Inlägg från: misspethunia |Visa alla inlägg
  • misspethunia

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Klart jag hänger på! Ska bara se till att klämma ut min bebis först! ;)

• misspethunia

Efter en del dramatik förlöstes en perfekt liten Olivia med kejsarsnitt ikväll kl 17:37, 52 cm lång och 3165 tung. Vi mår bra efter omständigheterna. Nu är jag ikapp i babyloppet igen, omtumlad, lycklig och utmattad!

• misspethunia

Elyse: vilken start du haft på din roll som mamma, fullt förståeligt att du inte mår bra nu. Håller med ovanstående att du borde få nån form av hjälp..! Har du blivit erbjuden det? Det är så himla mkt nytt nu i början o får man dessutom komplikationer så blir det ju än värre.

Vår lilla Olivia är ikväll 2 dygn gammal. Hon förlöstes med ur-akut snitt eftersom hjärtljuden minskade så drastiskt. Vi mår ändå bra nu, trots den dramatiska starten, ska bara komma igång med amningen lite bättre. Hon fattar inte riktgt hur man suger än. Vi längtar hem så vi siktar på hemfärd senast lördagmorgon.
    Har inte riktigt fattat än att vi har en liten dotter... Undrar när man gör det? :)

• misspethunia

Om en stund får vi plagen från BB äntligen! Har mottagit 1000 olika råd om amning från alla BM och jag nickar snällt och tänker att Jaja.. Jag gör ändå på mitt sätt. ;) Kombinerar nu amning med pumpning eftersom Olivia har lite svårt med att suga fortfarande, sen får tiden utvisa hur vi fortsätter. Ska bli så skönt att få komma hem, även om jag i princip bara har en massa gott att säga om Visby BB!

• misspethunia

En fråga; efter många timmars värkarbete men bara öppnat mig 3 cm slutade förlossningen med ur-akut snitt eftersom hjärtljuden minskade kraftigt på bebisen. Min fråga är främst till er som hamnade i liknande situation, men det kanske även förekommer hos er andra, om ni nu har problem med att ni inte känner att ni är kissnödiga? Jag känner möjligen av ett starkt tryck men inte den vanliga kissnödig-känslan. När jag väl går på toa så kan jag kissa mängder utan att ha känt att jag behövt. Funderar på vad det kan bero på... Kanske är nervtrådar som fortfarande är av? Annan värk tar överhanden och "förtar" kisskänslan? Nån som känner igen sig?

• misspethunia

Inget urinläckage här heller. Känner till slut bara att det liksom spänner i de regionerna och när jag då går på toa så kissar jag massor. Tror också att det har med nerverna att göra, fast fråga mig inte hur för det har jag ingen koll på. :) Kvarstår det får jag kolla upp det.

Apropå sex så har jag ännu inte alls tänkt i de banorna än, men så är det ju bara 6 dgr sen skruttan kom ut.

• misspethunia

Någon som kombinerar amning med pumpning? Hur gör ni då och tycker ni det är jobbigt?
    Jag pumpar mest men ammar också. Upplevde att det var en himla påtryckning både på bb och BVC-besöket att jag ska skippa pumpen, de säger att det bara blir ett extra jobbigt moment för mig. Själv upplever jag det helt tvärtom. Att pumpa i 20 min tycker jag inte är alls lika jobbigt som att sitta o amma hur länge som helst. Närhet och anknytning får vi ju ändå med allt gos och mys man överöser den lilla med. Tänker jag fel?

• misspethunia

rpl: Har du kvar ditt problem med att inte känna att du är kissnödig? Har du pratat med nån om vad det kan bero på? Mitt kvarstår så jag har kontaktat min mvc-BM idag, väntar på att hon ska ringa tillbaka. Vill ju ha bekräftat att det är "normalt".

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet