Inlägg från: misspethunia |Visa alla inlägg
  • misspethunia

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Vi hade för Oliviai söndags, hon är tre månader och några dgr nu. Vi var 13 vuxna och 9 barn så det var inte så stort men det blir en del jobb ändå! Vi hade exotisk grillplanka sen tårta efter så vi försökte göra det så lätt som möjligt för oss, men disk och dukning mm tar sin lilla tid ändå. Vi var hemma hos mina föräldrar som har stor altan och mkt plats, så vi fick jättemkt hjälp av dem! Det blev lyckat och lagom!
    Olivia skött sig fint i kyrkan. Tyckte inte om att ligga på prästens arm precis när han skulle ta vattnet på huvudet, så då gnällde hon lite, men resten av tiden sov hon typ. :)

• misspethunia

Annab: Vi hade dop i söndags. Det som kostade var maten, exotisk grillplanka. Vi var 21 st varav 9 barn, så vi beställde bara 15 portioner á 119:-, sen köpte vi till lite prinskorv o köttbullar. Det räckte och blev över. Drycken gick på nån hundring. Tårtan kostade knappt 300:-, den var specialbeställd från Citygross. Vi hade ingen fotograf utan fotograferade själva. Köpte inbjudningskort från Åhlens, enkla men söta, 60:-. Så vi körde lite budget men tycker ändå inte det blev trist och hafsigt! :)

• misspethunia

Haft en gång, blödde som faen och fick ha dubbla bindor typ, men under kortare tid. Hade betydligt mer ont under äl än vad jag hade före graviditeten.

• misspethunia

Ibland kommer det bara över mig vilket underverk vår lilla bebis är. Tänk att hon kommer från mig, jag och min sambo har liksom _gjort_ henne.
    Så jäkla stort och fantastiskt. Så obegripligt!
    Hur är det med er? Har ni fattat att ni har tillverkat en fullt fungerande människa än?

Blir nästan lite gråtmild såhär mitt på en tisdagkväll... :)

• misspethunia

Imponerad på er som orkar amma så frekvent! Osäker på om jag hade stått ut om amningen hade funkat här. Själv pumpar jag ju fortfarande, men ger även ers. Ungefär 50/50.

• misspethunia

Jag har en jättebra pump, Medela Symphony, som vi hyr från BB. Den ska likna bebisens sätt att suga så mkt som möjligt. Jag har absolut sinat i sommar men jag tror snarare det beror på att jag i några dgr inte kunde pumpa så ofta eftersom vi reste långt i bil. (Pumpen behöver ström.) Efter det så kommer det inte lika mkt. Men jag är fullt nöjd med 50/50 ändå. Trodde inte att det skulle funka att pumpa såhär länge.
    Känns lite "gött" också att visa BM på bb att jag VISST orkar pumpa, ingen trodde att jag skulle stå ut med det särskilt länge. ;))

• misspethunia

Usch, stackars liten. :( Som någon ovan skrev, prova supp som man tar i rumpan. Hoppas han mår bättre snart igen, ledsamt när de små inte mår bra.

• misspethunia

Garin: nej det känns faktiskt inte som dubbelt jobb, konstigt nog. Min sambo kan ju avlasta med att mata (vilket han helst vill göra varje gång!) Det har funkat oväntat bra!
    Det enda "negativa", om man nu ska lyfta fram nåt sånt, är att vi har ju full koll på hur mkt hon får i sig, och minskar hon lite i mängd ibland så blir jag nojig direkt. Det slipper man ju när man ammar och det går ju hur bra som helst ändå. Får påminna mig om det ibland. :)

• misspethunia

Alltså, vår bebis, snacka om sömntuta! Hon somnade runt 21:30 igår och sover fortfarande nu kl 8:50. Fick mat vid 00-slaget och åt då i sömnen. Lite väl lyxigt nästan. Man bara går och väntar på att det ska upphöra och bli tvärtom....

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet