Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Ååå va det ska bli kul att fortsätta följa allihopa. :)

• vår sommar

Herregud va törstig man blir när man ammar.. Tror jag dricker ca 3 liter vatten om dagen.. Nån fler som känner lika?

• vår sommar
    Enlängtan skrev 2014-04-26 07:34:02 följande:
    Jag! smile1.gif Känns som att man inte gör annat än försöker hälla i sig vatten men ändå är jag fortfarande törstig och på kvällarna får jag ofta lite småont i huvudet (antagligen vätskebrist) så är nog bara att försöka dricka ännu mer smile1.gif
    Ja det är nog det.. Men det är väldigt skönt att det bara är vatten man är törstig på.. Var under graviditeten väldigt sugen på coca-cola hela tiden så på det sättet är det ju bra med vatten ;)
  • vår sommar

På tal om amning.. Vad är det man ska undvika att äta? Har fått väldigt dåligt med Info om det och läser så olika på olika sidor..

• vår sommar
    Junie2013 skrev 2014-04-26 22:25:07 följande:

Jag är också sjukt törstig hela tiden. Går runt med min vattenflaska konstant. Har även börjar bli mindre hungrig om dagarna. Känner mig sällan hungrig och får nästan påminna mig själv om att äta. Någon som känner igen sig?

Ja men verkligen igår kom jag på vid 13 tiden att jag inte ätit frukost. Gjorde lite gröt och sen så åt jag inte nått förens sambon hade grillad igår runt 20 tiden.

Måste bli bättre på att hålla mig till bestämda tiden men är som om allt sug efter mat är borta..
  • vår sommar

Idag har vi fotograferat Alfred :)

Har köpt ett paket så fotografen kommer och fotar nu, 3månader, 6månader, 9månader och 12månader.

Ska bli så himla kul att få bilderna :))

• vår sommar

Nu är det dax för lite klagande.. Är så fruktansvärt trött på svärmor och min mamma som berättar hur allt ska va och varför han skriker.

Jag har precis att han skriker nu för att han är hungrig men nu är svärmor här och säger att det är han inte för han har magknip!

Ååååå.. Trodde det va jag som kände mitt barn bäst men nej då.. De ska bestämt berätta för mig hur jag ska göra..

Att han puppar sig själv på handen är ju liksom ett tecken på att han är hungrig!!! Uuuuu va trött jag är!!!

• vår sommar
    Eveluskan skrev 2014-05-04 12:34:11 följande:

Nu har vi sovit och ätit precis som lillen vill, hans behov får gå före deras regler och tycken. Men så kom det "sista" blodsockret innan läkarronden och mitt hjärta ligger på 2,4.. Alltså 0,1 för lågt. Inte så tokigt tycker jag, men personalen blev allt annat än positiv och en hemgång idag känns plötsligt väldigt avlägset. Jag känner mig så otillräcklig när dom antyder att det inte funkar hela tiden, dygnet runt. Det konstiga är att grabben min är pigg och glad, inga hypoglukemi tecken, han äter typ 2/3 av dygnet och däremellan sover han som en klubbad säl. Låter inte det som en tillfreds och nöjd bebis? Och borde inte det vara dom viktiga riktlinjerna istället för en decimal?

Wow jag håller på att tappa förståndet på detta ställe! Vi är dessutom inlåsta pga virus risken.. Fängelsedömda med sura barnmorskor, livet rockar just nu smile5.gif

Tack för era stöttande ord! De värmer!!

Kände mig oxå väldigt inlåst när vi inte fick komma hem och kunde inte heller röra oss som vi ville..

Enda som hjälpte mig va att intala mig att vi va på rätt ställe och att de inte ville skicka hem oss förens allt va 100 % bra..

Huvudsaken är att du känner att din käresta är på bättringsvägen och det kan ju inte va jätte länge kvar innan ni får komma hem. Tänker på er.. Snart snart är ni hemma

Kram
  • vår sommar

Tänkte kolla med er om ni har fått några direktiv när det gäller att ha sex igen.. Har inte fått nån info alls efter mitt snitt..

• vår sommar
    Enlängtan skrev 2014-05-08 12:07:06 följande:

Ps har lagt till länken till slutna medlemsgruppen i trådstarten :) Skriv gärna ett inlägg här i tråden när ni ansökt om medlemskap så jag vet att gå in via datorn och acceptera smile1.gif

Jag har också ansökt ;)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet