Inlägg från: kerstinsmide |Visa alla inlägg
  • kerstinsmide

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Enlängtan: jag brukar klä henne i lånärmad body och byxor samt strumpor och mössa :) sen har jag filtar på som man kan ta av, typ "lager på lager" om temperaturen skulle skifta :)

• kerstinsmide

Idag hade vi besök av 1 dag äldre Katja :) jag och hennes mamma har alltid varit en dag efter varandra. BF var 16 för henne och 17e för mig sen så blev hon inlagd för havandeskaps förgiftning den 20e och jag för samma den 21a. Sen blev hon ogångsatt den 21a och fick Katja den 22a och jag blev igpngsatt den 22a och fick Liv den 23e ;) samt att vi gick på samma föräldragrupp!

• kerstinsmide
    BäbisSina skrev 2014-05-29 11:15:20 följande:
    Suck, vilken skitvecka.. Sambon har varit borta/är borta mån-ons lunch och nu tor-fre eftermiddag och natten till tisdag så började min hund (som har haft problem med magen och under en tid haft en viktnedgång och efter senaste vet.besöket vägrat äta, 10d då vi fått truga i honom sådant han tidigare slukat) må ännu sämre. Så direkt efter veterinären öppnat så ringde jag dit och fick akuttid på förmiddagen så efter vi hade varit hos bvc för läkarundersökningen så åkte jag till vet. Vid vägningen så visade det en viktnedgång på 5kg på 10dagar. Sen kunde han knappt komma upp från vågen (vikten han tappade var muskler och han hade höftproblem sedan tidigare), fick hjälp in på ett behandlingsrum och insikten att det var dags att låta honom gå vidare och slippa lidande började infinna sig. Veterinären kom in och vi pratade om möjliga lösningar och vad det kunde vara, men med hänsyn på det snabba förloppet så var det troligen svårt att hinna hitta felet och sätta in behandling i tid. Troligen var det en tumör i magen som spridit sig och med hänsyn på att det gått så fort och att han inte alls var pigg så var jag tvungen att låta honom somna in och slippa ytterligare lidande. Många tårar och en saknad som är enorm. Ingen som flåsar, ingen som buffar på en för att man ska klia honom, ingen som är överlycklig för att man kommer hem.. Bläh. Tur att man har en liten bebis som man måste ta hand om och tur att han är såpass liten att man ändå har tid att sörja utan att behöva underhålla honom. Johannes växer i alla fall för fullt, drygt 5v och 5215g, 60,5cm. Tur att han börjat sakta ner på längden och lägga på sig lite hull.

Beklagar sorgen efter vovven. :(
  • kerstinsmide

Flickor! Jag behöver lite hjälp, inte bebisrelaterad hjälp dock! Min sambo fyller år nästa söndag och han önskar sig inhet speciellt säger han. Vi har en tightare budget denna månaden då de där pappadagarna från försäkringskassan blir lite sena då vi "VABBADE" när vi var på neonatalen, så jag ska väl inte köpa något superdyrt. Men jag kan inte komma på något fint att göra. Hjälp? :P snälla? Haha

• kerstinsmide

Han har varit ett så fantastiskt stöd för mig under graviditeten och nu. Så vill gärna visa uppskattning på något sätt.

• kerstinsmide

Inatt så sov Liv första gången i egwn säng. Haha. Vpr sämsta natt hittills. Haha. Hon har vaknat varannan timme och egentligen inte velat annat än att mysa med mig. Men jag stod ut! Hoppas att det böir bättre inatt bara. :P imorse när pappa gick till jobbet (ca 6) så fick hon ligga bredvid mamma dock :D jag kommer sakna det. Haha

• kerstinsmide
    misspethunia skrev 2014-05-29 23:32:50 följande:
    Kerstinsmide: Åh jag har så dålig fantasi, men varför inte bara förbereda en helkväll med middag, film och massage? Det hade min sambo uppskattat mer än en present tror jag! :)

Ja. Middag tänkte jag fixa iaf. Men karln gill5af inte massage.. haha "det känns så konstigt" tydligen :P Lite konstig är han allt. Men jag ska nog försöka spexa till mig själv lite. Nu när Livan ändå ska börja sova i egen säng. ;)
  • kerstinsmide
    garin skrev 2014-05-30 09:49:48 följande:
    Jo med flaska är det ju lite lättare med rutiner. Man "häller i" bebisen det den vill ha så kan man förhoppningsvis utesluta hunger i ett par timmar framåt. Och just därav har jag läst att flaskbarn i regel skriker mindre, de är ju belåtna på den fronten iaf :) Jag nojar ju mkt över vad min pojk äter vid varje tillfälle. Särskilt när han känns så grinig och svårsövd, är det hungern som spökar där bakom liksom. Men han har ju fri tillgång till bröstet men ofta vill han gärna somna istället, det händer inte när vi provat med flaska... Jag som är en sån kontrollmänniska kanske borde gå över till flaskan snart, men gillar att amma också. Känns bara som det bästa är att bestämma sig för något av det.

Du kan ju flaskmata morgon och kväll? :) så kan grabben tutta fritt ut över det?
  • kerstinsmide
    Bumblebee92 skrev 2014-05-30 10:00:00 följande:
    Åh! Skrev ju, och var precis klar! Så gömde något och allt försvann! Skrev typ att jag är glad att jag aldrig vande mig med att sova med joline i sängen. Kan tänka mig att de blir svårt att vänja bort "/ men hon brukar fp sova med mig när hon ätit vid 6-7 och pappa åkt till jobbet oxå. Då får gin sova i nestet bredvid mig. Är värdelös på present. Men vilken Karl du har som inte gillar massage! Skönaste som finns ju! ;). Måste själv komma på något till min Karl som fyller om 2 veckor!...tror de blir en rakapparat, för de har han tjatat om. Han klipper kort på sidorna, och mer går mitt på huvudet. Och det på sidorna växer som ogräs, så han får gå till frissan 1-2 gånger i månaden om det är illa haha. Utseendefixerad som han är ;) Men att spexa till dig själv är väl typ den bästa presenten man kan få? ;) vem skulle inte vilja ha något sånt. Bi vuxenmös för första gången imorse, eller ja, jag tig initiativet, gav han lite, men fick tyvärr INGENTING tillbaka "/ ...något frustrerande haha. Men han får väl ge igen. Men EFTERÅT frågade han när man får börja ta på mig....jaaaa när du vill sa jag. Haha. Ligger ju bara och väl tar varje kväll! ;) men han känner sig väl lite obekväm fortfarande som jag fattat på han tidigare, så jag tvingar inte fram något. Men hade ju varit lite kul att få något idag jag med HAHA.

Haha. Vi har faktiskt sexat en gång! Förra veckan. Men jag fick typ lite ont HAHA som en oskuld igen. :') så vi ska völ ta det lite försiktiga haha. Blev så mesig. ;)
  • kerstinsmide
    LyCKa55 skrev 2014-05-30 16:41:26 följande:
    Jag funderar lite på det här med barnförsäkring. Nån som kollat mer på det? Det var ju nån som hade en superbra sida där man kunde jämföra försäkringar när vi diskuterade gravidförsäkringar men nu har jag tappat bort adressen... Nån som vet?

bankforsakring.konsumenternas.se :)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet