Fidelisen skrev 2015-04-21 21:02:45 följande:
Känner någon igen sig i detta?
Livisen har ett gräsligt eftermiddagshumör. Från typ klockan 14 är det för det första BARA jag som duger och precis allt är fel.
När jag lagar mat hänger hon i mina ben, gallskrikande. Spelar ingen roll hur mycket eller lite hon sover under dagen eller på eftermiddagen, det hemska humöret kvarstår.
Vi hade så några dagar efter ettårskontrollen oklart vad som var i vaccinet
Men då var det supergnäll och sen så började han sluta sova på eftermiddagen och efter det så är det så länge han får tillräckligt med saker att göra så är han nöjd. Det är så skönt att kunna vara ute och leka i lekparken eller bara vara på altanen (inglasad) eller på tomten. Sen däremot vid 18-tiden så då är det tröttgnäll och klänga i mina byxor och ärjag in köket så ska det gnällas ännu mer. Som tur är så vet vi att det går över så fort han fått välling och sen är det sovdags.
Gnället här hemma är till största delar pga att han inte får göra som han vill, att han är uttråkad, att han är hungrig eller trött.
Någon mer som börjar märka av humör hos era små? Här skriks/gnälls det, sparkas med benen och ibland även kastar han sig på golvet och sparkar med benen. Och sen får man lugnt förklara "ja, jag vet att du ville gå ut och att du är irriterad för att du inte får det men just nu får du inte det för att det är kallt ute..." eller något annat..