Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jobbigt!!! Vilket datum föddes din flicka? Min är nu 5,5 månad
Jobbigt!!! Vilket datum föddes din flicka? Min är nu 5,5 månad
Dessa utvecklingsfaser alltså. ;) provade med att ge välling igår. Hon ville inte ha mer mat på hela natten iaf! Så efter denna period så kommer hon nog kunna sova hela nätterna.
Men ja. Det hjälpte inte mot bökandet iaf. Hon fick lite feber igår efter vacvinationssprutan så gav henne en halv dos alvedon (bara 1ml) och febern gick ner och hon sov djupt i iaf 3h utan bök men sen började det igen. :P
Hon älskade godnatt vällingen iaf. 180ml sa bara POFF så var det borta :P
Jag känner mig döööööd. Haha. Liv är vaken mycket på natten och det är jag som får ta det då mi sambo inte hör när hon bara gnäller eller gnässar. Hon måste skrika för full hals innan han märker något. Tungsovare delux.
Han är egentligen en jättebra pappa men nu på sista tiden så har han inte gjort många knop alltså. Han tar liv när jag ber honom. För att jag ska typ hänga tvätt eller liknande. Sen får jag tillbaka henne direkt igen när jag är klar. Det är ju helt sjukt men jag känner att jag börjar tröttna på ugnen haha. :P ingen sömn, ingen "egentid" mer än för att städa. Och ändå ser det ut som skit här hemma. Inte skulle han völ få.för sig att städa heller.
Liv är så bråkig om nätterna är så tung i huvudet. Funderar på att önska mig en natt på hotell nu när kag fyller 25.
Är precis samma här men i mitt fall är det sambon jag ledsnar på mer och mer då jag tycker han har pigan alldeles för lite :/
Jag sover inte många timmar nu då pigan vaknar ofta, är orolig i sömnen och gnäller (därför är min enda egentid när hon somnat på natten vilket resulterar i att jag ligger uppe till ca kl 3 för att varva ner och bara kika runt på nätet ex). Jag har aldrig fått hjälp med en endaste natt av sambon och inte heller ger han mig avlastning då han kommer hem efter jobbet då gumman ändå bara grinar och sträcker armarna efter mig när hon är hos honom. Åker jag iväg en stund själv eller går ut i typ garaget får jag ljudklipp smsade när ungen gråter eller så ringer det i telefonen och frågas när jag ska komma med en hysterisk unge i bakgrunden.
Städningen blir av när jag tjatar om att det måste städas, ska hunden få någon motion är det jag som måste gå ut med honom annars blir det bara pisspromenader, jag måste säga vad vi ska äta/ta fram ur frysen eller laga maten själv annars får jag alt äta mackor eller nå snabbmat.
Jag bor alltså med en förvuxen bebis och så den lilla bebisen. När jag frågar sambon varför han inte gör saker säger han att det är för att jag tjatar men om jag inte tjatar så gör han ju inget (och vem är det sen som får vara hemma i smutsen om det är ostädat, inte då han iaf...) - jag blir galen snart!
Men kärleken till lilla gumman gör att man får nå extrakrafter och att man orkar gneta på. Jag älskar varje dag med pigan och när hon sträcker sina små armar efter mig känns det som att hjärtat håller på att explodera <3
Vi kör med godnatt välling. Det smakar nomnomnom enligt Livan ;D
Hon dricker mellan 100 - 200ml på kvällen och ag tycker hon sover bättre än vanligt. trots att hon vaknar ofta så räcker det med att stoppa nappen i munnen eller buffa rumpan lite så somnar hon om i sin säng. Inget gå upp och gunga i famnen eller sova i vår säng :) Skööönt
Alltså... Liv är så dryg med sitt bajsande. Haha. Vaaaarje morgon, i den helt nybytta blöjan.. så bajsar hon. Hon kunde liksom inte bara bajsat i den innan? Men neee. 2min efter jag bytt (ibland typ bara 30sek) så bajsar hon i den nybytta blöjan. Haha. Bra att hon sköter magen såklart. Men så drygt haha. I-landsproblem. ;)
Lycka till med kakbak och dop garin! :D
Ej köpt hem än,,, men snart en dag tänkte jag!
Hon gillar gröt så hoppas hon gillar välling :)
Ska också försöka frysa in iskuber men ibland köper man nog...:)
Smakar också allt haha! Tror de e när man ska känna om de e ok temperatur som de slinker in ;)
Hej alla härliga mamas! Skulle verkligen behöva lite tips och råd så att jag inte missar något. Jag och Bastian ska iväg på en 24 timmars kryssning med min släkt på lördag och jag har börjat tänka på packningen redan nu, stressar dessutom upp mig bara över tanken på att glömma något viktigt hemma. Så vad har ni för tips när man åker bort? Vi har bara sovit borta en gång med lillen och det var hos svärisarna, Mao inte så annorlunda från hemma.
I matväg så tänkte jag bara köra tetror med ersättning, gröt till morgonen och välling till kvällen.
Om vi ska sova tillsammans i sängen eller han i en resesäng har jag inte bestämt ännu, vad tycker ni?
Wow det bara snurrar i min planerings-hjärna, så hjälp mig. Jag vill ha alla era tips och trix tack!