukvård och rent vatten är ju grundförutsättningarna för liv och hälsa och undvikande av sjukdom. Det betalar jag gärna pengar för. 
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"