Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Jag ska tala klarspråk för er som inte har läst någon immunologi eller förstått vad jag tidigare har skrivit i tråden.

Vare sig vi sprutar in rent kvicksilver, aluminium, saltsyra eller biodynamiskt odlade äpplen i blodomloppet, så är jag förbaskat skeptisk. För då har kroppen inte själv fått en chans att välja om det ska vara där eller ej, såsom när dessa ämnen går via alla kroppens barriärer som finns där av en anledning!

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-11 17:52:54 följande:
    Basalt i en diskussion om vaccin är väl ändå att vaccin inte ges intravenöst. Man bör också ta i beaktan vilka mängder av de olika ämnena det handlar om.

Men det är klart "argumentet" får mer styrka om man skriver "spruta in i blodomloppet" eller kvicksilver och saltsyra utan att kommentera vilka mängder det handlar om eller hur stora mängder vi får i oss på andra sätt.
    Vaccin som injiceras ges intramuskulärt eller subkutant. Det vet nog de flesta. Vilka mängder det handlar om och vilka mängder som är "ok" att spruta in är nog i slutändan en fråga jag helst skulle vilja ha svar på ifrån en som vet vad som händer på atomnivå när det sker. Så jag ska nog vända mig någon annanstans med den frågan.
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 17:59:40 följande:
    Här säger ju du det jag misstänkte. Du har din ståndpunkt och inga argument eller bevis kommer få dig att ångra dig. Du är ett hopplöst fall som jag hoppas söker hjälp.

Det finns överväldigande bevis för vaccins säkerhet och trots detta är du skeptisk, vad är då vitsen med tråden?
    Vitsen med tråden är att fler ska få upp ögonen för att det inte finns ett självklart svar i frågan om vaccinering.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (....) skrev 2014-05-11 17:46:29 följande:
    Du låter alltså inte tandläkaren laga dina barns tänder? Du använder inte flour i tandkrämen och du har ekologiska kläder på barnen och varken TV, dator eller mobil i deras närhet utan de bor i en koja i skogen med dig utan el och andra farligheter?
    Ja vi bor i en grankoja i skogen där vi äter barr och lyssnar på fåglarna. Vi har i och för sig bredbandsuppkoppling så då är jag väl egentligen en hycklare också.
  • Anonym (Vad pågår)

Tack för mig! Vi hörs och ses kanske i framtiden!

• Anonym (Vad pågår)

Drefk2000, ha det så bra nu. Och hoppas att du växer ifrån det.

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-11 19:13:02 följande:
    Vaccin ges i muskulatur och inte i blodbanan.
    Hål i huvudet..

Nä, släpp det, ta hand om er, vare sig ni vaccinerar er eller ej!
  • Anonym (Vad pågår)
    harmonisk skrev 2014-06-03 11:59:55 följande:
    Hej alla. Jag har läst igenom denna tråd och kan tydligt se att folk upplever att det finns oklarheter kring vacciner. Alla älskar sina barn och vill det bästa för dem. Vissa vill vaccinera sin barn och vissa vill inte det. Jag tycker det är så onödigt att döma och vara otrevliga mot varandra. Detta ämne drar upp massor med känslor pga att det handlar om det vi älskar mest; våra barn. Vad man än väljer att göra är det viktigt att ta medvetna beslut. Jag har sett många som vaccinerar utan att tänka efter och många som inte vaccinerar utan att tänka efter också. Ofta är beslutet baserat på rädsla. Men det jag kan se i denna tråd är människor som inte tänker efter innan de dömer andra föräldrar.

Jag tycker att det är jättebra att ifrågasätta vaccinationer, ifrågasätt allt och gör en egen bedömning! Men döm inte andra för deras val!

Min personliga uppfattning är att läkemedelsindustrin är otroligt styrd av vinstintresse och vaccinationer är en otroligt säker källa för vinst för dem. Vinstintresse finns även hos motståndarna såklart, i vår värld styrs det mesta av pengar.

Men eftersom det råder oklarheter kring vacciner tycker jag att detta borde tas på mer allvar och man borde låta oberoende forskare göra studier på kort sikt och lång sikt om alla vacciner på marknaden. Vilket faktiskt inte sker idag. Det enda som finns är ett stort bråk om saken.

Föräldrar borde inte ta upp den konflikten mot varandra. Om jag gör ett beslut kring mina barn behöver inte det betyda att en annan förälders beslut är fel.
    Kul att tråden fått liv igen! Och att det finns människor som respekterar andra människors valGlad
  • Anonym (Vad pågår)

http://www.naturalnews.com/045418_flu_shots_influenza_vaccines_mercury.html#

Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"