Inlägg från: kerstinsmide |Visa alla inlägg
  • kerstinsmide

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

misspethunia skrev 2014-05-20 15:23:59 följande:
    ...jo förresten, ska få remiss till en uroterapeut. Vete katten vad jag ska få hjälp med där. Blir intressant!

Haha. De ska väl kolla blåsan mer på dig! Kanske så ska de följa det med någon slags kontraströntgen? Sånt är iaf sjukt häftigt men då lär du gardera dig med mat för sånt kan ta tid! Om de nu vill göra en så grundlig undersökning direkt dvs.
  • kerstinsmide
    Enlängtan skrev 2014-05-20 21:39:36 följande:
    Tack för fina ord tjejer och ni är helgrymma <3 Man får ju så himla dåligt samvete att man tycker lillskruttan är en plåga när hon tjorvar för egentligen tycker man ju egentligen att hon är den finaste i världen. Har ingen som kan avlasta mig på nätterna förutom sambon isf ( men blir det kris så man känner humöret svikta allt för mycket så får man väcka honom i nödfall i fortsättningen). Blev aldrig nån dessmera sömn för mig men kring 06 slängde jag in mig och pigan i bilen och for ut på en tur då fick hon lite mer sammanhängande sömn sen. Har varit på en massa ärenden och lunch med M's moster på stan idag och sen varit förbi mina kusiner då en fyllt år nyligt och pigan har sussat sött i princip hela dagen så spännande att se hur natten blir men får gråta och bita ihop om det blir jobbigt för trots att det känns nära slutet så har man ändå alltid lite mer att ge. Puss på er!

Ja, även om sambon jobbar så kan du inte alltid dra hela lasset. Du måste ju få sova ut någon gång. Speciellt när det kan tära på en så mycket om bebisarna inte går att trösta.
  • kerstinsmide

Hejja avslag som slutat helt! :D exakt en månad efter lilla Öiv kom till världen. :) en månad gammal. Jisses. Tiden gpr fort.

• kerstinsmide
    LyCKa55 skrev 2014-05-23 18:39:04 följande:
    Härligt! Sixten är en månad imorgon. Mitt avslag är väldigt lite nu så det är också på g att va över. Såå skönt!

Ja verkligen. 9ch nu hoppas jag att mensen håller sig borta ett liiitet tag iom att jag helammar. Haha. ^^
  • kerstinsmide
    misspethunia skrev 2014-05-24 16:54:20 följande:
    Hur har ni det i värmen alla fina mammor? Här håller vi oss inne i vårt svala hus, vi är inte vana vid värmen än, haha! Men ikväll när det svalnat lite ska vi ta en promenad nere vid hamnen. Hoppas på behaglig sjöbris!

Idag har det åskat tack å lov!! Lillfisan står inte ut i värmen. Jättegnällig blir hon. Hur lite vi än har på henne. Känns så illa. De säger att man "ska" ha långärmat och långbyxor då de är så känsliga men min stackars tjej svettas ju nästan ihjäl. Trots att det är tunna kläder.
  • kerstinsmide

Men bumblebee du fpr väl ta tag i karln och prata med honom när han är vaken. Haha min sambo blir också så sjuuuukt irriterad när han är typ halvvaken.från början tog jag helt illa upp sen så "skällde" jag på honom en gång efter Ett par timmar och han visste ju själv att han vat sån. Nu behöver jag bara typ säga "sluta va så löjlig du vet att jag har rätt" haha. ;)

• kerstinsmide
    Bumblebee92 skrev 2014-05-25 13:25:43 följande:
    Haha jo jag vet, jag har testat pratat med han när han är vaken ;) han är lite av en sömngångare ibland, har hänt förut att jag fått mig en utskällning, och sen på morgonen minns han inte haha! Men ibland blir de bara för mycket, jag orkar inte! ;p "skönt" med vardag igen så jag och skrollan kan köra våra vanliga rutiner ;) man är väl lite av ett kontrollfreak och vill ha allt på sitt sätt.

Haha. Det verkar vara ett gemensamt drag för nyblivna mammor, kontrollfreaks hela högen! ;) Haha jag har ocksp fått skäll i sömnen! Jag var apparently en dålig soldat? :P
  • kerstinsmide
    LyCKa55 skrev 2014-05-25 13:30:32 följande:
    Ååh! Måste bara berätta vilken fin morsdagspresent jag fick av sambon( för det är ju han som får fixa det än så länge;) Fick ett halsband med en ring på där det var ingraverat "SIXTEN 24APRIL 2014". Superfint!:) Blev såå glad! Sen fick jag lagad frukost med scrambled eggs, bacon och amerikanska pannkakor:) Hoppas ni också får nåt fint eller uppskattas lite extra!

Så fiiint. Jag fick rosor, ett kort och att han diskade. Haha. ;) hade förmodligen blivit förgiftad om han försökte sig på att göra amerikanska pannkakor. Halvfabrikat levde han och hans dotter på innan jag kom in i Bilden. Han kan berkligen inte laga mat. Önskar dock att han kunde :P
  • kerstinsmide
    Bumblebee92 skrev 2014-05-25 17:11:43 följande:
    Min man står i köket nu!....han kan inte heller laga mat. Haha!!! Han ska köra efter något recept, fläskfilé. Jag är ändå livrädd och skeptisk HAHA! Rädd att det kommer sluta med "ja det stod att man skulle ta x i, men jag y...och så gjorde jag såhär istället för sådär". ;) vi får väl se hur de här går. Hur jag fick han att laga mat?....grät en skvätt i sängen för att hela helgen har varit bajs, och jag är extremt rastlös, och då gråter vi oxå en skvätt, av lite frustration haha. Samt en skvätt "tycka synd om" tårar kom. Men nu känns de lite bättre. Slipper ju laga middag (förhoppningsvis). ;)

Haha. Överlevde du? ;) igår så fick jag mat hos gammelmormor! Skönt att slippa tänka på det när sambon jobbade kväll. :)
    anglavakt skrev 2014-05-25 19:04:42 följande:
    Hjälp mig med tips! Vad har man på sin lilla i värmen? Och hur mkt vågar man vara ute med dom i värmen? Skall man smörja dom små ngt och hur mkt ska dom ha på sig? Måste man ha mössa/hatt på dom hela tiden ute även i skuggan? Många frågor från oroliga mig med 6v varm wilma

Jag käste på 1177 att de allrid ska ha mössa / hatt på sig. när vi går ut med Liv så har hon bara en body och en bomullsfilt på sig i vagnen. Och en tunn solhatt. :) vi har även en tunn sjal över vagnen som solskydd. Jag vet "de varnar för att det blir lika varmt som i en bil" men jag kollar ju henne typ varannan sekund och det är alltid öppet någonstans. Vi stänger ju inte in henne under sjalen. ^^
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet