Boken "Vaccinationer: risker och skador"
Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-09 05:55:05 följande:
"välja vad man vill tro på"?. De två hemsidor du hänvisat till är fyllda med felaktigheter som sägs påvisa vaccins farlighet. Många har inte vett att sålla vad de läser utan sväljer med hull och hår allt som låter det minsta officiellt. Du länkar till en hemsida fylld med konspirationsteorier. Tycker du verkligen att det är en bra källa för föräldrar att använda när de ska fatta beslut om vaccin. Du kritiserar läkemedelsbolagens vinstintresse samtidigt som du länkar till antivaccinationssidor som säljer både böcker och "behandlingar" vars försäljning gynnas av att människor stor på de felaktigheter om vaccin de publicerar. Tycker du verkligen att det är en bra källa att använda när man fattar ett så viktigt beslut?
Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-09 09:18:04 följande:
Du tycks verkligen tro att du är någon sorts helt opartisk sanningssägare som bara "låter båda sidorna komma till tals". Det är beklagligt, eftersom din agenda är oerhört tydlig.ddata.over-blog.com/3/27/09/71/2012-2013/confid.pdf
Jag tycker det ser ut som att läkemedelsföretaget i fråga undanhåller allvarliga biverkningar och rentav väljer vad de ska göra känt för allmänheten? Har de forskat noggrant på varje fall för att kunna utesluta sambanden med vaccinet? Eller har läkemedelsföretaget samlat ihop alla sjukdomar och rapporter och sedan gissat sig till/valt ut själva vad som kanske kan ha samband med vaccinet? Och utifrån det alltså valt vad som ska stå med under biverkningar i produktresumén..
Är det kanske förfalskat material? Vad tror ni? Vad har ni för teorier/analyser/rätta svar?
Att ni presenterar intressanta kommentarer om de andra källorna jag presenterat som är från den sanna sidan(vetenskapen), än att diskutera om jag är en så kallad "foliehatt" eller ej skulle ge så mycket mer i diskussionen. Därför att det ni gör övertygar inte mig om någonting mer än att vissa människor har behov av att kalla folk saker som inte håller med om allt de säger.
Kommer ni inte med något tänkvärt på någon av de vettiga källorna/argumenten jag trots allt har emellanåt så får jag väl se det som att ni håller med om/tror på det? Eller att det helt enkelt bara rinner av er, ungefär som på teflonskallar?