Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Idag blir Alfred 2 månader. Va iväg på vägning och han vägen nu 6050gram och är 62,9cm lång.

Herregud va fort tiden går, tycker det va bara för någon vecka sen som man gick och vänta på att förlossningen skulle dra igång.

• vår sommar

Nu har vi konstaterat igår att Alfred håller på att växa ur babyskyddet. Är det nån mer med långa bebisar? Alla bilbarnstolar är ju från 6 månader.. Men har kan ju inte heller sitta i en för liten stol heller.. Nån med samma problem?

• vår sommar
    Dixiechick skrev 2014-06-20 23:22:29 följande:
    Oj redan? Hur lång är han?

Vår pojk är ca 58 cm och 7 veckor nu.

Men han känns liten i sitt skydd ännu. Har fortfarande spädbarnsinläggen kvar.

Har Brio Primo

Glad midsommar!!
    Han är 9 veckor och är 63 lång, vi tog bort inläggen för en vecka sen och då är det så det kanske är 3cm kvar till att stolen är för liten.. :/

Vi har också en brio stol.

Hoppas ni haft en toppen midsommar.. :))
  • vår sommar

I lördags rullade Alfred runt på magen.. :) tror han blev lika paff som jag blev. :))

• vår sommar
    Dixiechick skrev 2014-07-01 18:44:34 följande:
    Hur gammal är Alfred nu?

Ni som ger ersättning hur mycket äter dom?
    Han är 10veckor.
  • vår sommar

Hur mycket går era bebisar upp i vikt i veckan?

Alfred har gått upp 150gram i veckan de senaste veckorna.. Hel ammar.

Vet inte vad som är för mycket eller för lite, är nere och väger honom själv och ska inte träffa BVC barnmorskan förens om 2 veckor.

Har ni koll på hur mycket som är "normalt"?

• vår sommar

Åååå herregud.. Vakna med ryggskott inatt..

Ajajaj..

Den här dagen blir en riktig prövning.. Räknar ner timmarna tills gubben kommer hem..

• vår sommar
    Ladygum skrev 2014-07-08 13:27:48 följande:

Idag, 3 månader gammal, fick Walter sin första vaccination. Usch o fy! Pojkstackar'n blev jätteledsen! Är i normalfallet ganska så tuff, men med mitt barn har detta förändrats totalt. Vet ju att det är övergående såklart, men det skar allt i mitt hjärta. smile4.gif Risk för hönsmamma här! Får försöka jobba lite på det där... smile1.gif Fler därute?

Här har du en riktig höns mamma.. Allt jag sa innan Alfred kom har nu raserats ;) jag sa innan han kom att:

- inga barn i sängen

- herregud, bebisen dör väll inte av att skrika lite.

- funkar inte amningen så är väll inte det hela världen.

Nu efter han kom är det såhär:

- älskling, han vill inte sova i sin säng, han kan väll få sova bredvid oss.. Och sambon är inte svårövertalad.

- så fort han börjar gråta så skär det i hjärtat och ibland hinner han knappt bli arg innan jag är där och gullar med han..

- alla får verkligen göra som man vill när det gäller amning, men när han kom känner jag en så stor vilja till att amma och känner verkligen hur vi får en speciell kontakt när han ammas.

Han kommer bli så bortskämd min lilla pojk, men å andra sidan så va gör det. :)

Så länge han blir bortskämd på rätt sätt, med kärlek närhet och trygghet. :)
  • vår sommar

Kom och tänka på en sak.. Tänk för att för ett år sen så började det kissas positiva stickor för oss.. Och nu ett år senare är våra prinsar och prinsessor här, och vår vardag är fullt upp med bebisbajs, bebis skratt och allt som hör till.. Kan inte komma ihåg vad jag gjorde på dagarna innan Alfred kom.. Att bli mamma måste verkligen va det bästa med livet.. :)

• vår sommar
    misspethunia skrev 2014-07-17 18:42:56 följande:

Jag träffar svärmor så extremt sällan så jag kan stå ut med hennes egenheter de få ggr vi ses, förutom när det gäller EN sak; hon fattar inte hur jävla illa hon stinker när hon varit ute och rökt? Och jag HATAR verkligen att hon ber om att få hålla Olivia precis när hon varit ute. Jag känner svärmor väldigt dåligt, vi har inte setts alls många ggr då hon o svärfar bor över 3 h färja och 5 h bil härifrån, så jag har svårt för att säga ifrån. Hon är dessutom väldigt egen och skulle kunna tjura över det hur länge som helst. Min sambo och hon har inte särskilt bra kontakt heller. Men jag har bestämt mig för att nästa gång det händer så ska jag säga ifrån. (Vilket lär dröja till nästa sommar förhoppningsvis...!)

Det problemet har jag med med min svärmor. Hon är den enda som röker och jag sa redan när jag va gravid att ska du då hålla i bebisen så är det dax att sluta röka.. Men det har hon inte så när hon va här sist och tog honom och gosa med honom så gick jag och tog honom och sa att han måste bada. Och hon säger måste han göra det nu?

Då sa ja att ja det måste han för nu luktar han rök så ja han måste bada och byta kläder nu!!

Sen dess har hon surat. Men vem bryr sig , inte jag.. Mitt barn, mina regler!
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet