Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Kaktus skrev 2014-07-30 10:08:13 följande:

Äh, fan...nu hoppar jag in här igen. Händer inget i den gamla tråden och jag blir ofta sugen på att vara med i era diskussioner. Hoppas det inte gör något :)

Vår pojk började sova på sidan vid ca tre månader (är snart fyra mån). Vi lade ner honom på rygg o när vi vaknade hade han vänt sig på sida. Vi har inte vänt tillbaka honom utan låtit det vara så för annars sover han inte. Numera somnar han på sida och rullar under natten över på rygg och på andra sidan. Han har varit jättestabil och aldrig hamnat på mage. Han ligger i princip i stabilt sidoläge o då tänker jag att luftvägarna inte kan vara mer fria :) 

Vet att det finns kuddar man kan köpa för att lägga vid magen så de inte rullar åt det hållet. Men håll koll på honom på dagtid så ser du ju om han tenderar att vilja rulla över på mage.

Verkar inte som han vill rulla över på magen.. När han är vaken rullar han över på mage men det är som han vill sova på sidan och ligger stabilt med ena benet högt upp så där som en annan sover så tror inte han kommer över på mage..

När vi vaknar på morgonen när han ligger bredvid är det bästa han vet att ligga på sida mot mig och pilla mig i håret.. Och jag somnar som en stock varje gång. Hehe :)
  • vår sommar

Gud va skönt det är att ha er tjejer.. Utan er i den här tråden hade verkligen min vardag varit mycket tråkigare, osäkrare och ovis :)

Ni är guld värd :D

• vår sommar
    kerstinsmide skrev 2014-08-05 21:12:10 följande:

Min lilla donna är så jäääääkla varm. :( svettas som en tok. Vi kan inte ha flnstrena öppna för länge heller då brandröken från sala är överallt. Npgon som har nå tips? :/

Har du tillgång till fläkt? Sambon knöt fast två kylklampar framför fläkten här och det funkar perfekt som en egen ac. Lägg en handduk under så inte golvet blir blött.

Annars kan du kanske vadda henne med en ljummen trasa på handlederna, nacken/ryggen. Det funkar på Alfred.
  • vår sommar
    kerstinsmide skrev 2014-08-06 01:36:08 följande:

Blir så nojig med fläkten bara. Ska de inte ha mössa på sig då? Hahaha. Iom att det blåser och de är känsliga om huet? :P

Får testa det med kylklamparna. Och att kyla ner hennes säng! Smarta tjejer! :) <3

Du behöver ju inte rikta fläkten mot henne.. Våran går så den åker runt så det blir svalare i rummet.. Vi har ingen mössa och för oss har det gått bra men gör det som känns bäst för er ;)
  • vår sommar

Jag brukar massera Alfreds fötter när han har ont i magen.. Klämmer i mitten under foten. Då brukar det braka loss.. Brukar smörja in med olja.

• vår sommar

Tror verkligen inte man kan skämma bort en bebis.. Om dom vill bli guppade så ska de väll få bli det osv. Man har väll inte skaffat barn för att man ska uppfostra dom som hundar heller..

Man vill väll ge sitt barn allt man kan så varför kan man inte få göra det.. Man får ju bara sitt första barn en gång i livet..

Min mamma påminde mig här om dagen när jag satt och gulla med han att tänk på att nr ni tänker skaffa nästa barn så kommer inte den få alls lika mycket uppmärksamhet och de där stunderna man myser med dem blir färre för det finns en större som kräver uppmärksamhet..

Så jag tänker då ge min skatt allt han vill och lite till :)) tror inte han blir en dålig människa för att han fick för mycket kärlek.. Hehe

• vår sommar
    Fidelisen skrev 2014-08-12 20:49:30 följande:

Jag heter Catharina_G på insta om någon skulle vara intresserad av mitt liv.

Är också dålig på att skriva här, är mer aktiv på insta och Facebook.

Hittar inte din insta :/
  • vår sommar
    Fidelisen skrev 2014-08-14 10:51:27 följande:
    Vad konstigt, det är ett antal från denna sida som hittade mig och lade till mig.
    Hittade dig allt tillslut ;) bara jag som är lite trög.. Hehe skyller på ammningshjärnan ;)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet